W swojej ponad 40 letniej historii startów w zawodach, narty Völkl setki razy stawały na stopniach podium Pucharu i Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich. To ogromne doświadczenie jest również owocem współpracy z tak wspaniałymi zawodnikami jak Manfred Pranger, Jens Byggmark czy Cristian Deville. Narty z linii Racetiger posiadają najnowsze rozwiązania techniczne opracowane przez konstruktorów firmy Völkl - Speedwall, Ultimate Vibration Object.doskonałe drewniane rdzenie Full Sensor Woodcore, systemy wiązań rMotion i Xmotion.Technologia Speedwall i UVO sprawia, że Racetiger stał się jeszcze szybszy.
Taliowanie: 119/72/101
Promień skrętu: 170/16,4m ; 175/17,5m
Wiązanie: xMotion 12.0 TC D Red (6838N1.VR)
TIP ROCKER
PRZEZNACZENIE: Dla początkujących i dobrze jeżdżących narciarzy, korzystających z przygotowanych tras.
CECHY: Lekko podniesiony dziób narty ułatwia inicjowanie skrętu przy małych prędkościach, co szczególnie pomaga w nauce jazdy początkującym. Tradycyjny pro l narty w stre e wiązania, pozwala na dynamiczną jazdę przy pewnym trzymaniu krawędzi.
FULL SENSOR WOODCORE
Drewniany rdzeń typu FULL SENSOR WOOD CORE na całej długości narty skutecznie tłumi drgania w czasie agresywnych skrętów na dużej prędkości i precyzyjnie przekazuje siłę sterującą na krawędź.
POWERED BY STEEL SIDEWALL
Warstwa stali w rdzeniu narty. Dodaje narcie sprężystość. Zapewnia maksymalną dynamikę jazdy.
UVO
W system tłumienia nart UVO wyposażono trzy modele nart. Dwa modele z linii Racetiger i jeden z linii Code. Racetiger RC UVO przeznaczono do jazdy dłuższymi, łagodnymi skrętami, natomiast Racetiger SC UVO dla preferujących skręty krótsze. Obydwa modele posiadają profil Tip Rocker. Code UVO to wyścigowe narty z prawdziwą freeridową duszą. Freeridowo – sportowy charakter zawdzięczają profilowi Tip & Tail Racker.
UVO - Xmotion, wiązania narciarskie
Narty z UVO wyposażono w nowe wiązania w systemie Xmotion, specjalnie dopasowane do współpracy z UVO. Wiązania te są lżejsze, krótsze i szerzej osadzone na narcie niż dotychczas stosowane. Konstrukcję i działanie systemu Xmotion dostosowano do współpracy z tłumikiem drgań UVO.
UVO - Sztywność
Dzięki dużej stabilności w czasie jazdy, którą uzyskano dzięki systemowi UVO, można było zmniejszyć sztywność nart. Korzyścią dla narciarzy jest zwiększona „zwinność” w każdych warunkach terenowo śniegowych.
UVO - Sidewall
Dzięki połączeniu w modelach z UVO technologii Sidewall z mini cup, narty zyskały na sportowym charakterze i dodatkowo zwiększyła się ich odporność na uszkodzenie tzw. górnej krawędzi.
UVO - Geometria nart
W trzech modelach nart, w których zastosowano UVO zmieniono ich geometrię. Dzięki temu narty zyskały na dynamice oraz wzrosła ich możliwość dopasowania się do każdych warunków terenowo śniegowych. Model RC przeznaczono do jazdy dłuższymi skrętami, natomiast SC dla preferujących skręty krótsze.
UVO - System Tłumienia Drgań
UVO jest niezwykle skutecznym systemem tłumienia, w proporcji do niskiej wagi i małych rozmiarów. Uzyskano to dzięki precyzyjnemu umieszczeniu systemu na narcie, idealnie w miejscu, które jest źródłem drgań i w którym system UVO może być najskuteczniejszy.
UVO - Ciężar nart
Niezwykle efektywne tłumienie nart przez system UVO spowodowało, że narty stały się niespotykanie stabilne, co znacznie zwiększyło łatwość ich sterowania przy znacznie zmniejszonym wysiłku. Pozwoliło to na zmniejszenie wagi nart bez ograniczenia ich właściwości jezdnych. Narty z UVO są lżejsze o około 200g w porównaniu do modeli, na bazie których je skonstruowano.
UVO - Profil Rocker
Nowe profile Tip Rocker w modelach RC, SC i Tip & Tail Rocker w modelu Code, pozwoliły na uzyskanie lepszej manewrowości nart, bez utraty ich stabilności w czasie jazdy.
UVO - Drewniany rdzeń
W modelach nart z systemem UVO, zastosowano nowy, drewniany rdzeń Full Sensor Woodcore, opracowany na podstawie rdzeni nart zawodniczych. Dzięki temu otrzymano narty o dużej dynamice zrównoważonej ze sztywnością, które to cechy nie zmieniają się przez cały okres użytkowania nart.