Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

***** NAPRAWA SAMOCHODÓW STAR 28 I 29 - spis *****

29-02-2012, 11:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: 19.99 zł      Aktualna cena: 19.99 zł     
Użytkownik zarazzrobie
numer aukcji: 2087566376
Miejscowość Gliwice
Kupiono sztuk: 1    Licytowało: 1    Wyświetleń: 21   
Koniec: 04-02-2012 14:38:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





##### ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJIE #####





*

NAPRAWA SAMOCHODÓW

STAR 28 i 29

*





Naprawa, regulacje, obsługa i wskazówki odnośnie prawidło­wego użytkowania samochodów STAR 28 i STAR 29. Rysunki i opis wyposażenia specjalnego i sposobów posługi­wania się odpowiednimi urządzeniami. Odbiorcy: pracownicy stacji obsług, warsztatów napraw­czych, pracownicy transportu samochodowego użytkujący samochody STAR.




WYDAWCA - WKŁ 1972r.
AUTOR - inż. Zbigniew Koening, inż. Ryszard Pałacha, Zdzisław Kukliński
STRON - 292
FORMAT - A4
STAN - db




Spis treści:
1. Charakterystyka samochodów STAR 28 i STAR 29

1.1. Opis samochodów
1.2. Dane techniczne samochodów
1.3. Wymiary gabarytowe samochodów
1.4. Dane techniczne zespołów
1.5. Pojemności
1.6. Znakowanie samochodu

2. Silnik gaźnikawy S47 A

2.1. Charakterystyka techniczna
2.2. Budowa i działanie
2.3. Regulacja silnika
2.3.1. Regulacja gaźnika
2.3.1.1. Regulacja wolnych obro­tów
2.3.1.2. Regulacja uchylenia przepustnicy głównej
2.3.1.3. Regulacja poziomu paliwa w komorze pływakowej
2.3.2. Regulacja zapłonu, rozdzielacza i świec
2.3.3. Regulacja luzów zaworów
2.3.4. Regulacja naciągu paska klinowe­go napędu pompy wody i prądnicy oraz paska napędu sprężarki
2.4. Wymontowanie i wmontowanie silnika do samochodu
2.5. Demontaż i montaż silnika
2.5.1. Zdejmowanie d zakładanie głowi­cy cylindrów
2.5.2. Wymontowanie i wmontowanie tłoków z korbowodami
2.5.3. Wymontowanie i wmontowanie wału korbowego i panewek głów­nych
2.5.4. Wymontowanie i wmontowanie tulei cylindra
2.5.5. Wymontowanie i wmontowanie wału rozrządu oraz kół zębatych napędzających rozrząd
2.5.6. Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła oraz koła zamachowego
2.5.7. Wymontowanie i zamontowanie osłony koła zamachowego
2.5.8. Wymontowanie i wmontowanie pompy oleju
2.5.9. Wymontowanie i wmontowanie pompy wody
2.5.10. Wmontowanie i zamontowanie gaźnika oraz pompy paliwa
2.3.11. Wymontowanie i zamontowanie osprzętu elektrycznego
2.6. Naprawa silnika
2.6.1. Naprawa układu tłokowo-korbowego
2.6.1.1. Wymiana pierścieni tłoko­wych
2.6.1.2. Wymiana sworzni tłoko­wych i fconbowodów
2.6.1.3. Naprawa korbowodów
2.6.1.4. Ustawienie tulei cylindrów
2.6.1.5. Wymiana tłoków i tulei
2.6.1.6. Naprawa tulei cylindrów
2.6.1.7. Wymiana panewek głów­nych i korbowych oraz naprawa wału korbowego
2.6.2. Naprawa głowicy cylindrów i układu rozrządu
2.6.2.1. Naprawa głowicy cylin­drów z zaworami
2.6.2.2. Naprawa wału rozrządu z łożyskowaniem i napę­dem
2.6.2.3. Naprawa popychaczy i dźwigni zaworów
2.6.3. Naprawa pompy oleju
2.6.4. Naprawa pompy wody
2.6.5. Naprawa pompy paliwa
2.7. Typowe usterki silnika S47A i ich usu­wanie
2.7.1. Przedostawanie się wody z ukła­du chłodzenia silnika do układu smarowania
2.7.2. Przedostawanie się oleju z ukła­du smarowania silnika do układu chłodzenia
2.7.3. Nadmierne zużycie oleju silniko­wego
2.7.4. Narmierne zużycie paliwa i spa­dek mocy silnika
2.7.4.1. Sprawdzanie silnika podciśnieniomierzem
2.7.4.2. Sprawdzanie olśnienia sprężania
2.7.4.3. Sprawdzanie ciśnienia tło­czenia pompy paliwa
2.7.4.4. Sprawdzanie gaźnika ana­lizatorem spalin
2.7.4.5. Nieprawidłowe spalanie detonacyjina praca silnika i strzelanie w gaźnik
2.8. Docieranie i próby silnika po naprawie

3. Silnik wysokoprężny S530A1

3.1. Charakterystyka silnika wysokoprężnego
3.2. Wymontowanie silnika z podwozia samochodu STAR 28
3.3. Demontaż silnika
3.4. Naprawa silnika wysokoprężnego
3.4.1. Naprawa układu karbowego
3.4.1.1. Tuleje cylindrów
3.4.1.2. Tłok
3.4.1.3. Pierścienie tłokowe
3.4.1.4. Sworzeń tłokowy
3.4.1.5. Korbowód
3.4.1.6. Panewki korbowe i panewki główne
3.4.1.7. Wał korbowy
3.4.2. Naprawa mechanizmu rozrządu
3.4.2.1. Wał rozrządu
3.4.2.2. Tulejki wału rozrządu
3.4.2.3. Koła zębate rozrządu
3.4.2.4. Popychacze i prowadnice
3.4.2.5. Drążki popychaczy
3.4.2.6. Nasady głowic z dźwigniami zaworów
3.4.2.7. Głowice cylindrów z zaworami
3.4.2.8. Prowadnice zaworów
3.4.2.9. Gniazda zaworów
3.4.2.10. Zawory
3.4.2.111. Sprężyny zaworów
3.4.3. Naprawa układu smarowania
3.4.3.1. Pompa oleju
3.4.3.2. Szczelinowy filtr oleju
3.4.3.3. Bocznikowy filtr oleju
3.4.3.4. Przewody oleju
3.4.3.5. Kanały oleju w kadłubie
3.4.4. Naprawa układu zasilania
3.4.4.1, Zbiornik paliwa
3.4.4.2. Pompa zasilająca z filtrem
3.4.4.3. Przewody
3.4.4.4. Filtr dokładnego oczyszczania
3.4.4.5. Pompa wtryskowa z regulatorem prędkości obrotowej
3.4.4.6. Wtryskiwacze
3.4.4.7. Filtr powietrza
3.4.5. Naprawa układu chłodzenia
3.4.5.1. Pompa wody z wentylatorem
3.4.5.2. Chłodnica z przewodami
3.4.5.3. Termostat
3.4.5.4. Kolektor wody
3.5. Montaż silnika po naprawie
3.6. Typowe niedomagania i uszkodzenia sil­nika
3.7. Docieranie i regulacja silnika po napra­wie
3.7.1. Docieranie
3.7.2. Próba mocy i zużycia paliwa
3.7.3. Sprawdzanie instalacji świec ża­rowych
3.7.4. Sprawdzenie silnika dymomierzem
3.7.5. Przegląd silnika po docieraniu
3.7.6: Czynności końcowe

4. Sprzęgło

4.1. Charakterystyka sprzęgła
4.2. Opis budowy i działanie sprzęgła
4.3. Typowe uszkodzenia sprzęgła
4.4. Regulacja sprzęgła
4.5. Wymontowanie i zamontowanie sprzęgła
4.6. Demontaż sprzęgła
4.7. Naprawa sprzęgła
4.7.1. Tarcza cierna sprzęgła
4.7.2. Tarcza dociskowa sprzęgła
4.7.3. Dźwiigienka wyłączająca sprzęgła
4.7.4. Sprężyny dociskowe
4.7.5. Osłona sprzęgła
4.7.6. Łożysko wyciskowe
4.7.7. Mechanizm wyłączania
4.8. Montaż sprzęgła
4.9. Próba i regulacja sprzęgła po naprawie

5. Skrzynka biegów

5.1. Charakterystyka skrzynki biegów
5.2. Opis budowy i działania
5.3. Rodzaje uszkodzeń skrzynki biegów
5.4. Wymontowanie skrzynki biegów z samochodu
5.5. Demontaż skrzynki biegów
5.6. Weryfikacja części i ich naprawa
5.6.1. Obudowa skrzynki biegów
5.6.2. Uzębienie kół zębatych
5.6.3. Otwory wielowpustowe
5.6.4. Wielowypusty wałków
5.6.5. Wałek sprzęgłowy
5.6.6. Wałek główny
5.6.7. Wałek pośredni
5.6.8. Przekładnia szybkościomierza
5.6.9. Łożyska kulkowe i wałeczkowe
5.6.10. Widełki zmiany biegów
5.6.11. Wałki widełek
5.6.12. Inne części skrzynki biegów
5.7. Montaż skrzynki biegów
5.8. Próba skrzynki biegów po montażu
5.9. Przystawka dodatkowego napędu

6. Wał napędowy

6.1. Opis konstrukcji
6.2. Demontaż wałów napędowych
6.3. Weryfikacja i naprawa wału napędo­wego
6.3.1. Złącze przegubu
6.3.2. Szklanka przegubu z igiełkami
6.3.3. Krzyżak przegubu
6.3.4. Złącze przednie i końcówka wielowypustowa
6.3.5. Rura wału napędowego
6.3.6. Łożysko pośrednie
6.4. Montaż wału napędowego i łożyska po­średniego
6.4.1. Montaż wału napędowego
6.4.2. Montaż łożyska pośredniego
6.4.3. Konserwacja wału napędowego

7. Tylny most

7.1. Opis budowy
7.2. Regulacja
7.2.1.Regulacja zacisku wstępnego ło­żysk stożkowych piast i kół wałka koła napędzającego
7.2.1.1. Regulacja zacisku wstęp­nego łożysk piast kół
7.2.1.2. Regulacja zacisku wstęp­nego łożysk wałka koła napędzającego
7.2.2. Regulacja luzu międzyzębnego i współpracy koła napędzającego z kołem talerzowym
7.3. Wymontowanie i wmontowanie tylnego mostu
7.4. Demontaż i montaż tylnego mostu
7.5. Naprawa przekładni głównej
7.5.1. Demontaż
7.5.2. Wymiana zużytych i uszkodzo­nych części
7.5.3. Montaż mechanizmu różnicowego
7.5.4. Montaż wałka koła napędzającego z obudową łożysk
7.5.5. Montaż przekładni głównej

8. Oś przednia

8.1. Budowa osi przedniej
8.2. Wymontowanie osi przedniej z samochodu
8.3. Demontaż osi przedniej
8.4. Weryfikacja i naprawa osi
8.4.1. Belka osi przedniej
8.4.2. Śruba mocująca koła
8.4.3. Piasta przednia
8.4.4. Zwrotnice - prawa i lewa
8.4.5. Sworzeń zwrotnicy
8.4.6. Sworzeń kulowy
8.4.7. Łożysko oporowe zwrotnicy
8.4.8. Końcówki drążków kierowniczych
8.4.9. Miseczki drążka poprzecznego
8.4.10. Sprężyna drążka poprzecznego
8.4.11. Zakrętka końcówki drążka poprzecznego
8.4.12. Rura drążka poprzecznego
8.4.1.3. Rura drążka podłużnego
8.4.14. Wąsy kierownicze
8.4.15. Podkładka łożyska piasty kół przednich
8.5. Montaż osi przedniej
8.6. Sprawdzenie osi po naprawie

9. Zawieszenie i koła jezdne

9.1. Budowa zawieszenia i kół jezdnych
9.1.1. Budowa resorów
9.1.2. Budowa amortyzatorów
9.1.3. Budowa kół jezdnych
9.2. Wymontowanie zawieszenia z samochodu
9.2.1. Wymontowanie resorów
9.2.2. Zdjęcie kół jezdnych
9.3. Weryfikacja i naprawa zawieszenia
9.3.1. Weryfikacja i naprawa resorów
9.3.1.l. Wieszak resoru
9.3.1.2. Sworzeń resoru
9.3.2. Montaż resorów
9.3.3. Weryfikacja i naprawa amortyza­torów
9.3,3.,1. Kadłub
9.3.3.2. Pokrywa cylindra
9.3.3.3. Ramię wewnętrzne i ze­wnętrzne
9.3.3.4. Wałek
9.3.3.5. Tłok
9.3.4. Naprawa kół i ogumienia
9.3.4.1. Rozbiórka koła jezdnego
9.3.4.2. Naprawa koła
9.3.4.3. Eksploatacja i naprawa ogumienia
9.4. Zamontowanie zawieszenia

10. Układ kierowniczy

10.1. Opis budowy
10.2. Regulacja
10.2.1. Regulacja mechanizmu kierow­niczego
10.2.2. Regulacja położenia kolumny z kołem kierownicy
10.2.3. Sprawdzenie i regulacja usta­wienia kół przednich
10.2.3.1. Sprawdzanie i regula­cja zbieżności kół przed­nich
10.2.3.2. Pomiar kąta pochylenia koła
10.2.3.3. Pomiar kąta wyprze­dzenia sworznia zwrot­nicy
10.2.3.4. Pomiar kąta pochylenia sworznia zwrotnicy
10.2.4. Regulacja skrętu kół
10.3. Wymontowanie i zamontowanie ukła­du kierowniczego
10.3.1. Wymontowanie i zamontowanie koła kierownicy
10.3.2. Wymontowanie i zamontowanie kolumny z kołem, kierownicy
10.3.3. Wymontowanie i zamontowanie wału przegubowego
10.3.4. Wymontowanie i zamontowanie mechanizmu kierowniczego
10.3.5. Wymontowanie i zamontowanie drążków kierowniczych
10.4. Naprawa mechanizmu kierowniczego
10.4.1. Demontaż
10.4.2. Wymiana zużytych i uszkodzonych części
10.4.3. Montaż podzespołów
10.4.4. Montaż mechanizmu kierowni­czego
10.5. Naprawa drążków kierowniczych
10.5.1. Demontaż i montaż drążka kie­rowniczego podłużnego
10.5.2. Demontaż i montaż drążka kie­rowniczego poprzecznego
10.5.3. Wymiana zużytych i uszkodzo­nych części

11. Układ hamulcowy

11.1. Opis budowy i działania
11.1.1. Działanie hamulców
11.1.2. Pompa hamulcowa
11.1.3. Hamulce kół
11.1.4. Hamulec ręczny
11.1.5. Charakterystyka układu hamul­cowego
11.1.6. Instalacja pneumatyczna
11.1.6.1. Sprężarka
11.1.6.2. Butla do napełniania ogumienia (odolejacz)
11.1.6.3. Regulator ciśnienia
11.1.6.4. Odmrażacz
11.1.6.5. Zbiornik powietrza
11.1.6.6. Nadciśnieniowy mecha­nizm wspomagający
11.1.6.7. Zawór hamowania przy­czepy
11.1.6.8. Manometr ciśnienia po­wietrza
11.1.6.9. Złącze przewodów
11.2. Typowe niedomagania układu hamul­cowego
11.3. Regulacja układu hamulcowego w sa­mochodzie
11.3.1. Regulacja układu hydraulicz­nego
11.3.1.1. Regulacja długości cię­gła pedału
11.3.1.2. Regulacja luzu szczęk hamulcowych
11.3.1.3. Odpowietrzanie hamul­ców
11.3.1.4. Regulacja hamulca rę­cznego
11.3.2. Regulacja i obsługa instalacji pneumatycznej
11.3.2.1. Sprężarka
11.3.2.2. Regulator ciśnienia
11.3.2.3. Odmrażacz
11.3.2.4. Zbiornik powietrza
11.3.2.5. Mechanizm wspomaga­jący
11.3.2.6. Zawór hamowania przy­czepy
11.3.2.7. Manometr
11.3.2.8. Złącze przewodów
11.3.2.9. Przewody powietrza
11.4. Wymontowanie zespołów układu ha­mulcowego z samochodu
11.4.1. Wymontowanie pompy hamul­cowej
11.4.2. Rozmontowanie zespołu hamul­cowego koła
11.4.3. Wymontowanie mechanizmu wspomagającego
11.4.4. Wymontowanie zaworu hamo­wania przyczepy
11.4.5. Wymontowanie odolejacza i re­gulatora ciśnienia
11.4.6. Wymontowanie odmrażacza
11.4.7. Wymontowanie zbiornika po­wietrza
11.5. Naprawa zespołów układu hamulcowego
11.5.1.Naprawa zespołu hamulcowego koła
11.5.1.1. Bęben hamulcowy
11.5.1.2. Szczęki hamulcowe
11.5.1.3. Tarcza hamulcowa
11.5.1.4. Rozpieracz hydrauliczny
11.5.1.5. Pokrywa regulacyjna
11.5.1.6. Sworzeń rozpierający
11.5.1.7. Tłoczek aluminiowy
11.5.1.8. Sprężyny
11.5.1.9. Sworznie
11.5.2. Pompa hamulcowa
11.5.2.1. Korpus pompy
11.5.2.2. Tłoki pompy hamulcowej
11.5.2.3. Zawór pompy
11.5.2.4. Tłoczki gumowe
11.5.3. Przewody układu hydraulicznego
11.6. Naprawa instalacji pneumatycznej
11.6.1. Naprawa sprężarki
11.6.1.1. Demontaż sprężarki
11.6.1.2. Korpus sprężarki
11.6.1.3. Cylinder sprężarki
11.6.1.4. Tłok
11.6.1.5. Korbowód
11.6.1.6. Sworzeń tłokowy
11.6.1.7. Pierścienie tłokowe
11.6.1.8. Wał korbowy sprężarki
11.6.1.9. Głowica sprężarki
11.6.1.10. Łożysko kulkowe
11.6.1.11. Montaż sprężarki
11.6.1.12. Nieprawidłowości w pracy sprężarki
11.6.2. Naprawa pozostałych zespołów instalacji pneumatycznej
11.7. Naprawa hamulca ręcznego
11.8. Sprawdzanie prawidłowości działania hamulców

12. Rama

12.1. Opis konstrukcji
12.2. Sposób sprawdzania ramy
12.3. Naprawa ramy
12.3.1. Uszkodzenia kwalifikujące na złom
12.3.2. Uszkodzenia kwalifikujące ramę do naprawy oraz sposoby na­prawy
12.3.3. Uszkodzenia i naprawa części ramy
12.3.3.1. Zderzak przedni
12.3.3.2. Sworzeń holowniczy
12.3.3.3. Wspornik pedałów
12.3.3.4. Wsporniki resorów przednich i tylnych
12.3.3.5. Hak pociągowy

13. Nadwozie

13.1. Opis konstrukcji nadwozia
13.2. Naprawa kabiny
13.2.1. Wymiana szyb
13.2.2. Urządzenie do spryskiwania szyb przednich
13.2.3. Urządzenie ogrzewczo-wentylacyjne
13.2.4. Siedzenia kierowcy i pasażera
13.2.5. Naprawa powłok lakierowych
13.2.6. Zamocowanie kabiny
13.3. Naprawa skrzyni ładunkowej

14. Wyposażenie elektryczne

14.1. Instalacja elektryczna
14.2. Obwód zasilania
14.2.1. Akumulator
14.2.1.1. Obsługa akumulatora
14.2.1.2. Ładowanie akumulato­ra
14.2.2. Prądnica
14.2.2.1 Obsługa prądnicy
14.2.2.2. Naprawa prądnicy
14.2.3. Regulator napięcia
14.2.3.1. Obsługa regulatora
14.2.3.2. Regulacja i naprawa regulatora
14.3. Obwód zapłonu
14.3.1. Wyłącznik zapłonu
14.3.2. Cewka zapłonowa
14.3.3. Rozdzielacz zapłonu
14.3.4. Świece zapłonowe
14.4. Obwód rozruchu
14.4.1. Rozrusznik typu R5b
14.4.1.1. Obsługa rozrusznika
14.4.1.2. Regulacja i napraw rozrusznika
14.4.2. Rozrusznik 02-9175.04
14.4.3. Świece żarowe
14.5. Obwód oświetlenia
14.5.1. Reflektory
14.5.2. Lampy
14.5.2.1. Lampa tylna
14.5.2.2. Lampa oświetlenia wnętrza
14.5.2.3. Lampki kontrole
14.6. Obwód sygnalizacji
14.6.1. Sygnał
14.6.2. Kierunkowskazy
14.7. Przełączniki, wskaźniki, bezpieczniki
14.7.1. Włącznik główny
14.7.2. Przełącznik główny świateł
14.7.3. Przełącznik nożny świateł
14.7.4. Wyłącznik akumulatorów
14.7.5. Przełącznik akumulatorów
14.7.6. Wyłącznik hydrauliczny
14.7.7. Wskaźniki
14.7.7.1. Wskaźnik ciśnienia oleju
14.7.7.2. Wskaźnik poziomu pa­liwa
14.7.7.3. Wskaźnik temperatury wody
14.7.8. Szybkościomierz
14.7.9. Wycieraczka
14.7.10. Bezpieczniki
14.8. Typowe niedomagania instalacji elek­trycznej

15. Badania odbiorcze

15.1. Sprawdzenie prawidłowości montażu
15.2. Sprawdzanie działania zespołów
15.2.1. Sprawdzenie działania silnika gaźnikowego S47A
15.2.2. Sprawdzenie działania silnika wysokoprężnego S530A1
15.2.3. Sprawdzenie działania pozosta­łych zespołów
15.3. Próba drogowa

16. Eksploatacja i obsługa samochodów STAR 28 i STAR 29

16.1. Prowadzenie samochodu
16.1.1. Uruchomienie samochodu STAR 28
16.1.2. Sposoby ułatwienia rozruchu silnika wysokoprężnego S530A1
16.1.3. Uruchomienie silnika nowego lub po dłuższym przestoju
16.1.4. Uruchomienie samochodu STAR 29
16.1.5. Jazda samochodem
16.1.6. Zatrzymywanie silnika
16.2. Docieranie nowego samochodu
16.2.1. Eksploatacja samochodu w okre­sie docierania
16.2.2. Przegląd samochodu po przebie­gu 500 : 700 km
16.2.3. Przegląd samochodu po przebie­gu 3000 : 4000 km
16.3. Obsługa techniczna samochodu
16.3.1. Obsługa codzienna samochodu
16.3.2. Obsługi okresowe i sezonowe
16.3.3. Smarowanie




POLECAM 100 %%%