Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NAPĘD ELEKTRYCZNY 6kW, CHLODZONE WODĄ

22-01-2012, 14:52
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 19 900 zł     
Użytkownik shenkmans
numer aukcji: 2052664489
Miejscowość Blonie
Wyświetleń: 54   
Koniec: 26-01-2012 11:12:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

!!! SUPER PROMOCJA !!!

Nasze napędy elektryczne zostały skonstruowane i wykonane specjalnie do użytkowania w łodziach motorowych i jachtach.

Napęd składa się z bezszczotkowego (tzw.BLDC) silnika o napięciu

i mocy 48V/6KW i sterowania elekronicznego.

Elementy te są podłączone pod zamknięty układ chłodzenia płynem ,

który składa się z wymiennika ciepła ze stali nierdzewnej ,pompki i zbiornika wyrównawczego, zmiennika prądu DC/DC 48V/12V ,

monitoru i kompletnego osprzętu łącznie z przewodami elektrycznymi.

Wszystkie części są ponumerowane co bardzo ułatwia ich montaż.

Obroty silnika , które wynoszą 1200 obr/min pod obciążeniem zostały zaprojektowane specjalnie do zastosowania w łodziach i jachtach.

Zaletą tego wykonania jest pominięcie przekładni ,która powodowała by dodatkowa utratę mocy, poza tym stałe chłodzenie płynem pozwala na pełne wykorzystanie mocy ,które wynosi 6KW z momentem obrotowym

44Nm/1200 obr/min i uciągiem około 100 kg. ,co pozwala na pełne wykorzystanie mocy przez cały okres użytkowania .

Moc ,którą osiąga nasz silnik , a przede wszystkim moment obrotowy 44Nm , można przyrównać do silników Diesel obecnie znajdujących się na rynku

o mocy ok.20KM.

Wszystkie w tej chwili znajdujące się na rynku układy napędowe wyposażone są w standardowe silniki produkowane seryjnie to oznacza ,że na 1 volt napięcia mają od 50 do 70 obrotów na minutę. tzn. że przy napięciu 48V mają od 2500 do 3000 obr/min, to ponad dwukrotnie przekracza

wymagane obroty na śrubie napędowej.

Te obroty muszą być zredukowane ,przy pomocy przekładni

do 1200 obrotów na minutę,co wiąże się ze stratą mocy

o co najmniej o 15% , dodatkowymi kosztami i rozmiarem.

Trzeba też zaznaczyć ,że wszystkie te seryjnie produkowane silniki chłodzone są powietrzem , powoduje to duże wydzielanie ciepła ,co stwarza dodatkowe problemy akurat w trakcie używania tych silników w zamkniętych komorach.

Przy standartowych silnikach chcąc zredukować obroty ,dużo firm przechodzi na napięcie 24V lub 36V co automatycznie prowadzi do dużo wyższych prądów powoduje dużo szybsze rozładowanie baterii .

Jako przykład możemy porównać silniki o mocy 2,5KW przy napięciu 24Vi 48V do uzyskania tej mocy silnik 24Vpotrzebuje prądu o mocy minimum 110A,a 48V około 50A.

Bateria o pojemności 230A/h ,przy prądach rozładowania powyżej 100A, ma faktyczną ok.180A/H pojemność (tzw.prąd dwugodzinny) co oznacza ,że bateria ta wystarczy zaledwie na 1,5 godz. w naszym przypadku przy 48Vpobieramy prąd około 50A.

Przy niższych prądach rozładowania wzrasta pojemność baterii (tzw.prąd pięciogodzinny do około 230A/h,240A/h) co daje nam czas pływania około 4,5godz. około trzykrotnie dłuższy niż przy użyciu 24V.

Bardzo istotnym elementem naszego systemu jest też elektroniczny system sterowania silnikiem chłodzony wodą, co pozwala n a pełne obciążenie układu przez dłuższy czas.

W przypadku ,gdzie ten system chłodzenia , z jakiś powodów, przestanie działać nasz silnik i elektroniczny układ sterowania mają sensory termiczne ,które najpierw redukują moc ,a póżniej wyłączają układ.

Sprawność naszego układu wynosi ponad 90%.

Bardzo istotnym elementem systemu przede wszystkim przy jachtach żaglowych pływających pod żaglami jest to że silnik ten może pracować jako generator prądu i doładować baterie.

Silnik ten można używać na jachtach do około 10 metrów długości.

Przy próbach przeprowadzonych w Norwegii dla firmy POLAR BOATS na szalupie Polar 22

O długości około 7 m. I wadze 1,5 tony uzyskaliśmy czas pływania około 8 godzin przy średniej prędkości 8-9km/h. Wielką zaletą tych silników jest to ,

że pracują bardzo dobrze przy małym prądzie .

W trakcie prób przy prądzie około 5 A uzyskaliśmy szybkość pływania około 5,5 km/h.

Dzięki temu silnik może mieć również zastosowanie

przy użyciu baterii słonecznych.

Cały napęd jest kompletnie bezobsługowy ,

ponieważ silnik jest bezszczotkowy .

Jest on łożyskowany na dwóch dużych łożyskach oporowych co dodatkowo eliminuje potrzebę zakładania łożyska oporowego na wale napędowym.

Kpl.składa się z następujących elementów:

-Silnik elektryczny bezszczotkowy 6KW,48V,42Nm przy 1200 obrotów na minutę,IP67

-Sterowanie elektroniczne

-Manetka elektroniczna

-Obrotomierz i wskażnik użycia prądu

-Nierdzewny wymiennik ciepła

-Pompa wodna

-Zbiornik wyrównawczy

-Uniwersalna flansza silnika

-Poduszki silnika –4 szt

Dodatkowo można dokupić

Prostownik 48V/12V z przyłączem z lądu ,

Wskażnik zużycia i naładowania baterii,

Bezpiecznik glówny 200A

Zalety:

Ekologia , nie ma spalin i halasu,pozwala na plywanie w strefach ciszy

Bardzo nizki koszt uzytkowania

Bardzo maly rozmiar silnika :Srednica 20cm, dlug.42cm

Duza moc 44nM

Bezobslugowy, niema zadnych kosztow utrzymania

Podczas plywania na zagliach możliwe ladowanie akumulatorow

Bardzo latwy montaz

INFO: www.starboats.eu albo 602[zasłonięte]003