The Conduit 2 to kontynuacja jednej z lepszych strzelanin FPP zaprojektowanych z myślą o konsoli Nintendo Wii. Produkcja jest dziełem studia High Voltage Software, mającego w dorobku takie pozycje, jak Hunter: The Reckoning, The Grinder oraz Tournament of Legends.
W The Conduit 2 wcielamy się ponownie w agenta Forda i uczestniczymy w wydarzeniach stanowiących bezpośrednią kontynuację historii znanej z części pierwszej. W wyniku działań podjętych w końcówce „jedynki” trafiamy więc na legendarną Atlantydę. Pełni ona rolę lobby z portalami, które umożliwiają odbywanie podróży pomiędzy poszczególnymi lokacjami składającymi się na obszar działań (m.in. powracamy do zniszczonego Waszyngtonu).
Projektanci „dwójki” postarali się o powiększenie świata gry – rozgrywka zyskała dzięki temu zabiegowi na nieliniowości, a gracz uzyskał wolny wybór w kwestii kolejności wykonywania misji. W The Conduit 2 agent Ford może także wchodzić w interakcję z większą liczbą bohaterów niezależnych, w tym przedstawicielami innych kosmicznych ras, które pomagają mu w walce z przedstawicielami Drudge.
W grze otrzymaliśmy szansę przetestowania zarówno doskonale znanych broni i gadżetów – w tym urządzenia All Seeing Eye, służącego do wykrywania niewidocznych obiektów (m.in. wrogów) – jak i zupełnie nowych środków zagłady. W sumie oddano do naszej dyspozycji osiemnaście sztuk broni. Jest to niezwykle istotne, ponieważ w The Conduit 2 nie zabrakło olbrzymich bossów, liczących w niektórych przypadkach nawet 20 metrów wysokości.
The Conduit 2 to także zdecydowanie bardziej zaawansowana sztuczna inteligencja przeciwników, którzy nie tylko lepiej reagują na ruchy gracza, ale również nieustannie poszukują jak najtrwalszych osłon. Ta ostatnia kwestia jest bardzo istotna – twórcy opracowali bowiem na potrzeby gry system destrukcji niektórych elementów otoczenia.
W The Conduit 2 zawarty został tryb kooperacji. Invasion Mode zapewnia jednoczesną rozgrywkę maksymalnie czterem osobom – zarówno na podzielonym ekranie, jak i przez Internet. Twórcy opracowali ponadto inne opcje sieciowej zabawy oparte tym razem na rywalizacji, w których równocześnie rozgrywce może się oddawać maksymalnie dwunaście osób. W ramach opcji multiplayer wdrożono podział na klasy postaci, otwarto dostęp do upgrade’ów zwiększających możliwości kontrolowanej postaci, a także nowych rodzajów broni.