|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
|
Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Problemy teorii i praktyki - Sadowska S. (red.)
298 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2006 | ___________________________________________________________________________
| | Część I Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - zagadnienia ogólne Monika Gołubiew-Konieczna Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w świetle aktualnych przepisów prawa oświatowego Wprowadzenie Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego jako problem diagnostyczno-decyzyjny Organizacja kształcenia jako odpowiedź na różne predyspozycje i potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo Dostosowanie programów nauczania i wymagań edukacyjnych jako forma realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia Edukacja na poziomie ponadgimnazjalnym jako problem zapewnienia równości w dostępie do wykształcenia Zakończenie Bibliografia Wykaz aktów prawnych Sławomira Sadowska W stronę innego spojrzenia na szkolę jako miejsce edukacji i rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Potencjalne możliwości środowiskowe związane z typem szkoły Wprowadzenie Odsłona pierwsza: aspekt przestrzenno-fizyczny środowiska szkoły Odsłona druga: miejsce w przestrzeni klasy, złożoność i bogactwo środowiska klasy Odsłona trzecia: środowisko społeczne szkoły i klasy Zakończenie Bibliografia Sławomira Sadowska Kształcenie umiejętności kluczowych jako zadanie szkoły Wprowadzenie Dlaczego kształcić umiejętności kluczowe? Co wynika z analizy podstawy programowej? O odpowiedzialności za kształcenie umiejętności kluczowych w opiniach nauczycieli szkół ogólnodostępnych i specjalnych O możliwych zakłóceniach realizacji zadań w szkole Podsumowanie Bibliografia Karolina Latopolska Metody nauczania wykorzystywane przez nauczycieli szkól ogólnodostępnych i specjalnych w zakresie kształcenia wybranych umiejętności kluczowych Wprowadzenie Metodyczne wskazówki dotyczące kształcenia umiejętności kluczowych Przedmiot i metoda badań Wykorzystywanie metod w kształceniu wybranych umiejętności kluczowych Deklarowana znajomość metod dydaktycznych a ich wykorzystanie Podsumowanie Bibliografia Część II W kręgu edukacji polonistycznej Katarzyna Parys Nauka czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - przeszłość i teraźniejszość Wstęp Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z odmianą sylabową Michała Wawrzynowskiego Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z uwzględnieniem czytania i pisania bez znajomości liter - propozycja Kazimierza Kirejczyka Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z uwzględnieniem czytania i pisania bez znajomości liter - propozycja Krystyny Łubkowskiej i Stefanii Kirejczykowej Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z odmianą literowo-sylabową Heleny Serożyńskiej Sposoby nauki czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną -synteza Podręcznik w procesie kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Nauka czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w świetle współczesnych programów nauczania Zakończenie Bibliografia Elwira Adaszak Oczekiwane a rzeczywiste osiągnięcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w zakresie umiejętności pisania po pierwszym etapie edukacyjnym Analiza programów. Treści i przewidywane osiągnięcia w zakresie pisania na pierwszym etapie edukacyjnym Przedmiot i metoda badań Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie przepisywania Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie pisania z pamięci Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie pisania ze słuchu Wnioski z badań Bibliografia Sławomira Sadowska Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkolnej sytuacji komunikacyjnej. O realizacji zadań wspomagania rozwoju umiejętności mówienia i pisania Wprowadzenie Rozwijanie umiejętności mówienia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w założeniach programowych Możliwości i ograniczenia rozwoju umiejętności mówienia ucznia w perspektywie analizy szkolnej sytuacji komunikacyjnej Rozwijanie umiejętności pisania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w założeniach programowych Inne edukacyjne konteksty rozwoju umiejętności pisania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną Zakończenie Bibliografia Lucyna Błeszyńska Zasób słownictwa uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim klas gimnazjalnych - diagnoza i propozycje rozwiązania problemu Identyfikacja problemu Badania własne nad zasobem słownictwa uczniów Kształcenie sprawności językowej na zajęciach edukacyjnych z języka polskiego - program działań naprawczych Implikacje dla edukacji Bibliografia Część III W kręgu edukacji matematycznej Sławomira Sadowska Drogi (i bezdroża) nauczania matematyki uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Wprowadzenie Analiza programów w zreformowanej szkole. Czy zmiana oznacza postęp? Postulaty organizowania aktywnego i świadomego procesu uczenia się matematyki przez ucznia a praktyczne rozwiązania metodyczne Szansę i niepokoje związane z edukacją matematyczną na etapie kształcenia zintegrowanego Zakończenie Bibliografia Grażyna Kamińska Uczenie się matematyki przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim aktywizowane osobistą motywacją Wprowadzenie "Jedyny rodzaj wiedzy, jaki znacząco wpływa na zachowanie, to wiedza samodzielnie odkryta i samodzielnie zawłaszczona" "Uczący się oczekuje, że dzięki temu, czego się nauczy, będzie umiał zrobić coś określonego" "Jeżeli cele pracy zaspokajają osobiste potrzeby (ciekawość, kompetencja), to ludzie będą wewnętrznie motywowani do dobrej pracy" Zakończenie Bibliografia Elżbieta M. Jurzysta Koncepcja "Dziecięcej matematyki" i jej przydatność w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Wstęp "Dziecięca matematyka" - podstawy budowania koncepcji i jej kluczowe elementy metodyczne O możliwościach wykorzystania "Dziecięcej matematyki" w szkole specjalnej Zakończenie Bibliografia Grażyna Kamińska Zastosowanie metody czynnościowej w kształceniu niektórych kompetencji matematycznych w szkole zawodowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Wprowadzenie Przykład pierwszy: Obliczanie pola prostokąta Przykład drugi: Dodawanie liczb dodatnich i ujemnych Zakończenie Bibliografia Krzysztof Stronikowski Pomoc nauczycieli i innych dorosłych w rozwiązywaniu zadań z treścią przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Znaczenie nauczania matematyki dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną O rozwiązywaniu zadań z treścią i ich roli Przedmiot i metoda badań Rozwiązywanie zadań z treścią w diadzie: dorosły niebędący nauczycielem -dziecko z niepełnosprawnością intelektualną Nauczycielskie sposoby rozwiązywania zadań z treścią z zespołem uczniów Podsumowanie Bibliografia Część IV O wspomaganiu rozwoju dziecka - wybrane propozycje terapii i rehabilitacji Jacek Błeszyński Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - przegląd wybranych metod Wprowadzenie Rodzaje i formy terapii pedagogicznej Wybrane przykłady metod wykorzystywanych w pracy terapeutycznej Zakończenie Bibliografia Izabela Bieńkowska Przeżycie estetyczne i twórczość - konieczne wymiary w rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Wprowadzenie Tworzenie przestrzeni poliestetycznej jako pomoc w odblokowaniu twórczych dyspozycji dziecka niepełnosprawnego Wychowanie przez sztukę i twórczość - kontekst terapeutyczny Zakończenie Bibliografia Milena Kijewska O możliwościach usprawniania pamięci dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Czym jest pamięć? Właściwości pamięci dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Jak można polepszyć pamięć? - przegląd wybranych metod Propozycje zabaw wykorzystujących mnemotechniki Zakończenie Bibliografia s. Teresa Ziober Wspomaganie procesu usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych na lekcjach religii Wprowadzenie Propozycje pracy terapeutycznej i rehabilitacyjnej w nauczaniu religii Podsumowanie Bibliografia
| |