Trójjęzyczny katalog wystawy w Vigeland-museet w Oslo oraz w Muzeum Narodowym w Krakowie, konfrontującej twórczość Gustava Vigelanda z dziełami jedenastu polskich artystów (Bolesława Biegasa, Xawerego Dunikowskiego, Franciszka Flauma, Józefa Gardeckiego, Stanisława Jagmina, Henryka Kunzeka, Konstantego Laszczki, Stanisława Szukalskiego, Wacława Szymanowskiego, Edwarda Wittiga oraz Stanisława Wyspiańskiego) wydany został w bardzo eleganckiej i nowoczesnej szacie graficznej.
W części albumowej publikacji ukazano barwne reprodukcje 68 rzeźb wraz z notami katalogowymi. Bogato ilustrowane (m.in. fotografiami archiwalnymi) teksty, autorstwa Trine Otte Bak Nielsen, Haralda Flora, Gabrieli Matuszek oraz Agaty Małodobry, opisują: relacje między Vigelandem a Stanisławem Przybyszewskim, rzeźbę norweską około końca XIX wieku, postawę Przybyszewskiego wobec sztuki Vigelanda oraz działalność nazwanych prowokacyjnie „wilkołaków nowoczesnej rzeźby” (czyli twórców młodopolskich).
Niezwykle ważnym elementem książki jest opublikowany po raz pierwszy w języku angielskim i norweskim esej Stanisława Przybyszewskiego Na drogach duszy. Gustav Vigeland, bowiem od tytułu tego utworu nazwana została wystawa.
„Na drogach duszy. Gustav Vigeland a rzeźba polska około 1900”
II miejsce w kategorii „Katalog z wystawy” w „Konkursie katalogów i albumów o sztuce 2010” organizowanym przez Fundację na Rzecz Sztuki – Reminiscencje
Koncepcja merytoryczna katalogu: Agata Małodobry i Trine Otte Bak Nielsen
Teksty: Zofia Gołubiew, Jarle Strømodden, Trine Otte Bak Nielsen, Harald Flor, Gabriela Matuszek, Agata Małodobry
Projekt graficzny: Anna Maria Bojarowicz, Marcin Przybyłko
Redakcja: Barbara Leszczyńska-Cyganik
Redaktor prowadzący: Joanna Popielska-Michalczyk
Współpraca: Krystyna Stefaniak
Format: 240x280 mm
Objętość: 302 strony
Oprawa: twarda z płóciennym grzbietem