Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nauczanie języka matematyki osób niepełnosprawnych

26-06-2012, 21:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403478203
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 5   
Koniec: 16-06-2012 21:51:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *






Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. 
Problemy teorii i praktyki
-

Sadowska S. (red.)
298 stron
format: B5
oprawa: miękka
Rok wydania: 2006
___________________________________________________________________________
 

Część I
Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - zagadnienia ogólne


Monika Gołubiew-Konieczna
Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w świetle
aktualnych przepisów prawa oświatowego
Wprowadzenie Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego jako problem diagnostyczno-decyzyjny Organizacja kształcenia jako odpowiedź na różne predyspozycje i potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo Dostosowanie programów nauczania i wymagań edukacyjnych jako forma realizacji zindywidualizowanego procesu kształcenia Edukacja na poziomie ponadgimnazjalnym jako problem zapewnienia równości w dostępie do wykształcenia Zakończenie Bibliografia Wykaz aktów prawnych

Sławomira Sadowska
W stronę innego spojrzenia na szkolę jako miejsce edukacji i rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Potencjalne możliwości środowiskowe związane z typem szkoły
Wprowadzenie Odsłona pierwsza: aspekt przestrzenno-fizyczny środowiska szkoły Odsłona druga: miejsce w przestrzeni klasy, złożoność i bogactwo środowiska klasy Odsłona trzecia: środowisko społeczne szkoły i klasy Zakończenie Bibliografia

Sławomira Sadowska
Kształcenie umiejętności kluczowych jako zadanie szkoły
Wprowadzenie Dlaczego kształcić umiejętności kluczowe? Co wynika z analizy podstawy programowej? O odpowiedzialności za kształcenie umiejętności kluczowych w opiniach nauczycieli szkół ogólnodostępnych i specjalnych O możliwych zakłóceniach realizacji zadań w szkole Podsumowanie Bibliografia

Karolina Latopolska
Metody nauczania wykorzystywane przez nauczycieli szkól ogólnodostępnych i specjalnych w zakresie kształcenia wybranych umiejętności kluczowych
Wprowadzenie Metodyczne wskazówki dotyczące kształcenia umiejętności kluczowych Przedmiot i metoda badań Wykorzystywanie metod w kształceniu wybranych umiejętności kluczowych Deklarowana znajomość metod dydaktycznych a ich wykorzystanie Podsumowanie Bibliografia

Część II W kręgu edukacji polonistycznej


Katarzyna Parys
Nauka czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim - przeszłość i teraźniejszość
Wstęp Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z odmianą sylabową Michała Wawrzynowskiego Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z uwzględnieniem czytania i pisania bez znajomości liter - propozycja Kazimierza Kirejczyka Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z uwzględnieniem czytania i pisania bez znajomości liter - propozycja Krystyny Łubkowskiej i Stefanii Kirejczykowej Analityczno-syntetyczna metoda nauki czytania i pisania z odmianą literowo-sylabową Heleny Serożyńskiej Sposoby nauki czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną -synteza Podręcznik w procesie kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną Nauka czytania i pisania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w świetle współczesnych programów nauczania Zakończenie Bibliografia

Elwira Adaszak
Oczekiwane a rzeczywiste osiągnięcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w zakresie umiejętności pisania po pierwszym etapie edukacyjnym
Analiza programów. Treści i przewidywane osiągnięcia w zakresie pisania na pierwszym etapie edukacyjnym Przedmiot i metoda badań Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie przepisywania Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie pisania z pamięci Poprawność ortograficzna i graficzna pisma uczniów klasy czwartej w próbie pisania ze słuchu Wnioski z badań Bibliografia

Sławomira Sadowska
Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkolnej sytuacji komunikacyjnej. O realizacji zadań wspomagania rozwoju umiejętności mówienia i pisania
Wprowadzenie Rozwijanie umiejętności mówienia ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w założeniach programowych Możliwości i ograniczenia rozwoju umiejętności mówienia ucznia w perspektywie analizy szkolnej sytuacji komunikacyjnej Rozwijanie umiejętności pisania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w założeniach programowych Inne edukacyjne konteksty rozwoju umiejętności pisania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną Zakończenie Bibliografia

Lucyna Błeszyńska
Zasób słownictwa uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim klas gimnazjalnych - diagnoza i propozycje rozwiązania problemu
Identyfikacja problemu Badania własne nad zasobem słownictwa uczniów Kształcenie sprawności językowej na zajęciach edukacyjnych z języka polskiego - program działań naprawczych Implikacje dla edukacji Bibliografia

Część III W kręgu edukacji matematycznej

Sławomira Sadowska
Drogi (i bezdroża) nauczania matematyki uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Wprowadzenie Analiza programów w zreformowanej szkole. Czy zmiana oznacza postęp? Postulaty organizowania aktywnego i świadomego procesu uczenia się matematyki przez ucznia a praktyczne rozwiązania metodyczne Szansę i niepokoje związane z edukacją matematyczną na etapie kształcenia zintegrowanego Zakończenie Bibliografia

Grażyna Kamińska
Uczenie się matematyki przez uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim aktywizowane osobistą motywacją
Wprowadzenie "Jedyny rodzaj wiedzy, jaki znacząco wpływa na zachowanie, to wiedza samodzielnie odkryta i samodzielnie zawłaszczona" "Uczący się oczekuje, że dzięki temu, czego się nauczy, będzie umiał zrobić coś określonego" "Jeżeli cele pracy zaspokajają osobiste potrzeby (ciekawość, kompetencja), to ludzie będą wewnętrznie motywowani do dobrej pracy" Zakończenie Bibliografia

Elżbieta M. Jurzysta
Koncepcja "Dziecięcej matematyki" i jej przydatność w pracy z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Wstęp "Dziecięca matematyka" - podstawy budowania koncepcji i jej kluczowe elementy metodyczne O możliwościach wykorzystania "Dziecięcej matematyki" w szkole specjalnej Zakończenie Bibliografia

Grażyna Kamińska
Zastosowanie metody czynnościowej w kształceniu niektórych kompetencji matematycznych w szkole zawodowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Wprowadzenie Przykład pierwszy: Obliczanie pola prostokąta Przykład drugi: Dodawanie liczb dodatnich i ujemnych Zakończenie Bibliografia

Krzysztof Stronikowski
Pomoc nauczycieli i innych dorosłych w rozwiązywaniu zadań z treścią przez dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Znaczenie nauczania matematyki dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną O rozwiązywaniu zadań z treścią i ich roli Przedmiot i metoda badań Rozwiązywanie zadań z treścią w diadzie: dorosły niebędący nauczycielem -dziecko z niepełnosprawnością intelektualną Nauczycielskie sposoby rozwiązywania zadań z treścią z zespołem uczniów Podsumowanie Bibliografia

Część IV
O wspomaganiu rozwoju dziecka - wybrane propozycje terapii i rehabilitacji


Jacek Błeszyński
Wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną - przegląd wybranych metod
Wprowadzenie Rodzaje i formy terapii pedagogicznej Wybrane przykłady metod wykorzystywanych w pracy terapeutycznej Zakończenie Bibliografia

Izabela Bieńkowska
Przeżycie estetyczne i twórczość - konieczne wymiary w rehabilitacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną
Wprowadzenie Tworzenie przestrzeni poliestetycznej jako pomoc w odblokowaniu twórczych dyspozycji dziecka niepełnosprawnego Wychowanie przez sztukę i twórczość - kontekst terapeutyczny Zakończenie Bibliografia

Milena Kijewska
O możliwościach usprawniania pamięci dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
Czym jest pamięć? Właściwości pamięci dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Jak można polepszyć pamięć? - przegląd wybranych metod Propozycje zabaw wykorzystujących mnemotechniki Zakończenie Bibliografia

s. Teresa Ziober
Wspomaganie procesu usprawniania funkcji percepcyjno-motorycznych na lekcjach religii
Wprowadzenie Propozycje pracy terapeutycznej i rehabilitacyjnej w nauczaniu
religii Podsumowanie Bibliografia