Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Nadużywanie pozycji dominującej... [nowa]

28-01-2012, 0:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 62.70 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2020593876
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 6   
Koniec: 25-01-2012 20:18:38
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Nadużywanie pozycji dominującej w prawie konkurencji

Szydło Marek

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64014
  • liczba stron: 280
  • okładka: twarda
  • wydawnictwo: wolters kluwer polska
  • seria: Monografie
  • wymiary: 150 x 210 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    W niniejszej monografii podjęto próbę odpowiedzi na pytanie, jak w warunkach dokonującej się ekonomizacji stosowania art. 102 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej powinno się obecnie interpretować ustawowe przesłanki zakazu nadużywania pozycji dominującej przez przedsiębiorców, zamieszczone w art. 9 polskiej ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Opracowanie zawiera analizę sankcji nakładanych na przedsiębiorców za naruszenie wspomnianego zakazu, a także charakteru postępowań jurysdykcyjnych prowadzonych przez organy państwa wobec przedsiębiorców odpowiedzialnych za nadużycie pozycji dominującej.Adresaci:Książka jest skierowana do osób zajmujących się na co dzień prawem konkurencji, jak również do osób odpowiedzialnych za ustalanie strategii rynkowej przedsiębiorstw oraz przedstawicieli władz lokalnych.

    Wykaz skrótów
    Przedmowa
    Rozdział 1. Przedsiębiorca dominujący na rynku
    1. Pojęcie przedsiębiorcy w prawie konkurencji
    2. Rynek właściwy
    3. Pozycja dominująca
    Rozdział 2. Zakaz nadużywania pozycji dominującej na rynku
    1. Uwagi wprowadzające
    2. Cele przepisu zakazującego nadużywania pozycji dominującej
    3. Istota i pojęcie nadużywania pozycji dominującej
    4. Przejawy nadużywania pozycji dominującej
    4.1. Narzucanie cen (ceny nadmiernie wygórowane i rażąco niskie)
    4.2. Ustalanie kontyngentów
    4.3. Dyskryminacja
    4.4. Wymuszanie transakcji wiązanych
    4.5. Przeciwdziałanie rozwojowi konkurencji
    4.6. Narzucanie uciążliwych warunków umów
    4.7. Podział rynku
    4.8. Praktyki nienazwane
    5. Charakter zakazu nadużywania pozycji dominującej oraz dopuszczalne wyjątki
    Rozdział 3. Sankcje z tytułu nadużycia przez przedsiębiorcę posiadanej na rynku pozycji dominującej
    1. Sankcja cywilnoprawna w postaci nieważności czynności prawnych będących przejawem nadużycia pozycji dominującej
    2. Sankcje administracyjnoprawne
    Wykaz wykorzystanej literatury

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.