Witam.
Więcej zdjęć w lepszej jakości w galerii w linku poniżej.
https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0
Silnik:
Silnik to znany, niezawodny i bardzo tani w ewentualnym remoncie MZ175 z rezonansem, czyli najmocniejsza wersja, zbudowany dla mnie w zeszłe wakacje, przez jednego ze znanych konstruktorów . W tej chwili ma wylatane ok 30h, z czego po szlifie, na nowym lepszym dodatkowo anodowanym tłoku ok 20h.
Wyposażenie:
- odlewany karter
- zasilanie membranowe
- gaźnik wb37 (kupiony nowy rok temu)
- zapłon ze zmiennym kontem wyprzedzenia (łatwy rozruch, większa moc. Z bloczkiem zamontowanym obok ramienia, odpalałem silnik na plecach)
- pasek wielorowkowy typu PJ
- mimośrodowy naciąg paska
- odprężnik
- szarpanka
- obrotomierz
- kabel zapłonowy antyzakłuceniowy (nie wymaga ekranowania w przypadku lotów z radiem)
Po kupnie wylatałem ok 10h, po czym wprowadziłem szereg poprawek
- założyłem tłok ze "starych zapasów" dodatkowo pokryty warstwą ułatwiającą poślizg (tzw. twarde anodowanie)
- fazowane pierścienie
- powiększona głowica ułatwiająca odprowadzanie ciepła
- założyłem większy, lepszy zawór membranowy (koszt zaworu to 220 zł)
- kabel zapłonowy antyzakłuceniowy (nie wymaga ekranowania w przypadku lotów z radiem)
- przewód paliwowy sylikonowy
Niedawno założyłem rezonans, co znacznie podniosło moc, oraz wymieniłem śmigło.
Śmigło:
Śmigło to znakomita drewniana kopia białego śmigła Parapower 124cm. Zakupiłem je 3 miesiące temu od Marka Mazura. Śmigło jest wręcz pancerne, doskonale dobrane do silnika.
Manetka:
Lekka manetka własnej konstrukcji, przystosowana do lewej dłoni, do operowania gazem jedynie dwoma palcami (można przełożyć pasek na prawą dłoń)
Uprząż:
Uprząż Skytrekking zakupiona nowa w zeszłym sezonie. Posiada taśmę krzyżową do redukcji momentu odśmigłowego. Uprząż posiada również belkę speed.
Kosz:
Kosz jest aluminiowy, niedzielony, zespawany na sztywno. Dostałem go za darmo, miał być tymczasowy, ale pozostał. Ze względów estetycznych kwalifikuje się on raczej do wymiany
Dodatkowo w zestawie:
- zapasowe małe kółko zmieniające przełożenie z 1:2,4 na 1:2,5
- ściągacz do kółka pasowego
- pokrowiec na śmigło
- belka speed
- platforma własnej produkcji do przewozu napędu. Po zamontowaniu w miejsce haka specjalnego uchwytu, samą platformę można zamontować/zdemontować w kilka sekund - wystarczy wsunąć w uchwyt. Platforma przystosowana do mojego auta, ale po przeróbkach myślę że da się ją dostosować również do innego pojazdu.
Silnik dopieszczałem dla siebie dosyć długo ze starannością i dbałością o szczegóły.
Ważę 80kg. Moc silnika pozwala mi komfortowo latać na skrzydle samostatecznym jakim jest mój Action (również na sprzedaż). Silnik zaciążyłem przełożeniem 1:2,4 i śmigłem nieco cięższym niż standardowe parapower 124cm. W ten sposób silnik nie jest katowany. Po porannym locie, gdy jest jeszcze w miarę chłodno, można niemal położyć rękę na cylindrze. Na odpuszczonych trymerach obroty przelotowe to 4[zasłonięte]750-51 (zależnie od warunków atmosferycznych), a maksymalne to około 6200. Jest więc jeszcze spory zapas mocy. Lecąc poziomo na speedzie nie muszę używać pełnej mocy więc nie jest źle:) Jestem w stanie wystartować w całkowitym bezwietrzu z 8 litrami paliwa - więcej nigdy nie lałem, ale wejdzie ok 10L. Gdy wieje ok 1,5m/s można wystartować bez zaciągania sterówek, wystarczy zamknąć manetkę do końca i napęd sam zabiera. Spalanie na odpuszczonych trymerach w przelocie to ok. 3,8-4L. Silnik bardzo tani w ewentualnej naprawie o mocy sporo większej od standardowego SOLO 210.
Więcej zdjęć w galerii poniżej.
https://www.dropbox.com/sh/awiz3gvuzzjyqiq/AAAykKiAZItL51KY7LWv1pnAa?dl=0
A tutaj link do filmu ze startem przy wietrze ok 0,5m/s.
https://www.youtube.com/watch?v=OxPFjTs0Nic
Transport:
Koszt i sposób transportu - do uzgodnienia.
Przed zakupem proszę o kontakt telefoniczny.
Cena do negocjacji. Rozważę wszelkie propozycje.
tel. 692-[zasłonięte]-940
[zasłonięte]@gmail.cm
PS. Posiadam również na sprzedaż samostateczne skrzydło Dudek Action (z taśmami od Reactiona TST). Jest ono wystawione na osobnej aukcji.
|