|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
|
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
|
|
|
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
|
|
|
|
| |
|
Naczelny Sąd Administracyjny a wykładnia prawa administracyjnego
J. Tarno
rok 1997 stron 134 __________________________________________________________________________________
Spis treści
Wykaz skrótów......................................... 5
Wstęp............................................... 7
Rozdział I. Określenie administracji i prawa administracyjnego...... 10
1.1. Administracja publiczna............................... 10
1.2. Prawo administracyjne jako gałąź prawa..................... 14
1.3. Podstawa prawna aktów administracyjnych podległych kontroli Naczehiego Sądu Administracyjnego.................................. 19
1.4. Prawo administracyjne jako przedmiot wykładni sadu administracyjnego ... 21
Rozdział II. Zagadnienia wykładni prawa administracyjnego................ 25
2.1. Wprowadzenie..................................... 25
2.2. Wykładnia sądowa.................................. 25
2.3. Problemy wykładni prawa administracyjnego................... 28
Rozdział III. Normatywne założenia sądowej kontroli legalności aktów i czynności administracyjnych ........................................ 37
3.1. Wprowadzenie..................................... 37
3.2. Zakres przedmiotowy sadowej kontroli administracji.............. 41
3.3. Zakres podmiotowy kontroli sprawowanej przez NSA............. 49
3.4. Zakres rozpoznania skargi przez NSA....................... 51
3.5. Zasady orzekania NSA............................... 55
3.6. Uprawnienia sygnalizacyjne sądu administracyjnego............... 59
3.7. Związanie organu administracyjnego wykładnią wyrażoną w orzeczeniu sądu administracyjnego................................... 60
3.8. Wnioski końcowe................................... 61
Rozdział IV. Wykładnia sądowa niektórych pojęć i instytucji prawa administracyjnego . 65
4.1. Wprowadzenie..................................... 65
4.2. Wykładnia sądowa wybranych instytucji procesowych na przykładzie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego..................... 66
4.3. Wykładnia niektórych pojęć zawartych w przepisach prawa materialnego . . 80
4.4. Kształtowanie się linii orzecznictwa NSA..................... 85
Rozdział V. Uwarunkowanie sądowej kontroli administracji orzecznictwem Sądu Najwyższego i Trybunału Konstytucyjnego............................ 88
5.1. Związanie NSA wykładnią prawa zawartą w orzeczeniach Sądu Najwyższego 88
5.2. Kształtowanie kompetencji kontrolnych NSA przez orzecznictwo Sądu Najwyższego ........................................ 93
5.3. Uprawnienia NSA do badania zgodności przepisów aktu wykonawczego z ustawą w sprawach indywidualnych w świetle kompetencji Trybunału Konstytucyjnego 100
5.4. Wpływ orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego na sądową kontrolę administracji ........................................ 104
Rozdział VI. Efektywność wykładni Naczelnego Sądu Administracyjnego......... 109
6.1. Wpływ wykładni sądowej na działania administracji podejmowane w sprawach indywidualnych.................................... 109
6.2. Wpływ wykładni sądowej na działania administracji podejmowane w sprawach ogólnych........................................ 116
6.3. Oddziaływanie wykładni sądowej na prawodawstwo............... 118
6.4. Wnioski końcowe................................... 121
Zakończenie........................................... 123
Bibliografia............................................ 126
| |