Nowa seria napędów Paraelement opartych na silnikach Polini Thor i aktywnym podwieszeniu ALP.
We współpracy z najlepszymi polskimi pilotami został opracowany nowy system aktywnego podwieszenia AMS oparty na ruchomych wyporach. Jako jedyna firma zastosowaliśmy łożyskowane wypory, które mogą poruszać się w dwóch płaszczyznach. Dzięki użyciu specjalnych łożysk z luzem, nasze wypory ruszają się nie tylko w do góry i dołu, ale także w pewnym zakresie lewo-prawo. Pozwala to na lepsze sterowanie skrzydłem za pomocą ciała. W naszych napędach karabinki znajdują się na wysokości ramion. Jest to bardzo bezpieczne ustawienie, zapewniające jednocześnie skuteczne stosowanie systemu sterowania 2D. W ramie napędu zastosowaliśmy płytę węglową, która spełnia kilka funkcji. Po pierwsze ułatwia wsiadanie w uprząż (tył uprzęży ślizga się po ramie), a pod drugie płyta z włókien węglowych wzmacnia konstrukcję i sztywność ramy.
Nasze aktywne podwieszenie polecamy zarówno początkującym, jak i doświadczonym pilotom. Doskonale nadaje się do szkolenia, ale umożliwia także walkę o najwyższe miejsca w zawodach rangi Mistrzostw Świata, co potwierdza brązowy medal Mistrzostw Świata 2014 i slalomowy rekord Świata 2014.
Silnik: Polini Thor 130 - 125cm3
Wydech: rezonansowy
Przekładnia zębata
Zbiornik atestowany 16l
Gaźnik pływakowy PWK lub membranowy Walbro
Uprząż wykonana z oryginalnej Cordury
Śmigło 130cm HELIX 2-łopatowe, opcjonalnie można zamówić HELIX 3-łopatowe
Kosz aluminiowy, wzmocniony, dzielony na łącznie 4 części
Zużycie paliwa od 2,5l/h
Możliwość latania z wózkiem Paraelement Spyder
Podwieszenie do wyboru: aktywne AMS - z ruchomymi wyporami lub górne ze sztywnymi, ale polecamy aktywne
Polecamy zarówno doświadczonym pilotom, jak i podczątkującym. Doskonale sprawdzi się także do szkolenia.
Mocowanie szybkiego montażu na wózku Paraelement Spyder
Kosz jest bardzo sztywny i wytrzymały, a przy tym bardzo lekki. Nie oferujemy różnych rodzajów koszy przede wszystkim dlatego, że ten jest mocniejszy od większości "dwu-ringowych" będąc przy tym znacznie lżejszym. Stosowana przez nas uprząż wykonana jest z oryginalnej Cordury firmy DuPont. Jak wiadomo, jest to najlepszy i najlżejszy materiał, z którego robione są niemal wszystkie najlepsze uprzęże. Uprząż jest bardzo solidnie wykonana - jej producentem jest firma Dudek. Uprząż została zaprojektowana przez nas i do naszego napędu, dzięki czemu jest po prostu wygodna.
Nasza firma stosuje śmigła firmy HELIX. Dlaczego? Śmigła tej firmy są bardzo dobrze dobrane do napędów. Dobór nie odbywa się za pomocą zmiany kątów, tylko na etapie projektu i na podstawie wielu testów. Takie rozwiązanie jest o wiele lepsze od zastosowania śmigieł ze zmiennym skokiem, ponieważ śmigło ma od razu prawidłowy skok. Kolejną zaletą śmigieł Helix jest ich powtarzalność i dostępność. Technologia stosowana przez firmę umożliwia znacznie bardziej wydajną produkcje i zapewnia idealną powtarzalność śmigieł. Śmigła Helix są także bardziej wytrzymałe od innych.