Microsoft Flight Simulator X GOLD EDITION zawiera:
Microsoft Flight Simulator X DELUXE
Microsoft Flight Simulator X ACCELERATION
Microsoft Flight Simulator X stanowi kolejną wersję zdecydowanie najbardziej rozpoznawalnego symulatora cywilnych maszyn latających, przeznaczonego dla komputerów osobistych klasy PC. Na niniejszą odsłonę użytkownicy czekali trzy lata, gdyż premiera Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight miała miejsce w 2003 roku. Wprawdzie developerzy zoptymalizowali swoje dzieło pod kątem współpracy z systemem operacyjnym Windows XP, aczkolwiek dopiero uruchomienie omawianego programu w zaawansowanym sześćdziesięcioczterobitowym środowisku Windows Vista gwarantuje wyraźnie lepsze wrażenia w trakcie zabawy.
Postęp w stosunku do poprzedniej edycji zauważalny jest przede wszystkim w materii oprawy wizualnej. Trójwymiarowa grafika wykorzystuje dobrodziejstwa dziesiątej generacji interfejsu DirectX, dzięki czemu obserwujemy widowiskowe efekty atmosferyczne, bardzo dokładnie wykonane modele itp. Postarano się też o wprowadzenie obsługi wielokanałowego dźwięku przestrzennego, co powinno szczególnie satysfakcjonować posiadaczy zestawów głośnikowych 5.1.
Wirtualna rzeczywistość zawiera ponad 24.000 lotnisk z całego globu ziemskiego – warto podkreślić, że znany katalog World Aeronautical Database (www.worldaerodata.com) uwzględnia dwa razy mniejszą liczbę lokacji (w tym także czterdzieści polskich). W powietrzu przemieszczamy się natomiast mnóstwem rozmaitych autentycznych maszyn – począwszy od pasażerskich odrzutowców (m.in. Boeing 787 i Airbus A321), poprzez samoloty akrobacyjne i helikoptery, a skończywszy na hydroplanach (chociażby Grumman G-21 Goose).
Uwagę zwraca zaimplementowany system misji, pozwalający na stopniowe doskonalenie umiejętności pilotażu i uzyskiwanie w ten sposób dostępu do początkowo ukrytych opcji. Przypomina to nieco słynny konsolowy cykl gier motoryzacyjnych pt. Gran Turismo, w którym trzeba zdobywać przeróżne typy prawa jazdy poprzez wykonywanie określonych zadań. Ponadto programiści z korporacji Microsoft nie zapomnieli o przygotowaniu rozbudowanego trybu multiplayer (zabawa w sieci lokalnej lub za pośrednictwem Internetu), jak również o zachowaniu wysokiej kompatybilności wstecznej w kontekście dodatków (np. dodatkowe modele samolotów), zaprojektowanych pierwotnie z myślą o Microsoft Flight Simulator 2004: A Century of Flight.
W wersji Deluxe:
2 DVD
24 samoloty
45 wiernie oddanych lotnisk
38 wiernie oddanych miast
50+ misji
Glass panel (G1000)
Obsługa wieży kontrolnej
Microsoft Flight Simulator X: Acceleration to pierwszy dodatek do znanego symulatora lotu, sygnowanego logiem koncernu Billa Gatesa. Za produkcję add-onu odpowiedzialny jest zespół Aces Studio, będący własnością giganta z Redmond.
Opisywany tytuł to produkt, którego głównym przeznaczeniem jest przystosowanie podstawowej wersji gry do współdziałania z najnowszym systemem operacyjnym Microsoftu, Vistą. Dzięki zabiegom deweloperów użytkownicy tegoż oprogramowania mogą korzystać z takich usług, jak Game Explorer czy Parental Controls. Pierwsza z nich przyczynia się do regularnego aktualizowania informacji o Acceleration, druga zaś pozwala starszym graczom na zablokowanie dostępu do tytułu ich dzieciom.
Inną zaletą współpracy projektu z Vistą jest wykorzystywanie przezeń dobrodziejstw dziesiątej wersji bibliotek DirectX, które w połączeniu z walorami nowoczesnych kart graficznych są w stanie zaoferować odbiorcom oprawę wizualną na miarę XXI wieku. Pomimo tego gracze posiadający nieco starszy sprzęt również mogą cieszyć się jego zawartością, gdyż dodatek do Flight Simulatora X działa bezproblemowo także pod systemem Windows XP. Rzecz jasna w takim przypadku próżno szukać nowinek, jakie oferuje DirectX 10.
Jeżeli chodzi o samo latanie, to dodatek zawiera niewiele premierowych elementów. Wśród nich należy wymienić niepublikowane dotąd misje, multiplayerową opcję lotniczych wyścigów czy też możliwość przetestowania garstki świeżych maszyn (m.in. słynnego myśliwca o nazwie P-51 Mustang). Programiści zatroszczyli się ponadto o wyeliminowanie uprzykrzających zabawę błędów oraz dopracowanie stabilności ich dzieła, dzięki czemu fani podniebnych wojaży mogą bez przeszkód oddawać się wielogodzinnej rozrywce w wirtualnym świecie.