Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Najnowszy napęd Pszczoła Thor 130- super nowość

20-05-2014, 10:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 500 zł     
Użytkownik xcwalter
numer aukcji: 4216170581
Miejscowość częstochowa
Wyświetleń: 191   
Koniec: 20-05-2014 10:29:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




Na pewno, tak jak my, Ty też jesteś człowiekiem, dla którego latanie to pasja, wypełniająca życie, pozwalająca poczuć się wolnym i szczęśliwym. Cieszymy się, że to właśnie nasz sprzęt będzie Ci pomagał w realizacji marzeń, tak jak wielu innym pilotom, którzy wybrali właśnie nas. Ten napęd powstał na bazie naszych wieloletnich doświadczeń w lataniu swobodnym, napędowym i w konstruowaniu urządzeń PPG. Jest zatem kwintesencją naszej wiedzy i tym co mogliśmy Ci dać najlepszego.


Opis pszczoły zaczniemy od bardzo dobrej dla nas informacji. Otóż na podczas pomiarów siły ciągu na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki 2013 PSZCZOŁA osiągnęła najlepszy wynik wśród napędów dla lekkich pilotów osiągając wynik 61 kg. Zatem jest to napęd przeznaczony dla pilotów o masie ciała do 95 kilogramów. Jest to napęd o średniej mocy, zaprojektowany dla pilotów, którzy potrzebują sprzętu mocnego, a jednocześnie chcą uniknąć nieprzyjemnego efektu od śmigła, który jest bardzo uciążliwy, gdy zbyt lekki pilot wybierze dla siebie za mocny silnik.




Slniki Thor były testowane przez długi czas na specjanie dla nich zbudowanym stanowisku badawczy, co pozwoliło znaleźć optymalne dla niego ustawienia poszczególnych podzespołów, w tym gaźnika i systemu rezonansowego. Pozwola to precyzyjnie sterować mocą w pełnym zakresie obrotów silnika.

Wygodna uprząż APCO z automatycznymi zapięciami i bloczki do speed systemu w standardzie, pozwalają w pełni wykorzystać zalety Pszczoły Teraz w opcji możesz wybrać Super lekką uprząż Apco z możliwością montażu spadochronu ratunkowego również z boku.

Opis pszczoły zaczniemy od bardzo dobrej dla nas informacji. Otóż podczas pomiarów siły ciągu na Targach Lotnictwa Lekkiego Para Rudniki 2013 PSZCZOŁA osiągnęła najlepszy wynik wśród napędów do 130 cm³ osiągając wynik 61 kg. Jest to napęd przeznaczony dla pilotów o masie ciała do 95 kilogramów, choć jeden z naszych kolegów ważący 105 kg, zamienił Szerszenia na Pszczołę twierdząć że jej moc i kultura pracy w pełni go satysfakcjonują. Jest to napęd o średniej mocy, zaprojektowany dla pilotów, którzy potrzebują sprzętu mocnego, a jednocześnie chcą uniknąć nieprzyjemnego efektu od śmigła, który jest bardzo uciążliwy, gdy zbyt lekki pilot wybierze dla siebie za mocny silnik.

PSZCZOŁĘ zbudowaliśmy w oparciu o jednostkę napędową Thor 130, włoskiego producenta silników Polini. Silniki tego producenta święcą obecnie tryumfy w świecie sportu PPG, wystarczy wspomnieć Mistrzostwo Świata w klasie PF1 i wicemistrzostwo Świata w klasie PF2. Z producentem tym współpracujemy od początku jego historii w paralotniasrtwie PPG i byliśmy pierwszym przedstawicielem tej marki na polskim rynku. W tej chwili również kilku zawodników Polskiej Kadry Narodowej używa naszych silników i całych napędów.


Gwarancją stałego rozwoju jest doświadczenie i nieustanne badania. To właśnie dzięki doświadczeniu i technicznemu zapleczu jakim dysponuje Polini Motors powstał silnik Thor 130 wykorzystany w napędzie PSZCZOŁA. Zastosowanie zaawansowanych rozwiązań technicznych pozwoliło osiągnąć najlepszy stosunek mocy do masy całego napędu.


W końcowej fazie produkcji silnika jest on testowany na kolejnym stanowisku badawczym, gdzie pracuje w tak jak w warunkach naturalnych. Jest tu ostatecznie ustawiany gaźnik. Wszelkie nastawy muszą spełniać określone kryteria i mieścić się w wyznaczonych ramach. Mieszanka paliwowa jest tak dobrana, aby silnik płynnie pracowała w całym zakresie obrotów, jednocześnie był ekonomiczny i trwały.


Na specjalnej hamowni jest dobierane śmigło, najlepsze śmigło, które pozwala osiągną najwyższy ciąg. Właściwy dobór śmigła jest gwarancją nie tylko wysokiej mocy napędu, ale również żywotności ważnych podzespołów napędu, takich elementy zawieszenia, amortyzatory, uszczelnienia i łożyska silnika.

Zastosowanie wymuszonego wentylatorem obiegu powietrza gwarantuje optymalną temperaturę pracy silnika, a co za tym idzie przedłuża jego żywotność.


Wielką zaletą PSZCZOŁY jest jej nadzwyczaj cicha praca. Jest to efekt m.inn. dopracowanego systemu wydechowego.


PSZCZOŁA wyposażona jest w wygodną uprząż APCO, dzięki której lot odbywa się w warunkach najwyższego komfortu.

Za komfort odpowiedzialny jest również specjalny wałek wyważający, niwelujący wibracje, co wyróżnia PSZCZOŁĘ spośród innych napędów.

Podczas pracy wirujące śmigło stanowi wielkie zagrożenie zarówno dla pilota,, jego sprzętu, jak i dla osób postronnych. PSZCZOŁA wyposażona jest w sprzęgło odśrodkowe, które zapewnia użytkownikowi komfort i bezpieczeństwo.



Dane techniczne

Model PSZCZOŁA
Silnik Polini Thor 130
Pojemność 125 cm³
Moc ( KM) do 21.5
Siła ciągu ( kg ) do 68
Max. obroty 8900
Cylinder Aluminium z powłoką nikasil
Chłodzenie Wymuszone wentylatorem
Przekładnia Zębata w kąpieli olejowej 1:3.43
Śmigło 125 lub 130 cm carbonowe Helix
Paliwo Mieszanka benz. 95 okt. z olejem syntycznym 1:40
Spalanie Ok. 3 l./h przy 6500 obr/min
Waga 26.5 kg
Kosz aluminiowy dzielony /2 lub /4
Zbiornik paliwa 14 l.
Max. waga pilota 95 kg.
Kierunek obrotu śmigła Zgodnie z ruchem wskazówek zegara

Manetka gazu z tempomatem


Pozwala na ustalenie stałych obrotów, np. do lotu poziomego, zadokowanie jej w bezpieczne miejsce i spokojne zajęcie się robieniem zdjęć.



Komputer pokładowy



Bardzo ważne urządzenie, które liczy za nas np. czas pracy naszego silnika. Pozwoli nam to na precyzyjne określenie np. ilości pozostałego w zbiorniku paliwa lub w dalszej perspektywie terminu przeglądu. Komputer mierzy również temperaturę silnika, jego obroty, poziom paliwa i wiele innych.


Spadochron ratunkowy w kontenerze z pulpitem

Większość pilotów, zwłaszcza początkujących twierdzi, że lata nisko i nie jest im potrzebny spadochron. A prawda jest taka, że latają nisko ponieważ nie mają spadochronu. Posiadanie RSH sprawi, że przestaniesz latać zachowawczo, zaczniesz się rozwijać, a w efekcie będziesz latać bezpieczniej. No i na reszcie, bez obaw będziesz mógł latać na dużych wysokościach, lub w termice. Pulpit kontenera pozwala zamocować dodatkowe urządzenia, np. komputer gps czy wario.

Standardowe opcje nieodpłatne:

-zbiornik 12 litrów

-kosz z podwójnym ringiem

-manetka gazu z tempomatem

Najistotniejsze cechy napędu PSZCZOŁA

  • niezwykle cicha praca
  • sprzęgło odśrodkowe
  • system niwelujący wibracje
  • łatwy rozruch
  • karbonowe śmigło

Opcje płatne dodatkowo:

-komputer pokładowy

-spadochron

-14l. zbiornik paliwa


kontakt: tel: 502-[zasłonięte]-765 mail: [zasłonięte]@o2.p