NAUCZANIE GEOMETRII
W KLASACH LICEALNYCH SZKOŁY OGÓLNOKSZTAŁCĄCEJ
pod redakcją S. Straszewicza
Z. Krygowska
S. Kulczycki
S. Straszewicz
Wydawnictwo: PZWS, 1954
Oprawa: miękka
Stron: 532
Stan: dobry (+)
SPIS TREŚCI:
Przedmowa
Słowo wstępne
Część pierwsza
ZAGADNIENIA OGÓLNE
Rozdział I. Metody i sposoby nauczania geometrii
1. Geometria jako nauka
2. Geometria jako przedmiot nauczania
3. Obserwacja i doświadczenie w nauczaniu geometrii .
4. Wykład w nauczaniu geometrii
5. Metoda dyskusyjna i różne formy samodzielnej pracy uczniów w nauczaniu geometrii
6. Metody utrwalania materiału nauczania
Rozdział II. Aksjomatyka i pierwiastek logiczny w nauczaniu geometrii
1. Materiał naukowy
2. Metodyczne przystosowanie naukowej aksjomatyki do nauczania geometrii dedukcyjnej w szkole
3. Pierwsze lekcje geometrii dedukcyjnej. Wprowadzenie aksjomatyki geometrii
4. Definicje
5. Twierdzenia
6. Dowodzenie twierdzeń
Część druga
METODYKA POCZĄTKOWYCH DZIAŁÓW PLANIMETRII
Rozdział III. Proste prostopadłe, symetria, przystawanie figur, własności trójkątów
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział IV. Teoria równoległych, przesunięcie równoległe, równoległoboki
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział V. Okrąg i miejsca geometryczne
1. Materiał naukowy .
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział VI. Zadania konstrukcyjne na płaszczyźnie
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Część trzecia
MIERZENIE WIELKOŚCI GEOMETRYCZNYCH. FIGURY PODOI
Rozdział VII. Miara odcinka
1. Materiał naukowy . . .
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział VIII. Pole figury płaskiej
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział IX. Długość okręgu i pole koła
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział X. Objętości brył
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział XI. Pole powierzchni obrotowej
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział XII. Podobieństwo figur
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Część czwarta
METODYKA STEREOMETRII I NAUKI O RZUTACH
Rozdział XIII. Uwagi ogólne o nauczaniu stereometrii .
1. Trudności w nauczaniu pierwszych rozdziałów stereometrii
2. Kształcenie wyobraźni przestrzennej
Rozdział XIV. Aksjomatyka stereometrii .
1. Materiał naukowy
2. Aksjomaty w nauczaniu stereometrii .
Rozdział XV. Zadania konstrukcyjne w nauczaniu stereome
Rozdział XVI. Równoległość i prostopadłość w przestrzeni
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział XVII. Kąty w przestrzeni
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział XVIII. Wielościany
1. Materiał naukowy
2. Wielościany w nauczaniu szkolnym
Rozdział XIX. Powierzchnie i bryły obrotowe
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
Rozdział XX. Nauka o rzutach .
1. Materiał naukowy
2. Realizacja programu szkolnego
A. Rzuty równoległe
B. Rzuty prostokątne