|
Tytuł: Najnowsza Encyklopedia powszechna - liceum
Autor: zespół pod red. Agnieszki Sabak
Wydawnictwo: GREG
Ilość stron: 872
Format: 175 x 245 mm
Oprawa: twarda
KSIĄŻKA JEST NOWA
Opis książki:
Seria Encyklopedii powszechnych to nieodzowna pomoc dla uczniów na wszystkich trzech poziomach szkół – w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum. Wiadomości zawarte w każdej z części są dostosowane do wymogów nauczania i programu, opracowane przy współpracy z najlepszymi nauczycielami i pedagogami. Przejrzysty układ, przystępny język, ciekawy dobór haseł oraz dokładny indeks ułatwiający pracę z książką sprawiają, iż pozycje te są niezbędne na biurku każdego ucznia.
Piękna, trwała oprawa zaś sprawi, że Encyklopedia powszechna, oprócz funkcjonalności, będzie ozdobą każdej biblioteczki.
Encyklopedia Szkolna A-Z Liceum Wydawnictwa GREG to wszechstronne, pełne, skonstruowane z ogromnym wyczuciem potrzeb odbiorców i wymagań programów nauczania kompendium wiedzy. Uczeń znajdzie w niej rozsądnie dobrane i rozbudowane artykuły hasłowe, niezwykle pomocne w rozszerzaniu i gruntowaniu wiedzy odsyłacze oraz informacje szczegółowe - dane liczbowe, terminy, zjawiska - ujęte w czytelne tabele, schematy i wykresy. Teksty haseł są, w wymagających tego przypadkach, wzbogacone korespondującym z ich treścią rysunkiem, zdjęciem, ilustracją. Wszystko to sprawia, że jest to pozycja ze wszech miar godna polecenia, zarówno do codziennego przygotowywania się do lekcji, do przedmaturalnych powtórek, jak i do samodzielnych poszukiwań, rozwijania indywidualnych zainteresowań ucznia. (...)
Podkreślić należy fakt, że w jednej Encyklopedii zawarte zostały informacje w pełni odpowiadające szkolnym wymaganiom programowym i to zarówno na podstawowym, jak i rozszerzonym poziomie. Do niewątpliwych zalet Encyklopedii należy fakt, że wiedza ta jest przekazywana uczniowi w sposób kompetentny, zrozumiały i ciekawy. Szczegółowo analizując zawartość merytoryczną oddanej mi do zaopiniowania publikacji uzyskałem pewność, że hasła nie zostały dobrane przypadkowo, a informacje zamieszczone w ich rozwinięciach nie były pisane "na ilość". Bogactwo, ilość haseł nie odbiły się negatywnie na ich jakości i wyczerpaniu problematyki. W artykułach hasłowych autorzy umieścili fakty konieczne, niezbędne, ale i rozszerzające, uwzględniając w ten sposób wszelkie spodziewane potrzeby ucznia. Twórcy Encyklopedii nie zakładają, nie domyślają się posiadanej przez ucznia wiedzy, ale dostarczają mu ją w sposób całościowy, rzetelny i zrozumiały, od początku do końca - jak sami piszą - od A do Z. Uczeń nie spotka w tej książce szczątkowych definicji, które w rzeczy samej nie są niczym innym, jak tylko konstatacją faktu, ale znajdzie w niej m.in. wyczerpujące omówienia lektur wraz ze streszczeniami, interpretacje wierszy, spójny i wyczerpujący zestaw "wykładów" z historii, przedmiotów przyrodniczych i ścisłych. (...)
Autorom udało się uniknąć błędu, jaki popełnia wielu twórców kompendiów wiedzy - nie przytłaczają ani ogromem wiedzy, ani "naukowym" (czytaj: nieprzystępnym) sposobem jej podawania. W Encyklopedii udaje im się udowodnić, że zdobywanie informacji może być przyjemne, celowe, interesujące i efektywne, szybsze i nie tak męczące - choć nie mniej skuteczne - niż przerzucanie kart kilkunastu podręczników przedmiotowych. (...)
Fakt wyjścia naprzeciw potrzebom edukacyjnym młodzieży - ukazania się na rynku wydawniczym Encyklopedii Szkolnej A-Z Liceum Wydawnictwa GREG odnotowałem - jako dydaktyk - z wielką radością, a jako propagator wiedzy - z ogromną satysfakcją. Dlatego z pełnym przekonaniem i odpowiedzialnością polecam ją i oddaję w ręce przyszłego maturzysty, studenta, młodego naukowca i miłośnika wiedzy.
z recenzji dra Jana Chłodka
|
|