Nazwa produktu: Napoleon: Total War
Dystrybutor: CD Projekt
Rodzaj: strategia
Platforma: PC
Cena detaliczna: 99,90 PLN
Premiera: 25 luty 2010
Wersja językowa: polska
Wymagania sprzętowe: Core 2 Duo 2.4 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 15 GB HDD, Windows XP SP2/Vista
Napoleon: Total War - Tym razem przyjdzie nam się wcielić w tytułowego Napoleona, czy też jednego z jego przeciwników i podbić ówczesny świat. Stoczymy historyczne bitwy w prawdziwych lokacjach (co jest standardem w serii Total War) jak np. w Egipcie czy na froncie Austriackim. Całość jest podzielona na 3 krótkie kampanie. Ma to dać efekt poczucia błyskawicznej ekspansji "małego wodza".
Gra jest oparta na silniku z Empire, lecz został on odpowiednio dopakowany nowymi wodotryskami.
Twórcy chwalą się 50 tysięcy razy lepszymi efektami oraz animacjami, co na pewno jest wielką przesadą, ale wielkie liczby to podstawa skutecznego marketingu. Dym wygląda o wiele lepiej, a oddziały poruszają się niesamowicie realistycznie. Fizyka gry również uległa znacznej poprawie, co ma oddawać jeszcze więcej autentyczności. Na ekranie może być zaś do 10 tysięcy jednostek na raz. Każdy z żołnierzy wygląda inaczej za sprawą wielu możliwych elementów kreacyjnych dla jednego wojaka (np. samych modeli twarzy na najniższym poziomie detali jest 64).
- Od strony mechanicznej przede wszystkim usprawniono walki morskie.
- Teraz uszkodzony okręt można oddać prowizorycznym naprawom, jednakże jest wtedy bezbronny i wymaga osłony.
- Obecność generałów na polu bitwy zwiększa teraz morale wojsk, lecz wystawianie go w pierwszej linii jest niewskazane, gdyż zgon takiego delikwenta działa na naszych chłopców aż nazbyt defetystycznie.