Napęd Paraelement JPX Black Devil to wyjątkowy sprzęt. Mocny i bardzo trwały.
Napęd zalecamy pilotom o masie powyżej 90kg, lub latającym na wózku
Silnik: JPX Black Devil 175cm3 28KM
Wydech: rezonansowy
Przekładnia pasowa
Zbiornik 10l atestowany, opcja 16l
Uprząż wykonana z oryginalnej Cordury
Śmigło 130cm HELIX 2-łopatowe
Masa - od 25,8kg - jeden z najlżejszych napędów w tej klasie (podana masa dotyczy napędu ze zbiornikiem 10l)
Kosz aluminiowy, wzmocniony, dzielony na łącznie 4 części
Zużycie paliwa od 2,5l/h
Możliwość latania z wózkiem Paraelement Easy Fly oraz Spyder
JPX Black Devil to silnik produkowany od wielu lat i od samego początku bardzo chwalony. Dzięki ciągłemu rozwojowi silnik został ostatnio zmodernizowany nieco uzyskując większą moc i niższe spalanie. Obecna wersja silnika posiada identyczną moc, co Polini Thor 200 przy zachowaniu niższej masy.
JPX Black Devil w wersji z ręcznym rozruchem wykorzystuje specjalnie skonstruowaną szarpaczkę, dzięki czemu rozruch jest dość łatwy, a sama szarpaczka jest bardzo trwała (zwykle wytrzymuje kilka lat regularnego latania). Użytkownicy tego silnika nie mogą narzekać na awaryjność - ta praktycznie nie występuje. Układ wydechowy, wykonany częściowo ze stali nierdzewnej również nie sprawia problemu przez setki godzin lotu.
Napędy Paraelement z silnikiem JPX Black Devil i zbiornikiem 16l posiadają mocowanie do wózków Paraelement Spyder i Eesy Fly, dzięki czemu montaż na trajce jest bardzo prosty. Opcjonalnie oferujemy wzmocnioną ramę wraz ze zbiornikiem 16l i szybkozłączkami do montażu na wózku. Wybranie tej opcji powoduje wzrost wytrzymałości kosza i zwiększenie masy do ok. 27kg (rozruch ręczny), 30,6kg (rozruch elektryczny). Wszystkie masy, które podajemy dotyczą napędów wraz z uprzężą, mocowaniami, karabinkami, zbiornikiem itp. Nie zaniżamy masy napędów. Nie pomijamy żadnych elementów napędu. Proszę jednak pamiętać, że poszczególne egzemplarze mogą się od siebie nieco różnić masą.
Napędy Paraelement z silnikiem JPX Black Devil odniosły szereg sukcesów, w tym kilka tytułów Mistrza Polski, Mistrzostwo Czech, Rekord Świata w slalomie Koniczynce podczas Mistrzostw Świata 2012 w Marugan, w Hiszpanii, dwukrotne zwycięstwo w World Paramotor XContest.
Napędy dostępne są w trzech wersjach: rozruch ręczny, rozruch ręczny + sprzęgło, rozruch elektryczny
Nasz kosz jest bardzo sztywny i wytrzymały, a przy tym bardzo lekki. Nie oferujemy różnych rodzajów koszy przede wszystkim dlatego, że ten jest mocniejszy od większości "dwu-ringowych" będąc przy tym znacznie lżejszym. Stosowana przez nas uprząż wykonana jest z oryginalnej Cordury firmy DuPont. Jak wiadomo, jest to najlepszy i najlżejszy materiał, z którego robione są niemal wszystkie najlepsze uprzęże. Uprząż jest bardzo solidnie wykonana - jej producentem jest firma Dudek. Uprząż została zaprojektowana przez nas i do naszego napędu, dzięki czemu jest po prostu wygodna. Wypory w napędach Paraelement oddalają plecy od napędu, dzięki czemu wibracje nie są przenoszone na pilota.
Nasza firma stosuje wyłącznie śmigła firmy HELIX. Dlaczego? Śmigła tej firmy są bardzo dobrze dobrane do napędów. Dobór nie odbywa się za pomocą zmiany kątów, tylko na etapie projektu i na podstawie wielu testów. Takie rozwiązanie jest o wiele lepsze od zastosowania śmigieł ze zmiennym skokiem, ponieważ śmigło ma od razu prawidłowy skok. Kolejną zaletą śmigieł Helix jest ich powtarzalność i dostępność. Technologia stosowana przez firmę umożliwia znacznie bardziej wydajną produkcje i zapewnia idealną powtarzalność śmigieł. Śmigła Helix są także bardziej wytrzymałe od innych.