Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

napęd ppg MZ175 z rezonansem !!!

06-11-2014, 9:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 3 500 zł     
Użytkownik jonatan82
numer aukcji: 4728106081
Miejscowość EŁK
Wyświetleń: 50   
Koniec: 06-11-2014 09:06:42

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 30.00 [kg]
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 Witam.

Więcej zdjęć w lepszej jakości w galerii w linku poniżej.

https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0

 

 

Silnik:

Silnik to znany, niezawodny i bardzo tani w ewentualnym remoncie MZ175 z rezonansem, czyli najmocniejsza wersja, zbudowany dla mnie w zeszłe wakacje, przez jednego ze znanych konstruktorów . W tej chwili ma wylatane ok 30h, z czego po szlifie, na nowym lepszym dodatkowo anodowanym tłoku ok 20h.

Wyposażenie:

- odlewany karter

- zasilanie membranowe

- gaźnik wb37 (kupiony nowy rok temu)

- zapłon ze zmiennym kontem wyprzedzenia (łatwy rozruch, większa moc. Z bloczkiem zamontowanym obok ramienia, odpalałem silnik na plecach)

- pasek wielorowkowy typu PJ

- mimośrodowy naciąg paska

- odprężnik

- szarpanka

- obrotomierz

- kabel zapłonowy antyzakłuceniowy (nie wymaga ekranowania w przypadku lotów z radiem)

 

Po kupnie wylatałem ok 10h, po czym wprowadziłem szereg poprawek

- założyłem tłok ze "starych zapasów" dodatkowo pokryty warstwą ułatwiającą poślizg (tzw. twarde anodowanie)

- fazowane pierścienie

- powiększona głowica ułatwiająca odprowadzanie ciepła

- założyłem większy, lepszy zawór membranowy (koszt zaworu to 220 zł)

- kabel zapłonowy antyzakłuceniowy (nie wymaga ekranowania w przypadku lotów z radiem)

- przewód paliwowy sylikonowy

Niedawno założyłem rezonans, co znacznie podniosło moc, oraz wymieniłem śmigło.

 

Śmigło:

Śmigło to znakomita drewniana kopia białego śmigła Parapower 124cm. Zakupiłem je 3 miesiące temu od Marka Mazura. Śmigło jest wręcz pancerne, doskonale dobrane do silnika.

 

Manetka:

Lekka manetka własnej konstrukcji, przystosowana do lewej dłoni, do operowania gazem jedynie dwoma palcami (można przełożyć pasek na prawą dłoń)

 

Uprząż:

Uprząż Skytrekking zakupiona nowa w zeszłym sezonie. Posiada taśmę krzyżową do redukcji momentu odśmigłowego. Uprząż posiada również belkę speed.

 

Kosz:

Kosz jest aluminiowy, niedzielony, zespawany na sztywno. Dostałem go za darmo, miał być tymczasowy, ale pozostał. Ze względów estetycznych kwalifikuje się on raczej do wymiany

 

Dodatkowo w zestawie:

- zapasowe małe kółko zmieniające przełożenie z 1:2,4 na 1:2,5

- ściągacz do kółka pasowego

- pokrowiec na śmigło

- belka speed

- platforma własnej produkcji do przewozu napędu. Po zamontowaniu w miejsce haka specjalnego uchwytu, samą platformę można zamontować/zdemontować w kilka sekund - wystarczy wsunąć w uchwyt. Platforma przystosowana do mojego auta, ale po przeróbkach myślę że da się ją dostosować również do innego pojazdu.


Silnik dopieszczałem dla siebie dosyć długo ze starannością i dbałością o szczegóły.

Ważę 80kg. Moc silnika pozwala mi komfortowo latać na skrzydle samostatecznym jakim jest mój Action (również na sprzedaż). Silnik zaciążyłem przełożeniem 1:2,4 i śmigłem nieco cięższym niż standardowe parapower 124cm. W ten sposób silnik nie jest katowany. Po porannym locie, gdy jest jeszcze w miarę chłodno, można niemal położyć rękę na cylindrze. Na odpuszczonych trymerach obroty przelotowe to 4[zasłonięte]750-51 (zależnie od warunków atmosferycznych), a maksymalne to około 6200. Jest więc jeszcze spory zapas mocy. Lecąc poziomo na speedzie nie muszę używać pełnej mocy więc nie jest źle:) Jestem w stanie wystartować w całkowitym bezwietrzu z 8 litrami paliwa - więcej nigdy nie lałem, ale wejdzie ok 10L. Gdy wieje ok 1,5m/s można wystartować bez zaciągania sterówek, wystarczy zamknąć manetkę do końca i napęd sam zabiera. Spalanie na odpuszczonych trymerach w przelocie to ok. 3,8-4L. Silnik bardzo tani w ewentualnej naprawie o mocy sporo większej od standardowego SOLO 210.

 

Więcej zdjęć w galerii poniżej.

https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0

A tutaj link do filmu ze startem przy wietrze ok 0,5m/s.

https://www.youtube.com/watch?v=OxPFjTs0Nic

 

Transport:

Koszt i sposób transportu - do uzgodnienia.

Przed zakupem proszę o kontakt telefoniczny.

 

 

Cena do negocjacji. Rozważę wszelkie propozycje.

tel. 692-[zasłonięte]-940

[zasłonięte]@gmail.cm

 

PS. Posiadam również na sprzedaż samostateczne skrzydło Dudek Action (z taśmami od Reactiona TST). Jest ono wystawione na osobnej aukcji.