Linia THE CODE składa się z czterech modeli. Wszystkie przeznaczone są do jazdy w każdych warunkach mogących panować na trasie. Bezsprzecznie, ich możliwości najpełniej mogą być wykorzystane przez dobrych i bardzo dobrych narciarzy. 90-letnia tradycja i doświadczenie firmy Völkl w produkcji nart o najwyższej jakości, pozwoliła na stworzenie nart, których uniwersalność zaskakuje wszystkich, którzy mają okazję je wypróbować. Połączone technologie, z Pucharu Świata i pozatrasowego freeridu dały zdumiewający efekt, niezwykle wszechstronne narty o nadzwyczajnej prędkości - THE CODE. Technologia Tip & Tail Rocker, stosowana do tej pory we free narciarstwie, pozwala radośnie zjeżdżać na nieprzygotowanych trasach. Trójwymiarowa, górna powierzchnia narty, usztywnia ją poprzecznie i przy szybkiej jeździe, precyzyjnie, z prędkością światła przekazuje impulsy sterujące bezpośrednio na krawędź. Tip & Tail Rocker zapewnia zwrotność krótkiej narty. Natomiast jej stabilność sugeruje, że jedziemy na narcie dłuższej nawet o +10 cm. Swoim wyglądem THE CODE intryguje, sugerując nieograniczoność swoich możliwości. W linii THE CODE występują cztery modele : CODE SpeedWall L – łagodna gigantka o wydłużonym skręcie, nowy CODE SpeedWall S – dla miłośników krótkiego, slalomowego skrętu. Obydwa warianty modelu
Speed Wall, L i S charakteryzują się sportowym zacięciem. Nowa konstrukcja CODE UVO z systemem Ultimate Vibration Object, o niewiarygodnej wręcz zdolności do tłumienia drgań w zakresie 3600. Dla indywidualistów, którzy lubią tuning, perfekcyjnie dopasowujący narty do własnych potrzeb proponujemy model CODE Psi.
Taliowanie: 122/76/104
Promień skętu: 175/18m
Wiązanie: xMotion 11.0 D (6638N1.VA)
TIP&TAIL ROCKER
PRZEZNACZENIE: Dla średnizaawansowanych i dobrze jeżdzących narciarzy, korzystających z przygotowanych tras, systematycznie podnoszących swoje umiejętności w technice jazdy.
CECHY: Lekko podniesiony dziób i piętka narty (Tip&Tail - Rocker) ułatwia inicjowanie skrętu przy małych prędkościach. Tradycyjny profil narty w strefie wiązania pozwala na dynamiczną jazdę, z pełną prędkością, przy pewnym trzymaniu krawędzi. Połączenie klasycznego pro lu narty z nowoczesnym rockerem pozwala dobierać narty o około 10 cm dłuższe od dotychczasowych nart carvingowych, przy zachowaniu skrętności narty krótkiej i stabilności narty długiej.
FULL SENSOR WOOD CORE
Drewniany rdzeń typu FULL SENSOR WOOD CORE na całej długości narty skutecznie tłumi drgania w czasie agresywnych skrętów na dużej prędkości i precyzyjnie przekazuje siłę sterującą na krawędź.
POWERED BY STEEL SIDEWALL
Warstwa stali w rdzeniu narty. Dodaje narcie sprężystość. Zapewnia maksymalną dynamikę jazdy.
UVO
W system tłumienia nart UVO wyposażono trzy modele nart. Dwa modele z linii Racetiger i jeden z linii Code. Racetiger RC UVO przeznaczono do jazdy dłuższymi, łagodnymi skrętami, natomiast Racetiger SC UVO dla preferujących skręty krótsze. Obydwa modele posiadają profil Tip Rocker. Code UVO to wyścigowe narty z prawdziwą freeridową duszą. Freeridowo – sportowy charakter zawdzięczają profilowi Tip & Tail Racker.
UVO - Xmotion, wiązania narciarskie
Narty z UVO wyposażono w nowe wiązania w systemie Xmotion, specjalnie dopasowane do współpracy z UVO. Wiązania te są lżejsze, krótsze i szerzej osadzone na narcie niż dotychczas stosowane. Konstrukcję i działanie systemu Xmotion dostosowano do współpracy z tłumikiem drgań UVO.
UVO - Sztywność
Dzięki dużej stabilności w czasie jazdy, którą uzyskano dzięki systemowi UVO, można było zmniejszyć sztywność nart. Korzyścią dla narciarzy jest zwiększona „zwinność” w każdych warunkach terenowo śniegowych.
UVO - Sidewall
Dzięki połączeniu w modelach z UVO technologii Sidewall z mini cup, narty zyskały na sportowym charakterze i dodatkowo zwiększyła się ich odporność na uszkodzenie tzw. górnej krawędzi.
UVO - Geometria nart
W trzech modelach nart, w których zastosowano UVO zmieniono ich geometrię. Dzięki temu narty zyskały na dynamice oraz wzrosła ich możliwość dopasowania się do każdych warunków terenowo śniegowych. Model RC przeznaczono do jazdy dłuższymi skrętami, natomiast SC dla preferujących skręty krótsze.
UVO - System Tłumienia Drgań
UVO jest niezwykle skutecznym systemem tłumienia, w proporcji do niskiej wagi i małych rozmiarów. Uzyskano to dzięki precyzyjnemu umieszczeniu systemu na narcie, idealnie w miejscu, które jest źródłem drgań i w którym system UVO może być najskuteczniejszy.
UVO - Ciężar nart
Niezwykle efektywne tłumienie nart przez system UVO spowodowało, że narty stały się niespotykanie stabilne, co znacznie zwiększyło łatwość ich sterowania przy znacznie zmniejszonym wysiłku. Pozwoliło to na zmniejszenie wagi nart bez ograniczenia ich właściwości jezdnych. Narty z UVO są lżejsze o około 200g w porównaniu do modeli, na bazie których je skonstruowano.
UVO - Profil Rocker
Nowe profile Tip Rocker w modelach RC, SC i Tip & Tail Rocker w modelu Code, pozwoliły na uzyskanie lepszej manewrowości nart, bez utraty ich stabilności w czasie jazdy.
UVO - Drewniany rdzeń
W modelach nart z systemem UVO, zastosowano nowy, drewniany rdzeń Full Sensor Woodcore, opracowany na podstawie rdzeni nart zawodniczych. Dzięki temu otrzymano narty o dużej dynamice zrównoważonej ze sztywnością, które to cechy nie zmieniają się przez cały okres użytkowania nart.