Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

NA SREBRNYM EKRANIE KINO FILMY KINOWE 1938

21-06-2012, 22:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 50 zł      Aktualna cena: 39.99 zł     
Użytkownik ikonotheka
numer aukcji: 2412856861
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 24-06-2012 19:50:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

AUTOREM KSIĄŻKI JEST NORBERT IGŁOWSKI.


SPIS RZECZY:


Str.
Wstęp 7
Rozdział I. Kto jest twórcą kina? 10
Rozdział II. Scenopis 21
Rozdział III. Obsada ról i dekoracje 28
Rozdział IV. Charakteryzacja 34
Rozdział Y. Odwiedziny w atelier 38
Rozdział VI. Film dźwiękowy 48
Rozdział VII. Tajemnice wytwórni kinowej . . 57 Rozdział VIII. Jak film powstaje ...... 78
Rozdział IX. Dziennik filmowy 83
Rozdział X. Filmy przyrodnicze 89
Rozdział XI. Zwierzęta aktorami 97
Rozdział XII. Film rysowany 145
Rozdział XIII. Film na ekranie 150
Rozdział XIV. Nie każdy może zostać aktorem fil¬
mowym 157
Rozdział XV. Hollywood, miasto filmu 167
Rozdział XVI. Przyszłość filmu 187



SPIS ILUSTRACYJ:


Str. Reżyser Aleksander Marten i operator Stanisław
Lipiński podczas narady ......... 3
Józef Galewski, malarz dekoracyj filmowych do
zbliżeń z plenerów itd. 33
Reżyser omawia następną scenę z Leną Źelichow-
ską i Mieczysławem Cybulskim 41
Kręcimy na tarasie. Słońce i reflektory dają zna¬
komite światło. Za aparatem wysoko stoi reż.
Jan Nowina - Przybylski. Na długim drągu
czarnym, t. zw. żurawiu, spoczywa mikrofon;
ucho filmu dźwiękowego 57
Aparat najeżdża, a reżyser i artysta na paluszkach
za nim. Operator: Albert .Wywerka. Asystent
reż.: J. Breit 65
Tuż przed rozpoczęciem zdjęcia. Reżyser udziela
ostatnich wskazówek aktorce, a operator
Albert Wywerka swoim asystentom przy apa¬
racie 81



WSTĘP.


Widz, siedzący w kinie we wygodnym fo¬telu, bynajmniej nie jest bezczynny. To on sam w znacznej mierze przyczynia się do tego, że na ekranie powstaje złudzenie ruchu. Z wielką szybkością ukazuje się jeden obrazek po dru¬gim, każdy z nich jest nieruchomy i po każdym na ułamek sekundy widoczne jest białe płótno ekranu. Jakże więc jest możliwe, że zamiast kolejnych nieruchomych obrazków, widzimy poruszające się postaci i w ogóle nie zauważamy białego ekranu, który się ukazuje kilkadziesiąt razy na sekundę?
Nieraz porównywano oko ludzkie z apara¬tem fotograficznym. Soczewka, którą mamy w oku, rzuca promień światła na siatkówkę, w substancji siatkówki powstają pewne zmiany, pobudzające zakończenia nerwów, które po¬drażnienie to doprowadzają do mózgu. W móz¬gu bodziec świetlny zostaje przerobiony na obraz — podobnie jak w ciemni fotograficznej

na wywoływanej płycie ukazuje się zdjęcie. Widzimy więc, że od chwili zjawienia się pro¬mienia świetlnego na siatkówce, aż do chwili powstania obrazu w mózgu, upływa pewien ułamek sekundy. Siatkówka posiada ponadto tę właściwość, że zatrzymuje na chwilę odbity na niej obraz. Można wykonać małe doświad¬czenie: jeżeli w ciemnym pokoju zaświecimy żarówkę i po chwili zgasimy, to jeszcze przez pewien czas, mimo ciemności, będziemy ją wi¬dzieli. Obraz żarówki tej będzie się znajdował w naszym oku i gdziekolwiek oczy zwrócimy, będziemy przez ułamek sekundy żarówkę wi¬dzieli. Z chwilą gdy bodziec przestaje działać, siatkówka zatrzymuje wrażenie przez 1/16 se¬kundy i na tym właśnie polega cała tajemnica kina.
Dzięki tym właściwościom siatkówki łań¬cuch obrazków, przebiegający na ekranie, łą¬czy się w naszym oku w nieprzerwaną całość i nie zauważamy w ogóle białego płótna, zja¬wiającego się po każdym obrazku. Wrażenie na siatkówce tym dłużej się utrzymuje, im silniej¬szy był bodziec i dlatego w kinie używa się bar¬dzo silnego światła. Jeśli źródło światła jest słabe, obraz utrzymuje się na siatkówce zbyt krótko i na chwilę zauważamy białe płótno ekranu, skutkiem czego odnosimy wrażenie, że obraz migoce.

i
!

My sami, dzięki właściwościom naszego oka, stwarzamy ciągłość obrazów i niejako my sami je poruszamy. Śledzimy wzrokiem każdą postać na ekranie i odczuwamy ruch, porusza¬jąc mięśniami ocznymi. Wrażenie głębi na ekra¬nie jest również tworem naszego mózgu, pod¬świadomie bowiem przenosimy na ekran nasze doświadczenia z dziedziny perspektywy.


WIELKOŚĆ 23X16CM,TWARDA OKŁADKA,LICZY 189 STRON+ILUSTRACJE /ZDJECIA POKAZANE NA SKANACH/.

STAN :OKŁADKA DB-,PĘKNIĘTY PAPIER NA ŁĄCZENIACH OKŁADKI Z BLOKIEM KSIĄŻKI /SZYCIE TRZYMA/,STRONY SĄ POŻÓŁKŁE,POZA TYM STAN W ŚRODKU DB/DB+.

KOSZT WYSYŁKI WYNOSI 8 ZŁ - PŁATNE PRZELEWEM / KOSZT ZRYCZAŁTOWANY NA TERENIE POLSKI,BEZ WZGLĘDU NA WAGĘ,ROZMIAR I ILOŚĆ KSIĄŻEK - PRZESYŁKA POLECONA PRIORYTETOWA + KOPERTA BĄBELKOWA / .

WYDAWNICTWO KSIĘGARNIA POWSZECHNA KRAKÓW 1938.

INFORMACJE DOTYCZĄCE REALIZACJI AUKCJI,NR KONTA BANKOWEGO ITP.ZNAJDUJĄ SIĘ NA STRONIE "O MNIE" ORAZ DOŁĄCZONE SĄ DO POWIADOMIENIA O WYGRANIU AUKCJI.

PRZED ZŁOŻENIEM OFERTY KUPNA PROSZĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z WARUNKAMI SPRZEDAŻY PRZEDSTAWIONYMI NA STRONIE "O MNIE"

NIE ODWOŁUJĘ OFERT KUPNA!!!

ZOBACZ INNE MOJE AUKCJE

ZOBACZ STRONĘ O MNIE