- Rok wydania: 2013
- Oprawa: miękka
- Objętość: 386 stron
- ISBN:[zasłonięte]978-83103-34-7
Streszczenie:
Większość z nas nigdy nie uczy się tego, jak myśleć o rozwiązywaniu problemów.
Przez całą swoją edukację koncentrujemy się na konkretnych pytaniach umieszczanych
na końcu podręcznika i nie myśląc zbyt wiele, stosujemy materiał z każdego
rozdziału do rozwiązania kilku zadań sprawdzających. Nie jest niczym zaskakującym,
że przy takim podejściu do „rozwiązywania problemów” jesteśmy słabo
przygotowani do formułowania i rozwiązywania problemów rzeczywistych. Kiedy
w końcu wchodzimy w prawdziwe życie, odkrywamy nagle, że do realnych trudności
nie dostarcza się instrukcji ani podręczników...
Prezentowane w tej książce podejście zwane nauczaniem łamigłówkowym wypełnia
tę lukę ucząc nas, jak opisywać i rozwiązywać różnego rodzaju problemy. Autorzy
analizują wiele świetnych zagadek, wskazują jak - w sposób strukturalny
i usystematyzowany - rozwiązywać coś, co ze swej natury strukturalne i usystematyzowane
nie jest. Dzięki temu prowadzą nas scieżką wiodącą do nabywania
umiejętności rozwiązywania rzeczywistych problemów, zwiekszając jednocześnie -
tak potrzebną w dzisiejszym świecie - matematyczną świadomość. Nauczanie łamigłówkowe
opiera się na wcześniejszych ideach Gregory’ego Pólyi i Martina Gardnera
(oraz wielu innych) i wprowadza elementy matematyki, nauki i krytycznego
myślenia. Po dalsze informacje autorzy zapraszają na swoją stronę internetową:
www.PuzzleBasedLearning.edu.au.