Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NAPĘD ELEKTRYCZNY Gogolewski Kuczewski WNT __ SPIS

23-08-2014, 21:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4512697672
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 4   
Koniec: 23-08-2014 21:27:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

NAPĘD ELEKTRYCZNY

Zygmunt Gogolewski

Zygmunt Kuczewski

Wydawnictwo: WNT, 1971
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 730
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka

Książka zawiera teorię napędu elektrycznego, omawia silniki i przekładnie stosowane w napę­dach, przyrządy sterujące i zabezpieczające, au­tomatyzację układów napędowych, . specjalne układy regulacyjne, wzmacniacze maszynowe oraz podaje przykłady rozwiązań napędów pomp, sprężarek, urządzeń transportowych itp. Książka jest przeznaczona dla studentów wyż­szych szkół technicznych odpowiednich specjal­ności oraz inżynierów zajmujących się zagadnie­niami napędu elektrycznego.

SPIS TREŚCI:

Wstęp       
       
1.  Ogólne wiadomości o napędzie elektrycznym
1.1.  Części składowe układu napędowego           .
1.2.  Automatyczne sterowanie i automatyczna regulacja   
1.3.  Podstawowe pojęcia opisujące układ napędowy     

2. Statyka elektrycznych układów napędowych .    .    .
2.1.  Charakterystyki napędzanych urządzeń mechanicznych   
2.1.1. Urządzenia o ruchu postępowo-zwrotnym  
2.1.2. Maszyny napędzane o ruchu obrotowym    .    .    .    ....
2.1.3.  Urządzenia mechaniczne o momencie aktywnym i reaktywnym .
2.2. Charakterystyki mechaniczne silników elektrycznych i ich formowanie
2.21.  Silniki bocznikowe prądu stałego .       
2.2.11.  Zależności podstawowe           
2.2.12.  Formowanie charakterystyki mechanicznej silnika bocznikowego prądu stałego               
2.2.13. Rozruch silnika bocznikowego    .           
2.2.14.  Hamowanie silnika bocznikowego   
2.2.15.  Regulacja prędkości obrotowej silnika bocznikowego   
2.2.16.  Praca silnika bocznikowego przy napięciu różnym od znamionowego . 2.2.2. Silniki szeregowe prądu stałego   
2.2.21.  Zależności podstawowe   
2.2.22.  Formowanie charakterystyki n = f(J) silnika szeregowego prądu stałego
2.2.23.  Rozruch silnika szeregowego prądu stałego           
2.2.24.  Hamowanie silnika szeregowego prądu stałego   
2.2.25.  Regulacja prędkości obrotowej silnika szeregowego   
2.2.3. Silniki bocznikowo-szeregowe prądu stałego   
2.2.31.  Rozruch silnika bocznikowo-szeregowego   
2.2.32.  Hamowanie silnika bocznikowo-szeregowego   
2.2.33.  Regulacja prędkości obrotowej silnika bocznikowo-szeregowego . 2.2.4. Układy napędowe z silnikiem prądu stałego i regulowaną prędkością
obrotową   
2.2.41.  Układ z maszyną dodawczą   
2.2.42.  Układ Leonarda otwarty jednostopniowy i wielostopniowy
2.2.43.  Formowanie charakterystyki mechanicznej silnika Leonarda za po­mocą sprzężeń zwrotnych   
2.2.44.  Projektowanie regulatorów prędkości obrotowej w układzie Leonarda 2.2.5. Silniki asynchroniczne   
2.2.51.  Zależności podstawowe odnoszące się do silników trójfazowych .
2.2.52.  Charakterystyka mechaniczna jednofazowego silnika asynchronicznego
 Rozruch silnika asynchronicznego trójfazowego klatkowego .
2.2.53.  Silniki asynchroniczne klatkowe z ulepszonym rozruchem .
2.2.54.  Rozruch silnika jednofazowego   
2.2.55.  Rozruch silnika trójfazowego pierścieniowego   
2.2.56.  Rozruch silnika pierścieniowego przy niesymetrycznym włączaniu re­zystancji w obwód wirnika   
2.2.57.  Hamowanie silnika asynchronicznego synchronicznego trójfazowego
2.2.58.  Regulacja prędkości obrotowej silnika asynchronicznego .
2.2.59.  Kaskada asynchroniczna   
2.2.510.  Wpływ dodatkowego napięcia wprowadzonego do obwodu wirnika na parametry trójfazowego silnika asynchronicznego   
2.26.  Maszyny komutatorowe prądu przemiennego   
2.2.61.  Zależności ogólne   
2.2.62.  Silniki komutatorowe trójfazowe bocznikowe   
2.2.63.  Układy kaskadowe silnika asynchronicznego z trójfazowymi maszyna­mi komutatorowymi   
2.2.64.  Silniki komutatorowe trójfazowe szeregowe   
2.2.65.  Silniki komutatorowe jednofazowe szeregowe   
2.27.  Silniki synchroniczne   
2.2.71.  Zależności podstawowe   
2.2.72.  Rozruch silnika synchronicznego   
2.2.73.  Hamowanie silnika synchronicznego   
2.2.74.  Regulacja prędkości obrotowej silnika synchronicznego   
2.2.75.  Automatyczna regulacja cos

 

2.2.76.  Silniki synchroniczne małej mocy   

3.    Dynamika elektrycznych układów napędowych   
31.  Pojęcia podstawowe   
3.11.  Równanie momentów układu elektromechanicznego   
3.12.  Wyznaczanie całkowitego momentu oporowego na wale silnika .
3.13.  Wyznaczanie całkowitego momentu bezwładności układu mechanicznego
3.1.31.  Wyznaczanie momentu bezwładności elementów o ruchu obrotowym .
3.1.32.  Wyznaczanie momentu bezwładności elementów o ruchu postępowo- -zwrotnym na wale silnika   
32.  Stany przejściowe układów elektromechanicznych   
3.21.  Elementy układów automatycznej regulacji i sterowania   
3.2.11.  Wzmacniacze maszynowe   
3.2.12.  Wzmacniacze magnetyczne   
3.2.13.  Silnik elektryczny     
3.2.14.  Wzmacniacze elektroniczne   
3.2.2. Charakterystyki dynamiczne silnika bocznikowego prądu stałego przy
stałym momencie oporowym   
3.2.21.  Przebieg prędkości obrotowej i prądu w funkcji czasu przy rozruchu silnika napędzającego urządzenie o momencie aktywnym ....
3.2.22.  Przebieg prędkości obrotowej i prądu w funkcji czasu przy rozruchu silnika napędzającego urządzenie o momencie reaktywnym ....
3.2.23.  Przebieg prędkości obrotowej i prądu w funkcji czasu przy hamowa­niu dynamicznym   
3.2.24.  Przebieg prędkości obrotowej i prądu w funkcji czasu przy nawrocie
3.2.25.  Przebieg prędkości obrotowej i prądu w funkcji czasu przy skokowej zmianie momentu obciążeniowego       
3.2.3. Charakterystyki dynamiczne układu Leonarda   
3.2.31.  Metody analizowania stabilności złożonego układu napędowego .
3.2.32.  Rozruch jednostopniowego otwartego układu Leonarda przy Mm = 0
3.2.33.  Oddziaływanie na szybkość narastania prądu wzbudzenia ....
3.2.34.  Rozruch jednostopniowego otwartego układu Leonarda obciążonego tylko momentem aktywnym   
3.2.35.  Rozruch jednostopniowego otwartego układu Leonarda obciążonego momentem reaktywnym   
3.2.36.  Hamowanie jednostopniowego otwartego układu Leonarda ....
3.2.37.  Nawrót jednostopniowego otwartego układu Leonarda przy momencie oporowym aktywnym i reaktywnym   
3.2.38.  Wpływ sprzężeń zwrotnych na charakterystyki dynamiczne układu .
3.2.39.  Wpływ7 ujemnego napięciowego sprzężenia zwTrotnego na stany przej­ściowe układu Leonarda   
3.2.310.  Wpływ ujemnego prędkościowego sprzężenia zwrotnego na stany przej­ściowe układu Leonarda    
3.2.311.  Wpływ dodatniego prądow7ego sprzężenia zwrotnego na stany przejścio­we układu Leonarda   
3.2.312.  Wpływ nieliniowości wzmacniaczy na charakterystyki dynamiczne .
3.2.313.  Elementy stabilizacyjne w układzie Leonarda   
3.2.314.  Metody analizowania złożonych układów napędowych   
3.2.315.  Analityczno-graficzna metoda wyznaczania przebiegu czasowego para­metru na wyjściu z układu (metoda h-funkcji)   
3.24.  Graficzne metody wyznaczania charakterystyk dynamicznych prostych układów napędowych   
3.25.  Wyznaczanie wartości elektromagnetycznych stałych czasowrych uzwo­jeń silników prądu stałego   
3.26.  Charakterystyki dynamiczne silnika szeregowego prądu stałego .
3.27.  Stany przejściowe trójfazowego silnika asynchronicznego ....
3.2.71.  Charakterystyki dynamiczne pierścieniowego silnika asynchronicznego w czasie rozruchu i hamowania   
3.2.72.  Współpraca pierścieniowego silnika asynchronicznego z kołem zama­chowym    
3.2.73.  Wyznaczanie czasu rozruchu i czasu nawrotu klatkowego silnika asyn­chronicznego        
3.2.74.  Silnik asynchroniczny ze zwiększonym poślizgiem   
3.2.75.  Samorozruch silników asynchronicznych   
3.28.  Stany nieustalone silnika synchronicznego przy zmianie momentu ob­ciążeniowego      .........

4. Energetyka układów napędowych   
4.1.  Straty energii w czasie rozruchu   
4.1.1.  Straty rozruchowe silnika bocznikowego prądu stałego   
4.2.  Straty energii w czasie hamowania silnika   
4.3.  Silniki asynchroniczne klatkowe do pracy o dużej częstości włączeń i do napędów nawrotnych   

5. Układy pracy współbieżnej   
5.1.  Wał elektryczny silników asynchronicznych   
5.2.  Uproszczony wał elektryczny   
5.3.  Wał elektryczny z przetwornicą częstotliwości .    .    .    .    .
5.4.  Synchronizacja biegu silników prądu stałego   
Synchronizacja wstępna układów pracy współbieżnej    .
55. Hamowanie wału elektrycznego   
56.  Stany nieustalone w układzie wału elektrycznego   
57.  Selsyny     
58. Synchronizacja za pomocą przekładni różnicowych .    .    .    .    .
59. Regulacja biegu silników w celu utrzymania    żądanego    naciągu    wyn

6. Połączenia pędne i przekładnie   
6.1.  Przekładnie pasowe     
6.2.  Pasy klinowe           
6.3. Przekładnie łańcuchowe   
6.4. Przekładnie zębate   
6.5.  Sprzęgła     

7. Wybór mocy silnika elektrycznego    .    *.   
7.1. Podśtawowe zależności termiczne .    .    .           
7.2.  Praca dorywcza    .'       
7.3. Praca przerywana .        .    .    .
7.4. Metody wyznaczania mocy silnika przy różnych obciążeniach .
7.4.1. Wyznaczanie wartości zastępczych prądu, momentu    i mocy .
7.4.2. Metoda strat zastępczych       
7:4.3. Metoda przyrostów temperaturowych .           
7.5. Obliczanie mocy silników przy temperaturze    otoczenia    różniącej    się
przepisowej temperatury maksymalnej   
7.6. Dobór silników z uwzględnieniem ekonomicznego kryterium trwałe

8. Przyrządy sterujące i zabezpieczające   
8.1. Rozruszniki silników elektrycznych   
8.1.1. Rozruszniki oporowe i oporowo-stycznikowe   
8.1.1.1. Obliczanie rozrusznika oporowego   
8.1.1.2. Zasadnicze układy połączeń rozruszników oporowych    ....
8.1.1.3. Sterowanie rozruszników oporowo-stycznikowych   
8.1.2.  Rozruszniki cieczowe   
8.1.3. Rozruszniki dławikowe   
8.1.4. Rozruszniki głębokożłobkowe     
8.1.5. Rozruszniki wiroprądowe   
8.2.    Nastawniki i sterowniki       
8.21.  *    Nastawnik walcowy (pierścieniowy)   
8.22. Nastawnik krzywkowy (młotkowy)   
8.23. Sterowniki   
83. Styczniki z napędem elektromagnesowym   
84. Przyrządy zabezpieczające   
85. Uziemienia ochronne   
86. Zabezpieczenie od zakłóceń radiowych         .

9. Projektowanie elektrycznych układów napędowych   
9.1. Podstawy projektowania i organizacji pracy projektowej    .
9.2. Założenia wstępne i opis techniczny   
9.3. Projekt wstępny     
Projekt techniczny   
94. Podstawy dokonania wyboru    rodzaju napędu    i sposobów    sterowania    lub
automatycznej regulacji parametrów zmiennych   

10.    Napęd niektórych urządzeń    mechanicznych   
101.  Napęd pomp tłokowych   
102.  Napęd sprężarek tłokowych   
103.  Napęd wentylatorów odśrodkowych    •    .    .
104.  Napęd pomp odśrodkowych   
105.  Napęd urządzeń dźwignicowych i transportowych   
10.51.  Obliczenia podstawowe   
10.52.  Silniki dźwignicowe   
10.53. Zasadnicze układy połączeń    silników asynchronicznych    do    podnoszenia
i opuszczania ciężarów   
10.54.  Specjalna aparatura dźwignicowa    •    .    .
106.  Napęd wirówek   
Literatura       
Skorowidz   

 

 

 

NAPĘD ELEKTRYCZNY Gogolewski Kuczewski WNT __ SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt