NA ZAKUPY
EDUKACYJNA, PRZYGODOWA GRA PLANSZOWA DLA DZIECI + EXTRA ZAWARTOŚĆ
WIEK 6+
Celem jest zrobienie zakupów na wybraną losowo okazję:
śniadanie, urodziny, sadzenie drzewek, obiad, do szkoły, wypoczynek, oglądanie TV, meblowanie, ubieranie, zabawa.
Zawartość opakowania:
- plansza (sztywna, rozmiar: 30 x 42 cm)
- kartoniki z ilustracjami towarów - 36 szt.
- karty z zadaniami i szansami - 20 szt.
- pionki - 4szt.
- kostka do gry - 1 szt.
- 4 "koszyki"
- opis
.
.
NA ZAKUPY (opis gry)
Celem gry jest zrobienie potrzebnych zakupów na wybraną okazję.
Przygotowanie do gry:
Przed przystąpieniem do gry należy rozłożyć KARTONIKI Z ILUSTRACJAMI TOWARÓW w miejsca oznaczone na planszy.
Następnie należy potasować karty “ZADANIA” i “SZANSE”, po czym ułożyć je na planszy w przeznaczonych do tego polach – obrazkami do dołu.
Gracze wybierają swój pionek i ustawiają je na planszy na wyróżnionych polach “START” (oznaczonych odpowiednim kolorem).
Początek gry:
Każdy z graczy podnosi jedną niebieską kartę z ZADANIEM do wykonania. Jeśli jest to np. karta z poleceniem zrobienia zakupów na “Urodziny”, oznacza to, że gracz musi zrobić zakupy na przyjęcie urodzinowe, itd.
Grę rozpoczyna ten z graczy, który wyrzuci największą ilość oczek na kostce. Rozpoczynający grę, po rzucie kostką, przesuwa swój pionek z pola “START” - w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara (czerwone strzałki umieszczone na planszy również wskazują prawidłowy kierunek ruchu).
Kiedy gracz zatrzyma się na polu ze STRZAŁKĄ może dokonać zakupu towaru wskazanego przez strzałkę – jeśli jest to towar zgodny z jego zadaniem. Pozostali gracze sprawdzają, czy odpowiada on zadaniu do wykonania. W razie wątpliwości mogą sobie nawzajem pomagać przy prawidłowym zakupie towarów. Po dokonaniu zakupu towar należy podnieść z planszy i wziąć do siebie.
Podczas okrążenia gracz może napotkać na swojej drodze pola oznaczone napisem BON. Dostaje wtedy premię za kulturalne zachowywanie się w sklepie i przesuwa się o ilość oczek odpowiadającą liczbie umieszczonej na polu BON. Jeśli ma szczęście może dokonać kolejnego zakupu.
CZERWONE POLA - kiedy gracz zatrzyma się na jednym z tych pól, cofa się o 5 oczek. W przypadku gdy po cofnięciu się, znajdzie się na polu dającym mu możliwość dokonania zakupu, nie może nic kupić i czeka 1 kolejkę.
BIAŁE STRZAŁKI – przy żółtych polach umieszczone są białe strzałki. Wskazują one kierunek ruchu, zgodnie z którym gracz powinien się poruszać na planszy.
SZANSE – różowe pola z białą gwiazdką – kiedy gracz zatrzyma się na takim polu podnosi kartę z “SZANSĄ”. Jeśli jest ona taka sama jak “ZADANIE” do wykonania – nie musi już niczego więcej kupować. WYGRYWA GRĘ i czeka aż pozostali gracze dokończą grę. (Jeśli karta “SZANSA” nie jest zgodna z kartą “ZADANIA” gracz zatrzymuje tą kartę u siebie i gra dalej).
Koniec gry:
Zwycięzcą zostaje gracz, który kupił najwięcej towarów i pierwszy doszedł do pola KONIEC - albo gracz, który podczas gry zdobył kartę z odpowiednią “SZANSĄ” i wcześniej zakończył grę.