ROLLERCOASTER TYCOON 3:
Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Pomimo tego, iż RollerCoaster Tycoon 3 ideowo nie odbiega od tego z czym mieliśmy do czynienia w RCT1 i 2, to stanowi spory przełom. Przyczyną tego stanu rzeczy jest przeniesienie rozgrywki w trzeci wymiar, a co za tym idzie znaczne jej rozbudowanie i urozmaicenie. Autorzy zaimplementowali w grze silnik graficzny własnej produkcji, dzięki któremu nawet użytkownicy starszych maszyn, typu Pentium III 733MHz z akceleratorem graficznym GeForce 2, mogą cieszyć się bezproblemową rozgrywką. Podobnie jak w poprzedniczkach, tak i w RCT3 gracz otrzymuje zadanie budowy nowoczesnego parku rozrywki, w którym pierwszorzędną rolę odgrywają olbrzymie kolejki górskie (tytułowe RollerCoastery). Może go zaprojektować i wyposażać w różne atrakcje według własnego uznania, a nawet samodzielnie projektować kolejki (łuki, zakręty, itp.). Dzięki zastosowaniu grafiki 3D w tej części zyskaliśmy możliwość sprawdzenia zaprojektowanej przez siebie kolejki i przejechania się nią. Naturalnie to nie koniec cech jakie pojawiły się wraz z nową oprawą wizualną. Teraz gracz może oglądać swoją inwestycję z dowolnego kąta, zbliżać i oddalać widok, czy przechadzać się po parku obok innych odwiedzających. Dużo łatwiej jest też konstruować kolejkę (prosty mechanizm point-and-click) czy umiejscawiać poszczególne atrakcje. Dużą nowością w tej części są też klienci parku. Dotychczas niewiele różnili się od siebie, zarówno biorąc pod uwagę wygląd jak i indywidualne upodobania. Teraz musimy sobie poradzić z różnymi potrzebami i oczekiwaniami dziesiątek ludzi, w różnym wieku, tj. dzieci, młodzież, dorośli i starcy. Każda z tych grup żąda czegoś innego. Na przykład nastolatki pragną ekstremalnych rozrywek i szybkich rollercoasterów, zaś dzieci i ich rodzice chcą przyjemnych, wolnych karuzel, występów klownów, przedstawień, itp. Naturalnie, odwiedzający różnią się między sobą także wyglądem, mają inne włosy, postury ciała, ubrania, czy twarze. RollerCoaster Tycoon 3 rozbudowuje też bazę wszelkiego rodzaju atrakcji i elementów w jakie wyposażamy park, zaś wszystkie one zostały podzielone na pięć grup tematycznych: standardowy (współczesny), Dziki Zachód, przestrzeń kosmiczna, przygodowy oraz paranormalny (duchy, itp.). Poprawiono mechanizmy odpowiedzialne za kształtowanie terenu oraz wzbogacono opcje ekonomiczne (np. możliwa jest sprzedaż dwóch rodzajów parasolek w dwóch różnych cenach – dla dzieci i dorosłych). Co więcej developer przerobił cały interfejs, dzięki czemu sterowanie jest bardziej bezproblemowe, niż to miało miejsce dotychczas. Gra poza znanym już trybem kampanii, gdzie zaczynamy z sześcioma parkami i otrzymujemy dostęp do kolejnych po zaliczaniu poszczególnych scenariuszy, otrzymała w końcu pełnoprawny tryb sandbox, pozwalający na bezstresowe tworzenie parku od podstaw.
ROLLERCOASTER TYCOON 3 SOAKED!
Ponownie zasiadamy w fotelu dyrektora ogromnego parku rozrywki, ale tym razem kluczową rolę podczas zabawy pełni woda. Bowiem główne założenie rozgrywki stanowi budowanie i zarządzanie tzw. miasteczkiem wodnym. W całkowicie trójwymiarowej wirtualnej rzeczywistości obserwujemy zatem m.in. kręte zjeżdżalnie oraz kolejki górskie, wpadające z impetem w sporej wielkości „kałuże” i wzbudzające przy okazji efektowne fale. Ogółem zaimplementowano szesnaście zupełnie nowych typów tytułowych rollercoasterów i ponad trzydzieści innych nigdzie nie prezentowanych przedtem atrakcji. Autorzy przygotowali dodatkowo mnóstwo niespodzianek, czyli projektowanie wielopoziomowych basenów, wysokich wodospadów, bulgoczących jacuzzi etc. Istnieje jeszcze możliwość umieszczania w lunaparku zwierząt pokroju łagodnych delfinów, krwiożerczych orek i egzotycznych ryb akwariowych. Całość uzupełnia specjalna opcja H2O MixMaster, pozwalająca na organizowanie spektakularnych pokazów z wykorzystaniem świateł, muzyki i oczywiście wody.
ROLLERCOASTER TYCOON 3 WILD!
To drugie, po RCT3: Soaked!, oficjalne rozszerzenie trzeciej części programu, pozwalającego graczom wcielić się w dyrektora ogromnego parku rozrywki. Dzięki dodatkowi Wild!, nasze wesołe miasteczko powiększa się o kolejne atrakcje, tym razem związane z dzikimi zwierzętami. Do gry zostało zaimplementowane m.in.: osiem zupełnie nowych typów tytułowych rollercoasterów (m.in. ogromne ramię robota), cztery dodatkowe środki transportu (ślizgacze, statki parowe, słonie i samochody terenowe), legowiska dla zwierząt oraz osiemnaście innych, niespotykanych wcześniej ekscytujących nowości dla zwiedzających. Goście naszego parku mogą też podziwiać ponad 20 gatunków dzikich zwierząt i przechadzać się, pośród dwóch nowych wystrojów naszego wesołego miasteczka, nawiązujących tematycznie do: zwrotkowej dżungli (safari) i prehistorii (z gigantycznymi owadami i dinozaurami). Nowe atrakcje, to także nowe kłopoty. Dzikie zwierzęta uciekają z trzymających ich na uwięzi klatek, a gracz samodzielnie musi wykazać się celnością w strzelaniu (usypiającymi strzałkami) do niesfornych bestii. Jako dyrektor parku, zobowiązani jesteśmy również zatrudnić w nim specjalnego trenera, dbającego o tresurę zwierzyny. Kampania dla pojedynczego gracza zawiera 9 scenariuszy, podczas których musimy dbać o takie szczegóły jak wybór pożywienia i zabawek dla zwierząt przetrzymywanych w parku. Możemy także własnoręcznie łaskotać i budzić śpiące zwierzaki, łączyć je w pary (w celu rozmnażania) oraz wymieniać się nimi z innymi parkami rozrywki. Dodatek oferuje także nowe sklepy i billboardy (z możliwością zmiany ich wyglądu) jakie stawiamy na terenie wesołego miasteczka. Nasz park rozrywki odwiedzają znane osobistości (VIPy), a gości zabawiają nowe maskotki w przebraniu „tygrysków”. Dodatek zwiększa także dotychczasowe możliwości opcji RCT3 MixMaster (spektakularne pokazy z wykorzystaniem m.in. świateł i muzyki), pozwalając na organizację imprez z udziałem wytresowanych zwierząt.