Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Naim DAC Salon AUDIOtrendt Kraków Małopolska

16-05-2014, 23:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 11 790 zł     
Użytkownik poldek19
numer aukcji: 4160857812
Miejscowość KRAKÓW al.Pokoju 82 tel 791063315
Wyświetleń: 19   
Koniec: 16-05-2014 23:48:23

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
   
 

HOME CINEMA & MORE AUDIOtrendt Kraków
Profesjonalne doradztwo, projekty aranżacja wnętrz !!!
Dostarczamy i instalujemy sprzęt AUDIO / VIDEO, oraz integrujemy z domem inteligentnym.

Potrzebujesz czegoś więcej? ZAPRASZAMY !!! Zapraszamy na prezentację produktów BOSE w Krakowie !

( Jak dojechać http://www.youtube.com/watch?v=xegUedfb_BA )

( Reklama
http://www.youtube.com/watch?v=HUmWqjvYlgU ) ( Jak dojechać http://www.youtube.com/watch?v=xegUedfb_BA )

( Reklama
http://www.youtube.com/watch?v=HUmWqjvYlgU )

SALON HiFi AUDIO VIDEO - Kino Domowe - dźwięk jak na żywo w Twoim domu ! KRAKÓW al.Pokoju 82 tel 12 [zasłonięte]1015


• Jesteśmy autoryzowanym dealerem produktów NAIM na Polskę,
• Produkt od Polskiego Dystrybutora
• Polska Gwarancja 24 miesięczna - Oryginalne karty gwarancyjne Firmy Audio Center  .
• Instrukcja w j. polskim
• paragon lub f-vat
• Wszelkie Pytania prosimy kierować na adres e-mail : [zasłonięte]@tlen.pl lub pod numerami telefonu 12 [zasłonięte] 15, kom 791 [zasłonięte] 315, kom 509 [zasłonięte] 477,
NEW GG: 46[zasłonięte]831 

 

 

 

Naim DAC
   
Naim DAC

 

Naim DAC

Przetwornik cyfrowo-analogowy DAC to prawdziwy przełom w dekodowaniu sygnału audio, porównywalny z pierwszym odtwarzaczem CD firmy Naim, modelem CDS. CDS pokazał, że odtwarzanie płyt CD i naturalna reprodukcja muzyki nie muszą się wykluczać. W DAC-u firma Naim udowadnia, że jitter i szum, które są utrapieniem w tradycyjnych przetwornikach D/A, mogą odejść w zapomnienie. Pozostaje natomiast prawdziwa przyjemność z odkrytej na nowo muzyki. DAC oferuje osiem wejść S/PDIF i dwa gniazda USB i jest zdolny zdekodować dane audio z częstotliwością próbkowaniem do 768 kHz i rozdzielczością do 24 bitów.

Słuchanie muzyki za pomocą DAC-a to niezwykłe przeżycie. Niezależnie, czy korzystamy z iPoda, CD lub pliku wysokiej rozdzielczości, dźwięk świeży, ma dokładną definicję, wgląd w detale, jest ciepły i pozwala śledzić rytm, melodię i emocje towarzyszące utworom. To urządzenie, które przenosi do domu prawdziwą muzykę, znacznie bliższą rzeczywistości niż kiedykolwiek przedtem.

Choć najważniejszą cechą tego przetwornika jest wyjątkowe kreowanie muzyki, to drugą jego cechą jest wszechstronność. Zapewniają je wejścia S/PDIF, w standardach optycznym i elektrycznym, a także gniazda USB, pozwalające na odczytanie plików z pendrive’a oraz iPoda i iPhone’a.

Równocześnie z jego premierą, odtwarzacze: CDX2 oraz CD5 XS wyposażono w wyjścia S/PDIF, dzięki którym możemy zastosować DAC-a jako upgrade. Urządzeniem można sterować za pomocą pilota jednego z przedwzmacniaczy Naima, łącząc w ten sposób analogowe oraz cyfrowe wejścia z obydwu urządzeń – w takiej konfiguracji DAC staje się rozszerzeniem przedwzmacniacza. Jeśli z kolei podłączymy pamięć USB, odtwarzacz iPod lub iPhone’a, przyciski na panelu przednim DAC-a przełączają się automatycznie z trybu wyboru źródeł w tryb sterowania funkcjami odtwarzania podłączonego urządzenia.

Zaprojektowanie zewnętrznego przetwornika D/A o wyjątkowej jakości dźwięku wymaga rozwiązania wielu technicznych problemów. Na przykład, cyfrowe łącza S/PDIF mają problem z wysokim poziomem jittera oraz dużymi szumami.

Satysfakcjonujące rozwiązanie tych problemów wymagało przemyślenia od podstaw pewnych „pewników”. Naim DAC ma więcej wspólnego z odtwarzaczami CD tej firmy, niż z klasycznymi przetwornikami cyfrowo-analogowymi. Problem jittera w S/PDIF został rozwiązany przez buforowanie sygnału w pamięci RAM, uniezależniając go od taktowania.

Szczególna, „obrotowa” pamięć DAC-a zachowuje się analogicznie do kręcącej się płyty CD z danymi, przetaktowując je ponownego w superdokładnym zegarze. Sposób, w jaki pamięć jest ładowana i rozładowywana sterowany jest przez układ, który automatycznie wybierająca aktywny oscylator o sygnale idealnie pasującym do średniej wejściowej częstotliwości zegara. Przesył danych wchodzących do filtrów cyfrowych i kości DAC-a jest odizolowany od jittera związanego z przesyłem S/PDIF. Nie dość, że jest źródłem wysokiego jittera, dodatkowo S/PDIF jest potencjalnym źródłem szumów RF. Naim DAC minimalizuje szumy pochodzące z S/PDIF, izolując elektrycznie układ DSP od konwertera cyfrowo-analogowego oraz obwodów analogowych. Ponadto, każda sekcja zasilana jest z osobnego modułu.

Filtry cyfrowe zbudowane są na bazie potężnego procesora SHARC, w którym zaaplikowano zaawansowany, napisany w Naimie algorytm, dzięki któremu zrealizowano 40-bitowy filtr o ultra-wysokiej precyzji. Filtr ten wykonuje 16-krotny oversampling przy częstotliwości 44,1 kHz i zapewnia 180 dB tłumienie poza pasmem przenoszenia dla wszystkich typów danych. Po filtrze cyfrowego umieszczono dwie monofoniczne kości D/A Burr-Brown, zaaplikowane również w odtwarzaczu CD555. W wyniku tych zabiegów jest wysoka rozdzielczość DAC-a, o niskim poziomie szumów oraz tranzystorowym, analogowym stopniem wyjściowym o niskim poziomie zniekształceń.

Zaawansowana technologia oraz wysokiej klasy inżynieria cyfrowa, to jednak tylko pojęcia akademickie. Słuchanie muzyki za pomocą DAC-a to zupełnie inne przeżycie. Wybitny pod względem rozdzielczości, zapierający dech w piersiach z wrażenia pod względem detaliczności, przyjemny, ciepły przekaz, z wciągającą rytmiką, Naim DAC uwodzi już od pierwszych odsłuchanych fraz.

Brzmienie

Brzmienie (S/PDIF)

DAC to jeden z dwóch testowanych w tym wydaniu AV przetworników c/a i zarazem jeden z czterech, z jakimi miałem do czynienia w ostatnich tygodniach (prócz PS Audio Digital Link III mowa o Cary Audio Xciter i Cambridge Audio Dacmagic). Jest z nich zdecydowanie najdroższy, ale też bezwzględnie najlepszy ? i to właściwie w każdej dziedzinie brzmienia. A warto pamiętać, że wyższa cena nie zawsze gwarantuje lepsze brzmienie.

Naim charakteryzuje się bardzo witalnym i bezpośrednim przekazem muzyki. Przełączywszy się bezpośrednio z bardzo dobrego przetwornika PS Audio, natychmiast zwróciłem uwagę na ewidentną poprawę dynamiki i jakości niskich tonów. Spójność barwowa i rytmiczna była w innej lidze. Bas Naima określiłbym jako wybitnie zwarty, konturowy, a do tego obdarzony świetnym wykopem i uderzeniem. W kwestii kontroli i trzymania tempa Naim przewyższał odtwarzacz referencyjny, Audionet ART G2. DAC podłączony do transportu strumieniowego Linna (co za mariaż!) precyzyjnie wymierzał uderzenia perkusji, niezwykle czytelnie przekazywał grę Avishaia Cohena na gitarze basowej. Zwartość i homogeniczność brzmienia gwarantowały olbrzymią frajdę z odsłuchu ? tym bardziej że brzmienie, choć obiektywnie dokładne i przejrzyste, nie ma w sobie nic z nadmiernej analityczności, pustych konturów. Dźwięki ze średniego zakresu mają oczekiwane od urządzeń Naima szybkość, ekspresję, ale w żadnym razie nie brzmią w sposób nadmiernie podkreślony, co zdarzało się w starych generacjach urządzeń tej marki. Wokale są doskonale ogniskowane, oddawane w sposób klarowny, ale zarazem pełny i bardzo naturalny. Wysokim tonom zezwolono na lekkie wyciszenie. Góra pasma była ewidentnie mniej błyszcząca niż z Audioneta. Z drugiej jednak strony, idealnie komponowała się z naturalnymi predyspozycjami Focali Electra 1028Be, które prezentują wysokie tony w sposób krystalicznie przejrzysty i czasem zbyt dosłowny. Przekaz przestrzenny DAC-a cechuje nienaganna jednorodność, poczucie, że scena tworzy monolit. Ma ona właściwe wymiary i wbrew temu, co można by sądzić, Naim wcale nie faworyzuje pierwszego planu, ładnie pokazując to, co dzieje się z tyłu. Rekonstrukcja głębi jest bardzo dobra, trochę wbrew utartym opiniom na temat brzmienia urządzeń tej firmy.

W wypadku przetworników c/a szalenie ważną kwestią jest to, jak reagują na czytniki cyfrowe o zróżnicowanej jakości. By się o tym przekonać, podłączyłem Pioneera BDP-LX71 i ku swojemu sporemu zaskoczeniu stwierdziłem, że brzmienie jest wciąż bardzo dobre, choć nie dorównywało jakością transportowi Linna (DS). Przy okazji okazało się, jak dramatyczny jest skok jakościowy w brzmieniu ścieżek LPCM stereo z płyt Blu-ray ? i to mimo faktu, że na wyjściu są zwykle ?ścinane? do rozdzielczości 16 bitów / 48 kHz.

Brzmienie (USB)

Opisując możliwości DAC-a, nie sposób pominąć odczytu plików z pamięci USB, tudzież iPoda. Zważmy, że pamięć masowa jest dziś najtańszym ?źródłem cyfrowym?. Ponieważ, jak już wspomniałem, DAC nie posiada żadnego wyświetlacza, trudno jest panować nad odczytem plików z USB, jeśli składają się na więcej niż jeden album. Tworzenie w pamięci folderów nie ma sensu, bo tylko komplikuje wyszukiwanie utworów. Przyszło mi do głowy, że gdyby odczyt plików poprzez USB dawał lepszą jakość niż odtwarzanie płyty CD za pośrednictwem interfejsu S/PDIF (i drogiego kabla cyfrowego), to może warto by kupić worek pendrajwów i przynajmniej te najbardziej lubiane płyty odtwarzać z plików, stosując prosty przelicznik jeden album = jeden pendrajw (czyli jakieś 20 zł). Może się to wydawać śmieszne, ale tylko do  czasu, gdy mówimy o ripowaniu regularnych wydań  CD. A co jeśli zaczniemy rozważać pliki o jakości HD, kupowane u Linna, Naima, Chesky?ego, w serwisie Hdtracks.com lub jeszcze gdzie indziej? Czy wtedy jakość brzmienia DAC-a wskoczy na inny poziom? I jak brzmią zwykłe wydania CD zgrane na USB?

Odpowiedź nie jest do końca jednoznaczna, ale sprowadza się do tego, że zgrywanie kompaktów do plików .wav (.flaki niestety nie są odtwarzane) nie ma sensu. Materiał odtwarzany strumieniowo poprzez sieć za pomocą Linna DS i przekazywany kablem cyfrowym do DAC-a brzmiał lepiej niż dokładnie te same pliki załadowane do pamięci USB. To samo dotyczyło nagrań o jakości ?ponad CD?. Dlaczego tak jest, nie wiem. Wiem jednak, że przy odczycie z USB brzmienie odchudzało się, tracąc część wypełnienia, stając się mniej nasyconym. Smakowało jak potrawa odgrzewana, a nie właśnie przyrządzona. Podobnie było przy  odsłuchu plików Apple Lossless bezpośrednio z iPoda. Z tym że w tym wypadku możemy już mówić o sporym komforcie obsługi ? mamy wygodny dostęp do dziesiątków płyt, które możemy nosić ze sobą. A gdy spojrzymy na zagadnienie z drugiej strony ? poprzez pryzmat jakości odtwarzaczy przenośnych ? brzmienie uzyskiwane z iPoda trzeba określić jako rewelacyjne. Wielu audiofilów mogłoby się tak naprawdę bardzo zdziwić.

Ocena jakości brzmienia z portów USB trochę się komplikuje, gdy zaczniemy odtwarzać pliki 24-bitowe. Szczególnie byłem ciekaw, jak zabrzmi najnowszy album Petera Gabriela ?Scratch My Back? w rozpakowanych do WAV-ów plikach FLAC Studio Master 24 bity / 48 kHz, które może ściągnąć każdy posiadacz dwupłytowego wydania tego albumu. Dokonałem też porównania brzmienia albumu ?Tears of Joy? Antonia Forcione w plikach 16 bitów / 44,1 kHz pochodzących ze zripowanej płyty CD z plikami 24-bitowymi (44,1 kHz) oferowanymi przez Naim Label. Przewaga materiału 24-bitowego była czytelna, choć z pewnością nie porażająca. W uproszczeniu można powiedzieć, że miała skalę zmiany interkonektu na sporo lepszy lub zastosowania lepszego kabla sieciowego. Muzyka brzmiała bardziej dynamicznie, bezpośrednio, a zarazem nieco bardziej szczegółowo. Poprawiła się też przestrzeń.

Można sądzić, że materiał próbkowany z częstotliwością 88,2 lub 96 kHz zabrzmiałby lepiej, powiększając tym samym dystans dzielący materiał HD od CD. Czy to uczyniłoby z DAC-a źródło nominalnie znacznie lepsze, konkurujące z odtwarzaczami za 20, 30 albo 40 tysięcy? Moim zdaniem jednak nie, i to niezależnie od tego, jak materiał ten byśmy odtwarzali ? czy poprzez serwer plików, odtwarzacz strumieniowy (a więc za pośrednictwem kabla cyfrowego), czy właśnie poprzez USB. Przekonało mnie o tym porównanie DAC-a odtwarzającego fragment ?Mazepy? z wydania HRX (24 bity / 176,4 kHz) wytwórni Reference Recordings. Brzmienie było wprawdzie bardziej precyzyjne i lepiej zogniskowane niż przy odtwarzaniu płyty CD na odtwarzaczu Audioneta, ale nie powiedziałbym, że muzyki słuchało się lepiej. Wrażenie organiczności barw, namacalności źródeł było zwyczajnie mniej sugestywne.

Dane techniczne:

AUDIO OUTPUTS

Analogue Outputs              DIN, RCA

Line Outputs Fixed (level) 2.1V rms at 1kHz

Output Impedance             10Ω maximum

Minimum Load Impedance            10kΩ

Frequency Response          10Hz – 20kHz, +0.1/-0.5dB

thd+n    

Phase Response  Linear phase, absolute phase correct

De-emphasis        ±0.1dB referred to main response

Digital Outputs (type)        S/PDIF, 75Ω BNC

UPGRADES

Power Supply       XPS, 555PS

Other      DAC

CONNECTIVITY

Infra Red              RC5

Remote Input      3.5mm jack on rear (RC5)

RS232   Optional (DE9 female)

FORMATS

CD Formats         Red Book

Disc Compatibility             CD, CD-R

POWER

Mains Supply      100V, 115V, 230V; 50 or 60Hz

PHYSICAL

Dimensions          87 x 432 x 314mm (H x W x D)

FINISH

Front      Brushed and black anodised

Case       Black powder coated

 

 

Masz jakieś pytania, chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym mailem: [zasłonięte]@tlen.pl lub telefonicznie 126[zasłonięte]015 kom 791[zasłonięte]315 kom 509[zasłonięte]477 

 

Na każdy towar wystawiamy paragon lub fakturę VAT.
Towar jest nowy, w oryginalnym opakowaniu. Pochodzi od Polskiego oficjalnego dystrybutora

- przed złożeniem zamówienia prosimy o telefoniczne sprawdzenie dostępności produktu

F.H. RYNEX AUDIOTRENDT
Al. Pokoju 82 Kraków 31-564

NIP: 679[zasłonięte]0984
Numer konta: 84 1240 [zasłonięte] 4[zasłonięte]6051100 [zasłonięte] 546856 PEKAO SA

Odbiór osobisty 0zł
Wysyłka po wpłacie na konto na terenie POLSKI ! 0zł

AUDIOtrendt
al.Pokoju 82 KRAKÓW 31-564
tel 12 [zasłonięte]1015 ( od poniedziałku do piątku między 11.00 – 18.00, sobota 10.00-14.00 )
fax 12 [zasłonięte]1015
kom 791 [zasłonięte] 315
kom 509 [zasłonięte] 477

Naim DAC Salon AUDIOtrendt Kraków Małopolska
 
Kupując u mnie, kupujesz w salonie.
Więcej info pod
tel  791 [zasłonięte] 315
tel  509 [zasłonięte] 477
tel 12 [zasłonięte] 15
NEW GG: 46[zasłonięte]831
e-mail: [zasłonięte]@tlen.pl
Sprzęt objęty pełną polską gwarancją dystrybutora
KREDYT
al. Pokoju 82 Kraków
tel 12 [zasłonięte] 15
od poniedzialku do piątku między 11:00 - 18:00
sobota 10:00-14:00

fax 12 [zasłonięte] 15
kom  791 [zasłonięte] 315
kom  509 [zasłonięte] 477
Platforma ratalna - zakupy na raty przez internet bez wychodzenia z domu





RATY BEZ WYCHODZENIA Z CHATY !!!
WSZYSTKIE FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z ZAKUPEM RATALNYM ZAŁATWIAMY PRZEZ TELEFON!

SPRZEDAŻ RATALNA NA TERENIE CAŁEGO KRAJU!
ZAKUP RATALNY
Nasz salon oferuje także Państwu bardzo atrakcyjną formę zakupu kredytowego. Nie wymagamy zaświadczeń z pracy, do podpisania umowy niezbędny jest tylko dowód osobisty oraz drugi dokument ze zdjęciem. Zakup kredytowy może być dokonany na miejscu w salonie lub w Państwa miejscu zamieszkania. Wprzypadku chęci zakupu ratalnego "na odleglość" prosimy o kontakt.
Więcej info pod
tel  791 [zasłonięte] 315
tel  509 [zasłonięte] 477
tel 12 [zasłonięte] 15
NEW GG: 46[zasłonięte]831
- Sprzęt jest fabrycznie nowy
- zapakowany
- odbiór osobisty lub wysyłka kurierem (do uzgodnienia)
- możliwy również dowóz za dopłatą
- wystawiamy również faktury VAT
MEGA PROMOCJA
ZAPRASZAMY NA PREZENTACJE !!!