Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NAPRAWA SAMOCHODY SILNIKI TRAKTORY PORĘBSKI 1931

18-05-2012, 10:16
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 399.99 zł      Aktualna cena: 399.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2332862536
Miejscowość Kraków
Licytowało: 1    Wyświetleń: 46   
Koniec: 18-05-2012 19:46:52
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
KOSZT WYSYŁKI 8 ZŁ - Koszt uniwersalny, niezależny od ilośći i wagi, dotyczy wysyłki priorytetowej na terenie Polski. Zgadzam się na wysyłkę za granicę (koszt ustalany na podstawie cennika poczty polskiej).

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

Inż. Eugenjusz Porębski
Nowoczesne Metody Naprawy Samochodów
ORAZ
SILNIKÓW UŻYWANYCH W PŁUGACH MOTOROWYCH I TRAKTORACH
z 250 ILUSTRACJAMI
Wa r s z a w a 1 93 1
Nakładem Instytutu Szerzenia Praktycznej Wiedzy Przemysłowej Skład Główny: Warszawa — Nowy Świat 17.





SPIS TREŚCI

A. NAPRAWA SILNIKA

1. Rozbiórka i mycie................. 1
2. Naprawa zaworów i gniazd zaworowych........ 6
3. Montaż zaworów, badanie sprężyn, naprawa prowadnic ... 27
4. Rewizja i naprawa cylindrów............ 37
5. Szlifowania cylindrów................ 42
6. Rozwiercanie cylindrów............... 54
7. Wybór i pasowanie tłoków.............. 62
8. Pasowanie sworzni, pierścieni i wyrównanie tłoków, w stosunku
do osi pionowej.................. 75
9. Wyszukiwanie i usuwanie błędów w układzie korbowym . . 88
10. Łożyska wału korbowego, ich smarowanie i zachowanie się
w czasie pracy.................. 96
11. Odlewanie nowych panewek, rozwiercanie i pasowanie łożysk, 101
12. Prostowanie wału korbowego i docieranie łożysk ...... 118
13. Montowanie silnika i regulacja............ 129
14. Czas trwania remontu silnika............, 135
B. GAŹNIKI I PRZYRZĄDY ZASILAJĄCE.
1. Zjawiska zachodzące przy tworzeniu mieszanki...... 141
2. Ważniejsze systemy gaźników będących w użyciu w Polsce . 151
3. Wyszukiwanie błędów silnika wskutek wadliwego działania gaź-
nika....................... 175
4. Aparaty zasilające................. 170
C. NAPRAWA SPRZĘGŁA.
1. Ogólne niedomagania i rewizja sprzęgła......... 185
2. Uwagi dotyczące montażu i naprawy sprzęgieł...... 190
D. SKRZYNKA PRZEKŁADNIOWA.
1. Ważniejsze szczegóły konstrukcyjne.......... 191
2. Demontaż i naprawa skrzynki przekładniowej . . . . . . . 194
E. NAPRAWA MOSTU TYLNEGO.
1. Rewizja tylnego mostu.....-,......... 204
2. Demontaż tylnego mostu............... 208
3. Niedomagania i naprawa dyferencjału......... 214
4. Niedomagania przegubu kardana............ 224
F. NAPRAWA OSI PRZEDNIEJ, KÓŁ I RAMY SAMOCHODOWEJ.
1. Przednia oś i przednie koła............. 226
2. Badanie i naprawa osi zwrotnej........... 234
3. Regulacja osi i remont ramy............. 237
G. NAPRAWA KIEROWNICY, RESORÓW I HAMULCÓW.
1. Niedomagania i naprawa kierownicy.......... 243
2. Naprawa resorów ,................ 248
3. Naprawa Hamulców................. 25Z
H. KALKULACJA KOSZTÓW REMONTU PODWOZIA.
1. Obliczanie czasu remontu.............. 259
2. Czasy remontu................... 262
I. REWIZJA I NAPRAWA CHŁODNIC.
1. Rewizja i naprawa chłodnic............. 296
J. INSTALACJA ELEKTRYCZNA W SAMOCHODZIE.
1. Wstęp...................... 272
2. Magnetyzm.................... 275
3. Indukcja..................... 276
4. Moc prądu elektrycznego.............. 277
5. Instalacja jednoprzewodowa.............. 278
6. Akumulator.................... 279
7. Amperomierz................... 282
8. Uszkodzenia ................... 283
9. Uszkodzenia................... 284
10. Błędy w instalacji elektrycznej zapłonu......... 287
K. SMAROWANIE............. 295
L. NAPRAWA KAROSERJI.......... 300
M. URZĄDZENIE NOWOCZESNEGO WARSZTATU 308
N. CZASY I KOSZTA NAPRAWY........ 317
O. STOSOWANIE MIESZANKI SPIRYTUSOWEJ W SAMOCHODACH NAPRAWIANYCH.
1. Wpływ mieszanki na zachowanie Isię silnika........ 321
2. Polskie mieszanki spirytusowe............. 329
3. Znaczenie mieszanek spirytusowych........... 335





LITERATURA.
H. Ricardo. Schnellaufende Verbrennugsmaschinen. Berlin 1926.
R. H o f m a n n. Taschenbuch für Kraf tfahrzeug-Reparateure. Lipsk 1928.
A. Heller. Motorwagenbau. Berlin 1912.
Kurs Szkoły Obsługi General Motors. Warszawa 1930.
Manuale delle Riparazioni S. C. Fiat. Turyn 1929.
Chevrolet Service News. Detroit 1930.
Automobile Engineering. Londyn 1930.
Dla czytelników, zupełnie nieobeznanych z naprawą samochodów lub nieznających dobrze konstrukcji samochodów, polecamy:
E. Porębski: Samochód 3 tomy. Lwów. H. Altenberg. Tuszyński: Chory Samochód. Warszawa. Trzaska Evert i Michalski.





TEGOŻ AUTORA
ŁĄCZENIE METALI (wyd. II). 1911 r.
MŁOTY TRANSMISYJNE. 1912 r.
MASZYNY I NARZĘDZIA PORUSZANE POWIETRZEM SPRĘŻONE M
1912 r.
STAL I NARZĘDZIA 1913 r.
AWTOGENNAJA S WARKA METALÓW. 1913 r. tłom. inż. Mołczańsku WOZDUSZNYJE MŁOTY. 1914 r. tłum. inż. Mołczański. NOWE GATUNKI STALI (wyczerpane). 1914 r. M070#r (wyd. II). 1920 r, S/lvVfOCrtÓD wyd. II. Tom I. Silniki. 1920 r.
„ Tom II. Podwozie. 1921 r.
„ Tom III. Budowa i naprawa. 1922 r.
NARZĘDZIA (wyd. II). 1923 r. STAL (wyd, III). 1926 r. WYKŁADY PSYCHOTECHNIKI 1927 r.
Dla młodzieży:
Ct/D.4 TECHNIKI. Cz. I. str. 214. 1928 r. Cz. II str. 300. 1929 r. Cz. III str. 304. 1930 r.





Wszystkim osobom i firmom, które łaskawie udzieliły mi swej pomocy, wskazówek i materjałów do opracowania tej książki, składam na tem miejscu serdeczne podziękowanie. W szczególności Wyrażam swą wdzięczność:
Firmie General Motors za udzielenie materjałów i licznych klisz,
Firmie Citroen za umożliwienie przeprowadzenia kilku Ważnych eksperymentów.
Firmie Polski Fiat za cenne materjały
Firmie M. Bogusławski za umożliwienie wielu eksperymentów, dostarczenie klisz i licznych fotografij.
Szkole Czołgów, a w szczególności P.Por. Jesionkowi za liczne: eksperymenta, które upewniły mnie o wysokiej Wartości amerykan-kich metod pracy możliwości obniżenia czasu pracy.

Eugenjusz Porębski





PRZEDMOWA.

Zarówno w Ameryce jak i w zachodniej Europie zrozumiano, że dalszy rozwój automobilizmu zależy w wysokim stopniu od należytego utrzymania i taniej naprawy.
Minęły czasy, gdy z samochodu korzystali wyłącznie ludzie bogaci, nieliczący się z kosztem utrzymania, a więc i z wydatkami na liczne nieodzowne drobne naprawy. Samochód stał się popularnym środkiem komunikacyjnym, stał się narzędziem zarobku dla niezliczonych mas, a zatem musiał być ujęty w karby ścisłej drobiazgowej kalkulacji.
Masowa produkcja samochodów tej samej marki i tego-samego typu, umożliwia sztandaryzację części zamiennych, które w cenie są znacznie niższe niż koszt ewentualnej ich naprawy. Zwrócono następnie uwagę na niczem nieuzasadniony, zbyt wysoki koszt napraw i zaczęto szukać sposobów takich, by były podobnie, jak w produkcji masowej, tanie przez naśladownictwo metod pracy stosowanych do wyrobów masowych. Zrozumiały tę tendencję warsztaty naprawcze, które się szybko zorjentowały, że nie można np. za kapitalny remont silnika wziąć nawet połowę tej sumy co kosztuje nowy silnik. Trzeba więc było znaleść sposoby pracy, narzędzia i takie metody, by sprostać w konkurencji z wyrobami nowe-mi. Naprawa gruntowna główna samochodu nie może koszto wać ani połowę, gdyż wtedy samochód w eksploatacji staje się niedostępnym luksusowym środkiem komunikacji. Musi więc być ten koszt znacznie zniżony.
W interesie naszej armji, jak i cywilnych posiadaczy samochodów leży obniżenie tych kosztów do minimum. Samochody lepiej i częściej naprawiane są ruchomym dobytkiem narodowym bardzo dodatnio oddziaływującym na całokształt interesów gospodarczych państwa.
W celu zapoznania i zainteresowania szerszego ogółu, w jaki sposób, i jakiemi narzędziami można osiągnąć najlepsze wyniki, a więc dokładność naprawy przy najniższej cenie,dzięki szybkości pracy zmechanizowanej niepodobnej
xio uciążliwej pracy ręcznej, Instytut Szerzenia Praktycznej Wiedzy Przemysłowej postanowił opublikować metody napraw samochodów stosowane na zachodzie.
Podręcznik ten stosownie do potrzeb Instytutu został opracowany przez Inż. E. Porębskiego w taki sposób, by mógł służyć zarazem jako podręcznik kursowy dla tych osób, które życzą sobie nie tylko metody te poznać lecz je sobie również przyswoić i po złożeniu odpowiedniego egzaminu otrzymać stosowny dyplom.
Kursa korespondenyjne naprawy samochodów są ciągle i ka-żdaj chwili po porozumieniu się z Instytutem można przystąpić do rozpoczęcia nauki, a następnie do złożenia egzaminu. Uczestnicy kursu muszą w określonych odstępach czasu nadsyłać zadania opracowane na podstawie pytań zamieszczonych -w tekście. Zadania te po poprawieniu zostają przechowywane w Instytucie do czasu złożenia egzaminu. Drogą korespondencji udziela się uczestnikom niezbędnych wyjaśnień, wskazuje na poczynione w odpowiedziach błędy, aż do osiągnięcia pożądanego skutku t. j. zgłębienia całego materjału. Przed egzaminem uczestnikom demonstruje się metody naprawy podane w książce, powtarza się w skróceniu materjał i dopiero potem następuje ustny egzamin oraz wręczenie dyplomów odznak zawodowych.
Instytut ma nadzieję, że książka ta spełni swoje zadanie, a to tem więcej, że jeszcze w czasie jej drukowania nadsyłano setkami zgłoszenia i oczekiwano z niecierpliwością na jej pojawienie się. Z licznych listów skierowanych do Instytutu, wyrażających podziękowania już po otrzymaniu pierwszych arkuszy, należy sądzić, że przyczyni się ona do podniesienia poziomu tej dziedziny rękodzieła.
Instytut Szerzenia Praktycznej Wiedzy Przemysłowej



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.