Napęd Paraelement z silnikiem Polini Thor 200 EVO to mocny napęd, który jest klasą samą w sobie. Jego moc jest naprawdę duża, ale jako jeden z niewielu lub wręcz jedyny napęd w tej klasie posiada przekładnię zębatą, wymuszone chłodzenie, sprzęgło i szarpaczkę flash starter, dzięki której uruchomienie napędu jest lekkie i łatwe.
Silnik zalecamy pilotom o masie powyżej 100kg
Doskonale spisuje się również na wózku, a jego moc wystarcza do lotów w tandemie. Nie należy jednak przesadzać z masą startową. Testowaliśmy silniki Thor 200 EVO na wózku i moc spokojnie wystarczała do zabrania dwóch osób ważących ponad 105kg każda, jednak naszym zdaniem silnik może się od tego przegrzać i konsekwencji ulec poważnej awarii.
Silnik: Polini Thor 200 - 193cm3
Wydech: rezonansowy
Sprzęgło odśrodkowe
Wałek wyrównoważający
Przekładnia zębata
Zbiornik 10l atestowany, opcja 16l
Gaźnik pływakowy Polini PWK lub membranowy Walbro
Uprząż wykonana z oryginalnej Cordury
Śmigło 130cm HELIX 2-łopatowe, opcjonalnie można zamówić śmigło 3-łopatowe HELIX
Kosz aluminiowy, wzmocniony, dzielony na łącznie 4 części
Zużycie paliwa od 2l/h
Możliwość latania z wózkiem Paraelement Easy Fly oraz Spyder
Podwieszenie do wyboru: dolne z ruchomymi wyporami lub górne ze sztywnymi
Mocowanie szybkiego montażu na wózku Paraelement Spyder
Dolne podwieszenie polecamy tylko jest pilotom, którzy dysponują sporym doświadczeniem i potrafią wykorzystać zalety aktywnego pilotażu.
Górne podwieszenie jest mniej wymagające od pilota i bardziej komfortowe. Doskonale nadaje się dla wszystkich pilotów latających rekreacyjnie. Należy zauważyć, że czołowi Polscy zawodnicy używają górnego podwieszenia ze względu na większą stabilność.
Kosz jest bardzo sztywny i wytrzymały, a przy tym bardzo lekki. Nie oferujemy różnych rodzajów koszy przede wszystkim dlatego, że ten jest mocniejszy od większości "dwu-ringowych" będąc przy tym znacznie lżejszym. Stosowana przez nas uprząż wykonana jest z oryginalnej Cordury firmy DuPont. Jak wiadomo, jest to najlepszy i najlżejszy materiał, z którego robione są niemal wszystkie najlepsze uprzęże. Uprząż jest bardzo solidnie wykonana - jej producentem jest firma Dudek. Uprząż została zaprojektowana przez nas i do naszego napędu, dzięki czemu jest po prostu wygodna. Wypory w napędach Paraelement oddalają plecy od napędu, dzięki czemu wibracje nie są przenoszone na pilota.
Nasza firma stosuje wyłącznie śmigła firmy HELIX. Dlaczego? Śmigła tej firmy są bardzo dobrze dobrane do napędów. Dobór nie odbywa się za pomocą zmiany kątów, tylko na etapie projektu i na podstawie wielu testów. Takie rozwiązanie jest o wiele lepsze od zastosowania śmigieł ze zmiennym skokiem, ponieważ śmigło ma od razu prawidłowy skok. Kolejną zaletą śmigieł Helix jest ich powtarzalność i dostępność. Technologia stosowana przez firmę umożliwia znacznie bardziej wydajną produkcje i zapewnia idealną powtarzalność śmigieł. Śmigła Helix są także bardziej wytrzymałe od innych.
Tak wygląda napęd Paraelement po złożeniu - zmieści się w każdym samochodzie.
Tak wygląda napęd Paraelement SNAP po spakowaniu. Wraz ze skrzydłem bez problemu mieści się w samochodzie.