Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NAPĘD OKRĘTOWY CHACHULSKI MASZYNY SIŁOWNIE SILNIKI

09-05-2014, 19:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4197450107
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 09-05-2014 19:50:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1988
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

maszyny i siłownie okrętowe
13
Podstawy
napędu
okrętowego
Kazimierz Chachulski
Wydawnictwo Morskie - Gdańsk 1988
Książka dotowana przez Ministerstwo Transportu, Żeglugi i Łączności
Okładkę i stronę tytułową projektowali Krystyna Janiszewska Jerzy Janiszewski




Teoretyczne podstawy pracy napędu okrętowego. Podstawy technicznej eksploatacji układu napędowego. Współdziałanie śruby napędowej statku z silnikiem napędowym. Książka przeznaczona jest dla studentów wyższych szkół morskich oraz oficerów mechaników okrętowych. Mogą z niej korzystać również projektanci okrętowych zespołów napędowych.
Opiniodawca
dr inż. Jan Zbigniew Czajgucki
Redaktor
mgr inż. Sławomir Wróblewski
Korektor
Janina Lorkowska




SPIS TREŚCI

WSTĘP.................... 7
1. MOC POTRZEBNA DO NAPĘDU STATKU......... 9
1.1. Moc holowania i sprawność napędowa.......... 9
1.2. Podstawowe wiadomości o śrubie.......... 12
1.3. Współdziałanie kadłuba i śruby. Współczynnik strumienia nadążającego 19
1.4. Charakterystyki śrub okrętowych. Badania modeli śrub..... 24
1.5. Charakterystyki wieloparametrowe śrub o stałym skoku..... 35
1.6. Kawitacja.................. 51
2. WSPÓŁPRACA SILNIKA, ŚRUBY I KADŁUBA........ 56
2.1. Układy napędowe................ 56
2.2. Warunki współpracy silnika i śruby.......... 60
2.3. Podstawowe wiadomości o charakterystykach wysokoprężnych silników spalinowych................. 61
2.4. Współpraca silnika napędowego ze śrubą i kadłubem...... 70
2.5. Praca silnika napędowego z regulatorem liczby obrotów. Stateczność biegu silnika spalinowego.............. 78
2.6. Możliwości rozszerzenia pola pracy silnika napędowego..... 82
2.7. Odbiorniki mocy w układzie napędowym......... 87
2.8. Drgania generowane przez śrubę okrętową......... 90
3. METODY SPORZĄDZANIA CHARAKTERYSTYK NAPĘDOWYCH ... 94
3.1. Wiadomości ogólne o charakterystykach napędowych...... 94
3.2. Sporządzanie charakterystyk napędowych mocy na podstawie wyników pomiarów na statku............... 95
3.3. Wykresy systematycznych badań modelowych śrub...... 104
3.4. Wykorzystanie wykresów systematycznych badań modelowych śrub do sporządzania charakterystyk napędowych....... 108
3.5. Sprawność układu ruchowego............ 114
3.6. Wykresy kawitacyjne............... 116
3.7. Kryteria doboru śrub napędowych........... 118
4. ANALIZA PRACY UKŁADUW NAPĘDOWYCH NA PODSTAWIE ICH CHARAKTERYSTYK............... 128
4.1. Układy napędowe ze śrubą o stałym skoku......... 128
4.2. Układy napędowe ze śrubą nastawną.......... 136
5. DOBÓR OPTYMALNYCH PARAMETRÓW PRACY UKŁADU NAPĘDOWEGO W PRAKTYCE.............. . 145
5.1. Ogólne zasady optymalizacji procesów sterowania....... 145
5.2. Wpływ zmian warunków pływania na parametry pracy układu napędowego ze śrubą stałą............... 146
5.3. Wpływ zmian geometrii śrub na parametry pracy układu napędowego 158
5.4. Niektóre przypadki awaryjnej pracy układu napędowego..... 170
5.5. Dobór optymalnych parametrów sterowania układem napędowym ze śrubą nastawną............-, . 173
LITERATURA.................. 184
ZAŁĄCZNIKI................... 186




Wstęp

Zadaniem książki jest zapoznanie czytelnika z teoretycznymi podstawami pracy napędu okrętowego, podstawami technicznej eksploatacji układu napędowego, a w szczególności z zasadami racjonalnego doboru technicznie i ekonomicznie uzasadnionych parametrów pracy w różnych warunkach pływania. Główny nacisk położono na zagadnienia współdziałania śruby z silnikiem napędowym w zakresie oceny jakości współpracy podczas oddziaływania wymuszeń zewnętrznych wynikających ze specyfiki eksploatacyjnej statku oraz wyboru optymalnych wariantów sterowania napędem i współpracujących z nim mechanizmów.
Nowoczesne układy napędowe wymagają dużych umiejętności od załóg maszynowych i pokładowych. Spadki sprawności układu ruchowego w wyniku niewłaściwej eksploatacji są wielokrotnie większe niż w układach dawniej spotykanych, większe są również możliwości przeciążeń silników napędowych. Także wzrost cen surowców energetycznych zwiększył wymagania w procesie obsługi siłowni oraz sterowania układem napędowym.
Na rynku księgarskim nie ma podręcznika, który omawiałby w sposób wyczerpujący zagadnienia związane z eksploatacją techniczną układów napędowych. Dostępne książki i skrypty obejmują tylko niektóre z opisanych w tej książce zagadnień i to bardziej przydatne konstruktorowi niż użytkownikowi. Brak jest podręczników przystosowanych do programu wykładów przedmiotu Siłownie okrętowe w wyższych szkołach morskich.
Książka ta jest pierwszą, której celem jest wypełnienie tej luki. Adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców. Stąd zaistniała konieczność odpowiedniego uszeregowania materiału i przedstawienia niektórych partii w sposób bardzo przystępny i z pewnymi uproszczeniami.
Dobór wiadomości o geometrii śruby, zasadzie jej pracy, wynikach badań modelowych i charakterystykach hydrodynamicznych uznano za wystarczający dla użytkownika, a równocześnie dostatecznie obszerny do zrozumienia zagadnień współpracy silnika i śruby, które są podstawą do sporządzenia i właściwej interpretacji charakterystyk napędowych.
Przypomnienie podstawowych wiadomości o charakterystykach silników spalinowych uznano za konieczne ze względu na ich ścisłe powiązanie z charakterystykami
śrub. Opisano tylko te rodzaje charakterystyk, które są niezbędne w dalszych rozważaniach dotyczących procesu współdziałania silnika ze śrubą.
W rozdz. 3 przedstawiono metody sporządzania charakterystyk napędowych na podstawie wykresów z systematycznych badań modelowych śrub. Zaprezentowano wykresy E. Dankwardta, przy czym główny nacisk położono na umiejętność posługiwania się nimi. Obecnie są one powszechnie stosowane do analiz pracy układów napędowych i najczęściej spotyka się je w publikacjach dotyczących problematyki napędowej. Również w rozdziale trzecim opisano metody sporządzania charakterystyk napędowych na podstawie wyników pomiarów na statku.
W rozdz. 4 na przykładzie trawlera rybackiego opisano zasady pracy różnych układów napędowych i przeprowadzono analizę ich przydatności do określonych zadań. Duży nacisk położono na analizę układu napędowego ze śrubą nastawną. Omówiono też zasadę budowy programów optymalnego sterowania z uwzględnieniem zmiany warunków obciążeniowych.
Rozdz. 5 ma zapoznać czytelnika z problematyką optymalnego sterowania układem napędowym w normalnych i trudnych warunkach pływania oraz w sytuacjach ekstremalnych, jakie w praktyce również występują. Przedstawiono możliwości w zakresie doboru optymalnych parametrów pracy układu napędowego na podstawie informacji o aktualnym stanie obciążeń oraz na podstawie prognoz warunków pływania. Zestaw przykładów liczbowych uszeregowany został według stopnia trudności i dotyczy z reguły konkretnego statku, którego charakterystykę napędową wykonano na podstawie wyników pomiarów.
Materiał rzeczowy obejmuje pracę układu napędowego wyłącznie w stanach ruchu ustalonego statku, natomiast zagadnienia obciążeń układu napędowego w stanach przejściowych oraz zasady sterowania w tych stanach będą przedmiotem następnej pozycji wydawniczej.
Książka niniejsza przeznaczona jest dla studentów studiów stacjonarnych i zaocznych wydziału mechanicznego wyższych szkół morskich, słuchaczy kursów na stopień oficera mechanika okrętowego drugiej i pierwszej klasy oraz oficerskich załóg maszynowych floty handlowej, rybackiej, holowniczej i pasażerskiej. Opracowanie przydatne jest również dla studentów wydziału mechanicznego Wyższej Szkoły Marynarki Wojennej, studentów budowy okrętów politechnik oraz pracowników inżynieryjnych służb technicznych armatorów.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.