Na pewno, tak jak my, Ty też jesteś człowiekiem, dla którego latanie to pasja, wypełniająca życie, pozwalająca poczuć się wolnym i szczęśliwym. Cieszymy się, że to właśnie nasz sprzęt będzie Ci pomagał w realizacji marzeń, tak jak wielu innym pilotom, którzy wybrali właśnie nas. Ten napęd powstał na bazie naszych wieloletnich doświadczeń w lataniu swobodnym, napędowym i w konstruowaniu urządzeń PPG. Jest zatem kwintesencją naszej wiedzy i tym co mogliśmy Ci dać najlepszego.
Opis pszczoły zaczniemy od bardzo dobrej dla nas informacji. Otóż na podczas pomiarów siły ciągu na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki 2013 PSZCZOŁA osiągnęła najlepszy wynik wśród napędów dla lekkich pilotów osiągając wynik 61 kg. Zatem jest to napęd przeznaczony dla pilotów o masie ciała do 95 kilogramów. Jest to napęd o średniej mocy, zaprojektowany dla pilotów, którzy potrzebują sprzętu mocnego, a jednocześnie chcą uniknąć nieprzyjemnego efektu od śmigła, który jest bardzo uciążliwy, gdy zbyt lekki pilot wybierze dla siebie za mocny silnik.
Slniki Thor były testowane przez długi czas na specjanie dla nich zbudowanym stanowisku badawczy, co pozwoliło znaleźć optymalne dla niego ustawienia poszczególnych podzespołów, w tym gaźnika i systemu rezonansowego. Pozwola to precyzyjnie sterować mocą w pełnym zakresie obrotów silnika.
Wygodna uprząż APCO z automatycznymi zapięciami i bloczki do speed systemu w standardzie, pozwalają w pełni wykorzystać zalety Pszczoły Teraz w opcji możesz wybrać Super lekką uprząż Apco z możliwością montażu spadochronu ratunkowego również z boku.
Opis pszczoły zaczniemy od bardzo dobrej dla nas informacji. Otóż podczas pomiarów siły ciągu na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki 2013 PSZCZOŁA osiągnęła najlepszy wynik wśród napędów do 130 cm³ osiągając wynik 61 kg. Jest to napęd przeznaczony dla pilotów o masie ciała do 95 kilogramów, choć jeden z naszych kolegów ważący 105 kg, zamienił Szerszenia na Pszczołę twierdząć że jej moc i kultura pracy w pełni go satysfakcjonują. Jest to napęd o średniej mocy, zaprojektowany dla pilotów, którzy potrzebują sprzętu mocnego, a jednocześnie chcą uniknąć nieprzyjemnego efektu od śmigła, który jest bardzo uciążliwy, gdy zbyt lekki pilot wybierze dla siebie za mocny silnik.
PSZCZOŁĘ zbudowaliśmy w oparciu o jednostkę napędową Thor 130, włoskiego producenta silników Polini. Silniki tego producenta święcą obecnie tryumfy w świecie sportu PPG, wystarczy wspomnieć Mistrzostwo Świata w klasie PF1 i wicemistrzostwo Świata w klasie PF2. Z producentem tym współpracujemy od początku jego historii w paralotniasrtwie PPG i byliśmy pierwszym przedstawicielem tej marki na polskim rynku. W tej chwili również kilku zawodników Polskiej Kadry Narodowej używa naszych silników i całych napędów.
Gwarancją stałego rozwoju jest doświadczenie i nieustanne badania. To właśnie dzięki doświadczeniu i technicznemu zapleczu jakim dysponuje Polini Motors powstał silnik Thor 130 wykorzystany w napędzie PSZCZOŁA. Zastosowanie zaawansowanych rozwiązań technicznych pozwoliło osiągnąć najlepszy stosunek mocy do masy całego napędu.
W końcowej fazie produkcji silnika jest on testowany na kolejnym stanowisku badawczym, gdzie pracuje w tak jak w warunkach naturalnych. Jest tu ostatecznie ustawiany gaźnik. Wszelkie nastawy muszą spełniać określone kryteria i mieścić się w wyznaczonych ramach. Mieszanka paliwowa jest tak dobrana, aby silnik płynnie pracowała w całym zakresie obrotów, jednocześnie był ekonomiczny i trwały.
Na specjalnej hamowni jest dobierane śmigło, najlepsze śmigło, które pozwala osiągną najwyższy ciąg. Właściwy dobór śmigła jest gwarancją nie tylko wysokiej mocy napędu, ale również żywotności ważnych podzespołów napędu, takich elementy zawieszenia, amortyzatory, uszczelnienia i łożyska silnika.
Zastosowanie wymuszonego wentylatorem obiegu powietrza gwarantuje optymalną temperaturę pracy silnika, a co za tym idzie przedłuża jego żywotność.
Wielką zaletą PSZCZOŁY jest jej nadzwyczaj cicha praca. Jest to efekt m.inn. dopracowanego systemu wydechowego.
PSZCZOŁA wyposażona jest w wygodną uprząż APCO, dzięki której lot odbywa się w warunkach najwyższego komfortu.
Za komfort odpowiedzialny jest również specjalny wałek wyważający, niwelujący wibracje, co wyróżnia PSZCZOŁĘ spośród innych napędów.
Podczas pracy wirujące śmigło stanowi wielkie zagrożenie zarówno dla pilota,, jego sprzętu, jak i dla osób postronnych. PSZCZOŁA wyposażona jest w sprzęgło odśrodkowe, które zapewnia użytkownikowi komfort i bezpieczeństwo.