Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nadużywanie pozycji dominującej w prawie...[nowa]

28-01-2012, 0:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.30 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2019412986
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 25-01-2012 10:12:39
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji

Wydawnictwo:wolters kluwer polska
Wymiary: 150 x 210 mm
Ilość stron:280
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64014
seria: Monografie
Wymiary: 150 x 210 mm
Rok wydania: 2010
Opis:

W niniejszej monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak w warunkach dokonującej się ekonomizacji stosowania art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej powinno się obecnie interpretować ustawowe przesłanki zakazu nadużywania pozycji dominującej przez przedsiębiorców, zamieszczone w art. 9 polskiej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Opracowanie zawiera analizę sankcji nakładanych na przedsiębiorców za naruszenie wspomnianego zakazu, a także charakteru postępowań jurysdykcyjnych prowadzonych przez organy państwa wobec przedsiębiorców odpowiedzialnych za nadużycie pozycji dominującej.Adresaci:Książka jest skierowana do osób zajmujących się na co dzień prawem konkurencji, jak również do osób odpowiedzialnych za ustalanie strategii rynkowej przedsiębiorstw oraz przedstawicieli władz lokalnych.



Spis treści:

Wykaz skrótów
Przedmowa
Rozdział 1. Przedsiębiorca dominujący na rynku
1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie konkurencji
2. Rynek właściwy
3. Pozycja dominująca
Rozdział 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku
1. Uwagi wprowadzające
2. Cele przepisu zakazującego nadużywania pozycji dominującej
3. Istota i pojęcie nadużywania pozycji dominującej
4. Przejawy nadużywania pozycji dominującej
4.1. Narzucanie cen (ceny nadmiernie wygórowane i rażąco niskie)
4.2. Ustalanie kontyngentów
4.3. Dyskryminacja
4.4. Wymuszanie transakcji wiązanych
4.5. Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji
4.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów
4.7. Podział rynku
4.8. Praktyki nienazwane
5. Charakter zakazu nadużywania pozycji dominującej oraz dopuszczalne wyjątki
Rozdział 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej
1. Sankcja cywilnoprawna w postaci nieważności czynności prawnych będących przejawem nadużycia pozycji dominującej
2. Sankcje administracyjnoprawne
Wykaz wykorzystanej literatury

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.