W skład gry wchodzą: plastikowe pudełko DVD i nakładane na nie kartonowe pudełko, płyta CD z grą, klucz rejestracyjny gry, oraz polska drukowana instrukcja – 32 strony (patrz real foto). Uwaga: W pudełku mogą być ułamane plastikowe zaczepy mocujące instrukcję.
„252 lata temu, w roku 1755, rozpoczął się konflikt Francuzów i Indian. Dwadzieścia lat później wybuchła amerykańska wojna o niepodległość. Te dwa wydarzenia oznaczały początek nowej ery, koniec imperium i narodziny nowego narodu. W Narodzinach Ameryki gracz może pokierować jedną z głównych stron tych konfliktów i spróbować poprowadzić ją do zwycięstwa militarnego i politycznego. Program jest kompletną i szczegółową symulacją dwóch najważniejszych wojen kolonialnej Ameryki w latach 1[zasłonięte]755-17.
Cechy gry:
· Obszar gry obejmuje całą Amerykę Północną, od Florydy do Quebeku i od Nowej Anglii do Missisipi, w latach 1755 - 1783
· Mapa gry jest podzielona na ponad 700 prowincji pokrytych zróżnicowanym terenem, różniących się klimatem i poziomem cywilizacyjnym. W każdym z 10 scenariuszy walczą ze sobą dwa obozy
· Jedna tura gry odpowiada jednemu miesiącowi czasu historycznego. Długość scenariuszy waha się od kilku miesięcy do prawie 9 lat
· W większości gracze kontrolują armię swego kraju. Obejmuje to organizację poboru, budowanie fortów i składów zaopatrzenia, oblężenia i blokady, najazdy na nieprzyjacielskie osady oraz bitwy na lądzie i morzu
· Kierujemy oddziałami na poziomie pułku, można je organizować w mniejsze pododdziały. Okręty wojenne są organizowane w szwadrony i flotylle. Można też zarządzać magazynami z zaopatrzeniem, transportem wodnym, fortami i składami zaopatrzenia
· W grze występuje duża różnorodność jednostek, w tym: lekka piechota, dragoni, artyleria oblężnicza, zwiadowcy, indiańscy wojownicy, margines, bojówki. Okręty liniowe, fregaty i flotylle jezior. W sumie zaimplementowano ponad dziewięćdziesiąt różnych modeli jednostek. Wszystkie są opisywane takimi wskaźnikami jak siłą w obronie i ataku, morale, doświadczenie, jakość jednostek, pochodzenie geograficzne i sposób poruszania się
· Do dyspozycji gracza oddano także wielu przywódców historycznych (ponad 150), niektórzy z nich posiadają indywidualne zdolności, takie jak umiejętność zastawiania pułapek lub szybkie poruszanie się w lasach
· Wzięto też pod uwagę polityczne aspekty konfliktu (szczególnie w czasie Wojny o Niepodległość) mające wpływ na działania bojówek, zajmowanie się nierozważnymi interwencjami na własnym terenie, partyzanci i torysi zmieniający swoje poparcie oraz ogólną drogę do zwycięstwa”
Reakcje mediów: 4/5 - Computer Games Magazine „Wspaniała, wyjątowa gra wojenna traktująca o amerykańskiej rewolucji, wykorzystująca najlepsze elementy gry planszowej bez nadmiernego oderwania od zalet gry komputerowej"
8/8 - Out Of Eight Game Reviews “Podsumowując, Birth of America cechuje się najbardziej imponujacą rozrywką strategiczną jaką widziałem od czasów Europa Universalis,(…). Każdy szanujący się fan strategii i gier wojennych powinien sięgnąć po Birth of America, gdyż spełnia całą masę wymagań stawianych przez miłośników strategii."
90% - Armchair General "Zadziwiająco piękna gra osadzona w okresie, któremu zazywczaj poswięca się mało uwagi. Genialna i wymagająca sztuczna inteligencja co nie przeszkadza by z łatwością zacząć grę. Zawarte w niej są wszystkie okoliczności działań wojennych ówczesnej ery (dowodzenie, logistyka, kontrola populacji i inne). Jeśli w jakimkolwiek stopniu interesują Cię tamte lata, kup ją i przygotuj się na wykreślenie z kalendarza czasu wolnego. Ona jest aż tak dobra!"
9/10 - The Bovine Conspiracy "Gra jest piękna, posiada swój styl, fantastyczne AI, szeroki wachlarz scenariuszy i wspaniałe wsparcie developerów. Czegóż więcej fan stategii mółgby chcieć?"
4-/5 - Click! "Lepszej strategii osadzonej w tych realiach nie znajdziesz."