!!! SUPER PROMOCJA !!!
Nasze napędy elektryczne zostały skonstruowane i wykonane specjalnie do użytkowania w łodziach motorowych i jachtach.
Napęd składa się z bezszczotkowego (tzw.BLDC) silnika o napięciu
i mocy 48V/6KW i sterowania elekronicznego.
Elementy te są podłączone pod zamknięty układ chłodzenia płynem ,
który składa się z wymiennika ciepła ze stali nierdzewnej ,pompki i zbiornika wyrównawczego, zmiennika prądu DC/DC 48V/12V ,
monitoru i kompletnego osprzętu łącznie z przewodami elektrycznymi.
Wszystkie części są ponumerowane co bardzo ułatwia ich montaż.
Obroty silnika , które wynoszą 1200 obr/min pod obciążeniem zostały zaprojektowane specjalnie do zastosowania w łodziach i jachtach.
Zaletą tego wykonania jest pominięcie przekładni ,która powodowała by dodatkowa utratę mocy, poza tym stałe chłodzenie płynem pozwala na pełne wykorzystanie mocy ,które wynosi 6KW z momentem obrotowym
44Nm/1200 obr/min i uciągiem około 100 kg. ,co pozwala na pełne wykorzystanie mocy przez cały okres użytkowania .
Moc ,którą osiąga nasz silnik , a przede wszystkim moment obrotowy 44Nm , można przyrównać do silników Diesel obecnie znajdujących się na rynku
o mocy ok.20KM.
Wszystkie w tej chwili znajdujące się na rynku układy napędowe wyposażone są w standardowe silniki produkowane seryjnie to oznacza ,że na 1 volt napięcia mają od 50 do 70 obrotów na minutę. tzn. że przy napięciu 48V mają od 2500 do 3000 obr/min, to ponad dwukrotnie przekracza
wymagane obroty na śrubie napędowej.
Te obroty muszą być zredukowane ,przy pomocy przekładni
do 1200 obrotów na minutę,co wiąże się ze stratą mocy
o co najmniej o 15% , dodatkowymi kosztami i rozmiarem.
Trzeba też zaznaczyć ,że wszystkie te seryjnie produkowane silniki chłodzone są powietrzem , powoduje to duże wydzielanie ciepła ,co stwarza dodatkowe problemy akurat w trakcie używania tych silników w zamkniętych komorach.
Przy standartowych silnikach chcąc zredukować obroty ,dużo firm przechodzi na napięcie 24V lub 36V co automatycznie prowadzi do dużo wyższych prądów powoduje dużo szybsze rozładowanie baterii .
Jako przykład możemy porównać silniki o mocy 2,5KW przy napięciu 24Vi 48V do uzyskania tej mocy silnik 24Vpotrzebuje prądu o mocy minimum 110A,a 48V około 50A.
Bateria o pojemności 230A/h ,przy prądach rozładowania powyżej 100A, ma faktyczną ok.180A/H pojemność (tzw.prąd dwugodzinny) co oznacza ,że bateria ta wystarczy zaledwie na 1,5 godz. w naszym przypadku przy 48Vpobieramy prąd około 50A.
Przy niższych prądach rozładowania wzrasta pojemność baterii (tzw.prąd pięciogodzinny do około 230A/h,240A/h) co daje nam czas pływania około 4,5godz. około trzykrotnie dłuższy niż przy użyciu 24V.
Bardzo istotnym elementem naszego systemu jest też elektroniczny system sterowania silnikiem chłodzony wodą, co pozwala n a pełne obciążenie układu przez dłuższy czas.
W przypadku ,gdzie ten system chłodzenia , z jakiś powodów, przestanie działać nasz silnik i elektroniczny układ sterowania mają sensory termiczne ,które najpierw redukują moc ,a póżniej wyłączają układ.
Sprawność naszego układu wynosi ponad 90%.
Bardzo istotnym elementem systemu przede wszystkim przy jachtach żaglowych pływających pod żaglami jest to że silnik ten może pracować jako generator prądu i doładować baterie.
Silnik ten można używać na jachtach do około 10 metrów długości.
Przy próbach przeprowadzonych w Norwegii dla firmy POLAR BOATS na szalupie Polar 22
O długości około 7 m. I wadze 1,5 tony uzyskaliśmy czas pływania około 8 godzin przy średniej prędkości 8-9km/h. Wielką zaletą tych silników jest to ,
że pracują bardzo dobrze przy małym prądzie .
W trakcie prób przy prądzie około 5 A uzyskaliśmy szybkość pływania około 5,5 km/h.
Dzięki temu silnik może mieć również zastosowanie
przy użyciu baterii słonecznych.
Cały napęd jest kompletnie bezobsługowy ,
ponieważ silnik jest bezszczotkowy .
Jest on łożyskowany na dwóch dużych łożyskach oporowych co dodatkowo eliminuje potrzebę zakładania łożyska oporowego na wale napędowym.
Kpl.składa się z następujących elementów:
-Silnik elektryczny bezszczotkowy 6KW,48V,42Nm przy 1200 obrotów na minutę,IP67
-Sterowanie elektroniczne
-Manetka elektroniczna
-Obrotomierz i wskażnik użycia prądu
-Nierdzewny wymiennik ciepła
-Pompa wodna
-Zbiornik wyrównawczy
-Uniwersalna flansza silnika
-Poduszki silnika –4 szt
Dodatkowo można dokupić
Prostownik 48V/12V z przyłączem z lądu ,
Wskażnik zużycia i naładowania baterii,
Bezpiecznik glówny 200A
Zalety:
Ekologia , nie ma spalin i halasu,pozwala na plywanie w strefach ciszy
Bardzo nizki koszt uzytkowania
Bardzo maly rozmiar silnika :Srednica 20cm, dlug.42cm
Duza moc 44nM
Bezobslugowy, niema zadnych kosztow utrzymania
Podczas plywania na zagliach możliwe ladowanie akumulatorow
Bardzo latwy montaz
INFO: www.starboats.eu albo 602[zasłonięte]003