Włókna węglowe, Aramid, „ Powered by Titanium” - tylko z najlepszych materiałów mogło powstać najnowsze arcydzieło rmy VÖLKL, linia nart V-Werks. V-Werks - są to labolatoria-warsztaty pracujące na zlecenie rm samochodowych. Tworzą one w pełni sprawne modele studyjne samochodów wyczynowych, które poziomem technicznym i osiągami wyprzedzają swoja epokę. W tym celu wykorzystuje się najnowsze technologie, nie wprowadzone jeszcze nigdzie na skalę przemysłową. Używa się najlepszych materiałów, o wytrzymałości wielokrotnie przewyższających wytrzymałość stali i wielokrotnie od niej lżejszych. Pracują przy tym najlepsi specjaliści w branży. Ich celem jest uzyskanie najwyższych mocy przy maksymalnie zredukowanej wadze, a wszystko to z największą precyzją i jakością wykonania. Idąc za tym przykładem, rma VÖLKL stworzyła nową linię nart V-Werks. Przyglądając się tym nartom odnosi się wrażenie, jakby się miało kontakt z gośćmi z dalekiej przyszłości. Przy swojej niezwykłej dynamice są o CAŁY KILOGRAM lżejsze od dotychczas produkowanych. Wrażenie robi również ich ascetyczna, „techniczna” szata gra czna pozbawiona zbędnych ozdobników. Wizjonerzy z rmy VÖLKL stworzyli następny drogowskaz, wskazujący kierunek rozwoju dla wszystkich zajmujących się produkcją nart.
Wyjątkowa innowacyjna koncepcja V-Werks, znacznie wyprzedzająca teraźniejszość, została kolejny raz wyróżniona na największych na świecie, monachijskich targach sprzętu zimowego. ISPO 2012. Narty V-Werks RTM zostały bezapelacyjnie zwycięzcą Award Product 2012 w kategorii Ski Hardware. ISPO 2013 potwierdzenie koncepcji V-Werks. Narta V-Werks Katana zwyciężyła w kategorii Product of The Year.
Taliowanie: 143/112/132
Promień skrętu: 184/25,8m
FULL ROCKER
PRZEZNACZENIE: Dla średniozaawansowanych i dobrze jeżdżących narciarzy, korzystających z każdych warunków terenowo - śniegowych
CECHY: „Odwrotny Camber”, Full-Rocker charakteryzuje minimalny kontakt krawędzi ze śniegiem, praktycznie tylko pod wiązaniem, w czasie zmiany kierunku jazdy. Przy większej prędkości i zakrawędziowaniu powyżej 30° kontakt ze śniegiem jest na całej długości krawędzi. Pozwala to na niezwykłą zwinność szerokiej narty w każdych warunkach terenowo-śniegowych, przy zachowaniu stabilności i pewności prowadzenia narty w długim i krótkim skręcie.
MULTI LAYER WOODCORE
Wielowarstwowy, drewniany rdzeń na całej długości narty. Skutecznie tłumi drgania w czasie jazdy z dużą prędkością i precyzyjnie przekazuje siłę sterującą na krawędź. Dzięki warstwowej konstrukcji narty są sztywniejsze pod wiązaniem (rdzeń z gęstszego drewna jesionu), a bardziej elastyczny na dziobie i piętce (drewno topoli), dzięki czemu możesz bez problemu wykonywać ewolucje w terenie. Konkretny wzór i układ rdzenia zmienia się w poszczególnych modelach nart Freeski, w zależności od pożądanych właściwości rdzenia danego modelu narty.
POWER CONSTRUCTION
Konstrukcja stworzona dla nart, które przenoszą największe obciążenia, na których jeździ się dynamicznie i agresywnie. Jest, tak zwana konstrukcja "sandwich",z pionowymi ścianami bocznymi, gdzie kolejne warstwy narty nakładane są jedna na drugą, a wiązania są bezpośrednio lub poprzez płytę montowane do narty. Zapewnia doskonałą stabilność i trzymanie krawędzi. Tak zbudowane są narty zawodników Pucharu Świata, narty sportowe Racetiger i Code Speedwall, narty z grupy Titanal Freeride.