NARTY UŻYWANE VOLKL V-WERKS CODE 12/13 178cm 343
NARTY UŻYWANE - VOLKL V-WERKS CODE 12/13 178cm
TALIOWANIE: 122/76/104
PROMIEŃ SKRĘTU- 18.6m
WIĄZANIA - MARKER V-WERKS 14.0
STAN(opis) - Bardzo dobry, normalne ślady użytkowania.
MODEL 12/13
Dynamiczne, szybkie, precyzyjne i niezwykle lekkie - tak krótko można scharakteryzować nowe dzieło wizjonerów z firmy Völkl, linię V-Werks. Karbon, Aramid, Titanal i ultralekkie, drewniane rdzenie, to niezwykły zestaw najwyższej jakości materiałów, za pomocą których dokonano tuningu dwóch modeli nart, i w ten sposób powstał V-Werks CODE. Rdzeń tego modelu wykonano z rygorystycznie wyselekcjonowanego drewna topoli i paulowni. W strefach, które przenoszą najmniejsze obciążenia, dodatkowo odciążono je, drążąc wzdłużne, puste kanały. Dzięki wzmocnieniu rdzeni włóknem węglowym można było pozwolić na zmniejszenie ich grubości, co dodatkowo zredukowało wagę. W górnej powierzchni narty, w strefie dzioba i piętki, warstwę Titanalu zastąpiono Aramidem. Jest to tworzywo niezwykle lekkie, o nadzwyczajnej sztywności i zdolności do tłumienia drgań. Dzięki niesamowitym właściwościom mechanicznym, odporności na wysoką temperaturę i działanie agresywnych substancji chemicznych, Aramid jest wykorzystywany między innymi do produkcji kamizelek kuloodpornych, kombinezonów dla strażaków, astronautów czy kierowców wyścigowych. Tuningowi uległy również wiązania, których waga uległa radykalnemu zmniejszeniu. Zastosowanie tych materiałów, połączone z potencjałem nowoczesnych technologii firmy Völkl, pozwoliło na stworzenie zestawu narta + wiązanie, który jest o 1 kg lżejszy od konkurencyjnych, o tym samym przeznaczeniu. Geometria i profile V-Werks RTM są takie same jak jego odpowiednika - The Code Speedwall.
Spojrzenie w przyszłość
Włókna węglowe, Aramid, „Powered by Titanium” – tylko z najlepszych materiałów mogło powstać najnowsze arcydzieło firmy Voelkl, linia nart V-Werks.
V-Werks – są to labolatoria - warsztaty pracujące na zlecenie firm samochodowych, tworzą one w pełni sprawne modele studyjne samochodów wyczynowych, które poziomem technicznym i osiągami wyprzedzają swoją epokę. W tym celu wykorzystuje się najnowsze technologie, nie wprowadzone jeszcze nigdzie na skalę przemysłową. Używa się najlepszych materiałów, o wytrzymałości wielokrotnie przewyższającej wytrzymałość stali i wielokrotnie od niej lżejszych. Pracują przy tym najlepsi specjaliści w branży. Ich celem jest uzyskanie najwyższych mocy przy maksymalnie zredukowanej wadze, a wszystko to z największą precyzją i jakością wykonania. Idąc za tym przykładem, firma Völkl stworzyła nową linię nart V-Werks. Przyglądając się tym nartom odnosi się wrażenie, jakby się miało kontakt z gośćmi z dalekiej przyszłości. Przy swojej niezwykłej dynamice są o CAŁY KILOGRAM lżejsze od dotychczas produkowanych. Wrażenie robi również ich ascetyczna, „techniczna” szata graficzna pozbawiona zbędnych ozdobników.
Ojcem Chrzestnym linii V-Werks jest 2 x Mistrz Świata, 4 x zwycięzca Monte Carlo Rally i triumfator wielu innych rajdów samochodowych – Walter Röhrl. Obecnie kierowca testowy marki Porsche.
Wyjątkowo innowacyjna koncepcja V-Werks, znacznie wyprzedzająca teraźniejszość, została wyróżniona na największych na świecie, monachijskich targach sprzętu zimowego ISPO 2012 oraz ISPO 2013.
Narty V-Werks RTM zostały bezapelacyjnym zwycięzcą Award Product 2012 w kategorii Ski Hardware.
Narty V-Werks KATANA powtórzyły sukces RTM-a w roku 2013.
Przeznaczenie:
60% - trasa przygotowana
40% - trasa nieprzygotowana
Grupa docelowa:
zaawansowani narciarze, eksperci
Konstrukcja:
Full Sensor Woodcore xtraLIGHT - Karbon, Aramid, Titanal i ultralekkie drewno, to niezwykły zestaw najwyższej jakości materiałów, za pomocą których stworzono nowe super lekkie rdzenie - Full Sensor Woodcore extraLIGHT. Rdzenie tych modeli wykonano z rygorystycznie wyselekcjonowanego drewna topoli i paulowni. W strefach, które przenoszą najmniejsze obciążenia, dodatkowo odciążono je, drążąc wzdłużne, puste kanały. Dzięki wzmocnieniu rdzeni włóknem węglowym, można było pozwolić na zmniejszenie ich grubości, co dodatkowo zredukowało wagę. W górnej powierzchni narty, w strefie dzioba i piętki, warstwę Titanalu zastąpiono Aramidem. Jest to tworzywo niezwykle lekkie, o nadzwyczajnej sztywności i zdolności do tłumienia drgań. Dzięki niesamowitym właściwością mechanicznym, odporności na wysoką temperaturę i działanie agresywnych substancji chemicznych, Aramid jest wykorzystywany, między innymi do produkcji kamizelek kuloodpornych, kombinezonów dla strażaków, astronautów czy kierowców wyścigowych.
Celem jest uzyskanie najwyższych mocy przy maksymalnie zredukowanej wadze, a wszystko to z największą precyzją i jakością wykonania. Idąc za tym przykładem, firma Voelkl stworzyła nową linię nart V-Werks. Przyglądając się tym nartom odnosi się wrażenie, jakby się miało kontakt z gośćmi z dalekiej przyszłości. Przy swojej niezwykłej dynamice są o CAŁY KILOGRAM lżejsze od dotychczas produkowanych. Wrażenie robi również ich ascetyczna, „techniczna” szata graficzna pozbawiona zbędnych ozdobników.
Doświadczenia zdobyte przy pracy nad modelami z linii V-Werks, konstruktorzy Voelkla wykorzystali również w tworzeniu nowej linii nart dla kobiet - ESSENZA, przy której głównymi celami było osiągnięcie najniższej wagi, stosując najwyższej jakości nowoczesne materiały przy najwyższej jakości wykonania. Dzięki temu, w porównaniu z linią Attiva, otrzymano narty szersze, a mimo to lżejsze.
Profil narty:
Tip&Tail Rocker - Lekko podniesiony dziób i piętka narty ułatwia inicjowanie skrętu przy małych prędkościach. Tradycyjny profil narty w strefie wiązania pozwala na dynamiczną jazdę, pełną prędkości, przy pewnym trzymaniu krawędzi. Połączenie klasycznego profilu narty z nowoczesnym Rockerem pozwala dobierać narty o około 10cm dłuższe od dotychczasowych nart carvingowych, przy zachowaniu skrętności i stabilności narty długiej.
Narty o takim profilu dedykowane są zarówno dobrze jeżdżącym narciarzom, jak i narciarzom średniozaawansowanym korzystającym z przygotowanych tras i systematycznie podnoszących swoje umiejętności w technice jazdy.
Technologie:
Metal-Tex Hybrid Technology
Powered by Titanium - Dwie warstwy Titanalu w rdzeniu narty. Dodaje narcie stabilność, sztywność oraz zwiększa możliwości tłumienia drgań, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Speedwall - Istotą technologii Speedwall jest zasada: mniejsze tarcie, większa prędkość. Boki nart są wykonane z tworzywa, które ma właściwości mechaniczne dotychczasowego ABS-u. Jego chłonność parafiny jest taka, jak ślizgu nart. Po ich nasmarowaniu zwiększa się prędkość przy ostrej jeździe na krawędziach.
Wiązania:
rMOTION 14.0 D V-WERKS - System wiązań, przeznaczony do sportowych nart o konstrukcji nart Pucharu Świata. Wiązania stworzone specjalnie do nowych modeli nart Racetiger w technologii Speedwall. Wzorowane na wiązaniach zawodniczych do nart z Pucharu Świata. Dają narciarzom maksymalne wsparcie w sportowej jeździe na krawędziach!
Wszystkie zdjęcia są zdjęciami oferowanego produktu, oraz są chronione prawami autorskimi.