GoldenEye 007 to remake klasycznej strzelaniny pod tym samym tytułem wydanej w 1997 roku na Nintendo 64. Twórcy gruntownie odświeżyli każdy aspekt gry, podciągając całość do współcześnie obowiązujących standardów.
Fabuła luźno odtwarza scenariusz filmu. Jako agent z licencją na zabijanie przygodę zaczynamy w sowieckim Archangielsku, gdzie w kompleksie wojskowym zlokalizowano tajną fabrykę broni chemicznej. Naszym zadaniem jest infiltracja budynku i zniszczenie laboratorium. Kolejne misje przegonią nas po całym świecie w poszukiwaniu tytułowego Złotego Oka, czyli eksperymentalnej radzieckiej broni satelitarnej, o potencjale ofensywnym, który na zawsze może zachwiać równowagą polityczną świata. Podczas przygody zwiedzimy m.in. Monte Carlo, Petersburg i Kubę. Pojawiają się również lokacje, których nie było w filmowym oryginale, w tym Kirgistan.
Zmiany i ulepszenia spotkały wszystkie elementy składowe produktu. W wersji filmowej i oryginalnej grze rolę agenta 007 odgrywał Pierce Brosnan, tutaj zastępuje go Daniel Craig. W czasie kampanii dla pojedynczego gracza Bond zmierzy się nie tylko z hordami zwykłych przeciwników, ale również z ośmioma klasycznymi łotrami, takimi jak Francisco Scaramanga, Szczęki (w oryginale Jaws) czy Oddjob. Kierowany przez nas agent dysponuje znacznie większym wachlarzem możliwości ofensywnych niż jego poprzednik z Nintendo 64. Pojawiła się na przykład możliwość walki wręcz, dzięki której możemy szybko wykończyć wroga w zwarciu, lub też zakraść się po cichu i jednym ciosem wysłać nieprzyjaciela w objęcia Morfeusza. Zwiększono też swobodę ruchu. Obecnie Bond nie ma żadnych trudności z przeskakiwaniem przez barierki. Zgodnie z panującą modą usunięto apteczki i teraz zdrowie odzyskujemy automatycznie, gdy na chwilę pozostaniemy w ukryciu.
Jeśli chodzi o zabawę wieloosobową, przygotowano 16 różnorodnych trybów gry. Odbywa się to wszystko w split-screenie dla czterech graczy lub w trybie sieciowym, w którym na raz bawić się może do 8 osób. Za osiągnięcia w walkach wieloosobowych nagradzani jesteśmy punktami doświadczenia, za które potem rozbudowujemy naszą postać.
Grafika została zaprojektowana od podstaw z myślą o Wii i w niczym nie przypomina leciwego już pierwowzoru. Poziomy zbudowano od nowa, tak by współgrały ze zwiększonymi możliwościami agenta 007. Wprowadzono system destrukcji otoczenia, a fabułę wzbogacają teraz interaktywne scenki przerywnikowe.