| | Okładka: | |
Liczba stron:320 Wydawnictwo:OnePress Wymiary: 148 x 210 mm ISBN: 978-83-[zasłonięte]-2170-5 Data wydania: 2[zasłonięte]009-11 | | | | OPIS KSIĄŻKI | Galeria sprzedanych pomysłów
- Graficzne przedstawienie idei
- Wykorzystanie wrodzonych predyspozycji zmysłu wzroku
- Najważniejsze biologiczne narzędzia myślenia wizualnego
- Sześć podstawowych modeli rysunków -- kto, co, ile, gdzie, kiedy, jak, dlaczego
Pomysł dobrze rozrysowany to połowa drogi do sukcesu!
Rysujesz od zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji -- wszystko zaczęło się od dzieł wykonywanych świecowymi kredkami. Dziś również często tworzysz: szkic mapy dojazdu do dentysty, serce ze strzałą, kreślone palcem na piasku, bazgroły na marginesach notatek szkoleniowych. O ile łatwiej jest przekazać skomplikowaną treść za pomocą zaledwie kilku kresek! A teraz wyobraź sobie, że każdy biznesowy problem można przedstawić jaśniej za pomocą rysunku.
Wszyscy rodzimy się z talentem do myślenia wizualnego -- nie próbuj przekonywać, że nie potrafisz rysować! Już Michał Anioł powiedział: "Umiejętność rysunku jest źródłem i istotą samego malarstwa, rzeźby i architektury, i wszelkiego przedstawienia podpadającego pod zmysły. (...) Rysownik, który stanie się panem tej umiejętności, ma w rękach skarb nieoszacowany". Jednak my nie wymagamy aż takiego mistrzostwa -- wystarczy, że potrafisz narysować kwadrat, strzałkę, ludzika. Zastanawiasz się pewnie, jak to działa? Popatrz na przykład Herba Kellehera. Głowił się on, w jaki sposób pokonać linie lotnicze funkcjonujące według modelu tradycyjnego. W pewnej chwili chwycił za długopis i serwetkę. Narysował trzy kropki, reprezentujące Dallas, Houston i San Antonio. Dodał trzy proste strzałki, symbolizujące bezpośrednie połączenia lotnicze między tymi miastami. Nie tylko rozwiązał w ten sposób swój problem, lecz również zapewnił sobie doskonały sposób przekonania do swojego pomysłu klientów i inwestorów.
Właściwie wykorzystany prosty rysunek na zwykłej serwetce może okazać się potężniejszy niż Excel czy PowerPoint. Może pomóc nam skrystalizować pomysły, myśleć nieszablonowo i przekazywać wyciągnięte wnioski w taki sposób, aby inni ludzie chwycili je w lot.
- Sprawdź, czy reprezentujesz osobowość czarnego pióra, czy żółtego zakreślacza. A może jesteś czerwonym długopisem?
- Zdobądź MBA z myślenia wizualnego.
- Naszkicuj swój sukces!
| | Narysuj swoje myśli. Jak skutecznie prezentować i sprzedawać pomysły na kartce papieru - SPIS TREŚCI: | Część I: Wprowadzenie Każdy, zawsze, wszędzie: Rozwiązywanie problemów za pomocą rysunków
- 1. Zupełnie nowy sposób patrzenia na biznes (9)
- 2. Jakie problemy, jakie rysunki i kim jesteśmy "my"? (21)
- 3. Ryzyko, które zawsze się opłaca, czyli cztery etapy myślenia wizualnego (45)
Część II: Odkrywanie pomysłów Lepiej patrzeć, ostrzej widzieć, dalej sięgać wyobraźnią, czyli zasady i narzędzia skutecznego myślenia wizualnego
- 4. Dziękuję, tylko oglądam (61)
- 5. Sześć sposobów widzenia (87)
- 6. SQVID, czyli zajęcia z wyobraźni stosowanej (115)
- 7. Modele pokazywania (151)
Część III: Rozwijanie pomysłów MBA z myślenia wizualnego, czyli jak wykorzystać myślenie wizualne w praktyce
- 8. Pokazywanie i MBA z myślenia wizualnego (171)
- 9. Kim są nasi klienci, czyli rysunki rozwiązujące problemy typu kto/co (177)
- 10. Ilu kupuje? Rysunki rozwiązujące problemy typu ile (189)
- 11. Gdzie szukać klientów? Rysunki rozwiązujące problemy typu gdzie (203)
- 12. Kiedy możemy wprowadzić usprawnienia? Rysunki rozwiązujące problemy typu kiedy (227)
- 13. W jaki sposób poprawić nasze wyniki? Rysunki rozwiązujące problemy typu jak (247)
- 14. Po co w ogóle się w to bawić? Rysunki rozwiązujące problemy typu dlaczego (255)
Część IV: Przekonywanie do pomysłów Czas pochwalić się naszym dorobkiem
- 15. Wszystkiego, co wiem o biznesie, nauczyłem się podczas prezentacji (273)
- 16. Wyciąganie wniosków... za pomocą rysunków (291)
Podziękowania (297)
Dodatek A. Myślenie wizualne w ujęciu naukowym (301)
Dodatek B. Zasobnik dla osób zainteresowanych myśleniem wizualnym (313)
| | | |