Dziś oferuję Państwu książkę
w bardzo atrakcyjnej cenie
NAUCZANIE BLOKOWE I ZINTEGROWANE
PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH W ZREFORMOWANEJ SZKOLE
Autor:
praca zbiorowa
OPIS KSIĄŻKI:
Książka w bardzo dobrym stanie - NOWA, lekko wypłowiała okładka
Miękka oprawa
SPIS TREŚCI:
W 70 rocznicę urodzin Profesora Kazimierza Stachury (Tomasz Jaworski)
I. W KRĘGU IDEI NAUCZANIA BLOKOWEGO I INTEGRACJI MIĘDZYPRZEDMIOTOWEJ
Tomasz JAWORSKI
Od pansofii do nauczania blokowego
Barbara JAKUBOWSKA
Holizm-szansa dla szkoły czy mit edukacyjny
Barbara KUBIS
Kształtowanie się i rozwój idei integracji w edukacji historycznej oraz aktualne możliwości jej realizacji
Izabella SKÓRZYŃSKA
Nauczanie zintegrowane przedmiotów humanistycznych jako źródło integracji Osoby
Czesław NOWARSKI
Integracja w rozumieniu geografów i polonistów. Pola współdziałania z historykami
II. KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI DO ZREFORMOWANEJ SZKOŁY
Hanna WÓJCIK-ŁAGAN
Nauczyciel historii w XIX i XX wieku
Violetta JULKOWSKA
Kompleksowe przygotowanie nauczycieli i studentów historii do realizacji zadań edukacyjnych szkoły XXI wieku
Bogumiła BURDA, Małgorzata SZYMCZAK
Kształcenie nauczycieli historii do zreformowanej szkoły
Barbara TARNOWSKA
Kształcenie studentów w praktycznej realizacji nauczania blokowego - propozycje rozwiązań metodycznych
Frantiśek NESEJT
Postaveni predmetu Dejiny kultury v priprave ućitele dejepisu na Ustavu historickych ved Univerzity Hradec Kralove
Beata URBANOWICZ, Anna CZERNIECKA-HABERKO
Próby kształcenia kandydatów na nauczycieli historii w WSP w Częstochowie w aspekcie reformy oświaty
Andrzej WASIAK
Nauczanie blokowe w praktyce na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 40 im. Stefana Żeromskiego w Częstochowie
Małgorzata OLSZEWSKA
Propozycje zmian w programie kształcenia zawodowego studentów historii dla potrzeb nauczania blokowego w zreformowanej szkole
Maciej FIC
Kształcenie nauczycieli w szkołach wyższych - oczekiwania studentów, historii dotyczące przygotowania do nauczania blokowego przedmiotów humanistycznych (w świetle badań)
III. NAUCZANIE PRZEDMIOTÓW HUMANISTYCZNYCH PROPOZYCJE, DOŚWIADCZENIA
Karol SANOJCA
Nowe metody nauczania przedmiotów humanistycznych w zreformowanej szkole - między teorią a praktyką
Maria KUJAWSKA
Film dydaktyczno-historyczny jako środek i metoda kształtowania umiejętności komunikacyjnych w nauczaniu zintegrowanym (blokowym)
Grażyna PAŃKO
Obraz statyczny w nauczaniu blokowym przedmiotów humanistycznych
Grzegorz CHOMICKI, Projekt środowiskowy-najlepsza metoda integracji mirędzyprzedmiotowej
Marek KAMIŃSKI, Aleksander LAWIŃSKI
Multimedialny międzyprzemiotowy projekt edukacyjny ?Negocjacje"
Joanna WOJDON
Komputer jako narzędzie integracji międzyprzedmiotowej
IV. EDUKACJA REGIONALNA
Janina MAZUR
Integracja treści przedmiotowych na przykładzie ścieżki edukacyjnej ?Dziedzictwo kulturowe w regionie"
Frantiśek CAPKA
Wkład regionalnych dziejów do programów nauczania historii
Andrzej TOCZEWSKI
Rola Muzeum Ziemi Lubuskiej w propagowaniu idei ?małej ojczyzny"
Wioletta GOŁYGOWSKA
Rola muzeum w realizacji ścieżki ,,Edukacja regionalna-dziedzictwa kulturowe w regionie" w szkole gimnazjalnej
Barbara TARNOWSKA
Integrowanie treści przedmiotów humanistycznych wokół jednego zagadnienia (na przykładzie cyklu lekcji z historii regionalnej - historia Świecia nad Wisłą)
Adam KOWAL
Realizacja programu historii z elementami regionalizmu a jego wpływ na świadomość regionalną uczniów gimnazjum
Ondrej FELCMAN
Vyzkumny projekt k dejinam vychodnich Ćech a jeho integrace do vyuky historie na Univerzity Hradec Kralove
V. PODRĘCZNIKI
Adam SUCHOŃSKI
Pisarstwo podręcznikowe doktora Michaela Lembergera
Jarosłav VACULIK
Prezentacja nowoczesnej historii świata w podręcznikach historii
Anna GLIMOS-NADGÓRSKA
Podręczniki do klasy I gimnazjum i możliwości realizacji treści historycznych
Maria STINIA
Integracja przedmiotów humanistycznych w wybranych podręcznikach historii (na przykładzie podręczników do IV klasy szkoły podstawowej)
Barbara RADKIEWICZ
Co to jest nauczanie blokowe?
Małgorzata PAWLAK
Historia starożytna w zreformowanej szkole - obraz epoki
Maria BIENIEK, Katarzyna BŁACHOWSKA
Bloki ćwiczeniowo - powtórzeniowe w podręcznikach historii dla gimnazjum jako środek kształtowania wielostronnej
aktywności uczniów
VI. NAUCZANIE BLOKOWE I ZINTEGROWANE W PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ I PRÓBY JEGO OCENY
Hanna KONOPKA
Wychowanie do aktywnego udziału w życiu gospodarczym - możliwości integracyjne modułu WOS w gimnazjum a wyzwania współczesnej edukacji
Roman Maciej JÓZEFIAK
Możliwości korelacji historii z przedmiotami zawodowymi w szkole średniej technicznej
Renata FRANKIEWICZ
Treści historyczne w nauczaniu blokowym w szkole sanatoryjnej
Małgorzata STRZELECKA
Nauczanie międzyprzedmiotowe w Gimnazjum Akademickim - eksperymentalnej szkole średniej w Toruniu
Aleksandra JAWORSKA
Nauczanie blokowe i łączenie międzyprzedmiotowe we francuskiej szkole średniej
Danuta WRÓBLEWSKA
Integracja treści nauczania i stosowanie nowoczesnych metod dydaktycznych w kółku historycznym w szkole podstawowej
Dariusz FABISZ
O pracy z uczniem zdolnym na lekcjach historii w szkole podstawowej i gimnazjum w dobie reformy uwag kilka
Bohdan HALCZAK
Kształtowanie świadomości narodowej uczniów w nauczaniu historii
Henryk PALKIJ, Zewnętrzne badanie kompetencji i jego sprzężenie z nauczaniem blokowym i zintegrowanym
Barbara KLIMCZAK
Nauczyciel w polskiej szkole musi, powinien czy chce uczyć blokowo przedmiotów humanistycznych -głos w dyskusji
Danuta KONIECZKA-ŚLIWIŃSKA, Halina WRÓŻYŃSKA
Ocena nauczania blokowego na II etapie kształcenia w świetle sondażu diagnostycznego
Ewa PULS
Turniej Wiedzy o Starożytności ?Ku źródłom europejskiej kultury"jako przykład działań na rzecz integracji międzyprzedmiotowej w liceum ogólnokształcącym
POLECAM
Liczba stron: 450
CENA W WYDAWNICTWIE 35 ZŁ
CENA W OTOKSIAZKA 29 ZŁ