wórczość fotograficzna Wojciecha Wieteski osadzona jest w tradycji klasycznej fotografii dokumentalnej o subiektywnym zabarwieniu. Jego zdjęcia poprzez wyrafinowaną stylistykę nabierają dużej indywidualności. Od 1986 roku artysta często podróżuje. W trakcie wyjazdów tworzy projekty fotograficzne mające bezpośredni związek z miejscem pobytu. Tak powstały m.in. serie zdjęć z Paryża, Australii, Afryki Południowej, Bliskiego Wschodu, Japonii i USA.
Wielkim cyklem fotograficznym były zdjęcia powstałe w Tokio. Prezentowane po raz pierwszy w Centrum Kultury i Techniki Japońskiej "Manggha" w Krakowie w 2000 roku, od razu stały się kolejnym ważnym krokiem na fotograficznej drodze autora.
Ostatnio wykonana seria "podróżnicza" Wojciecha Wieteski to zdjęcia z Nowego Jorku. Jest to bardzo indywidualne i osobiste spojrzenie na tę ogromną metropolię. Barwne zdjęcia, w których udało się autorowi zawrzeć esencję nastroju i pewnej specyficznej atmosfery tego miejskiego kolosa, są wycinkami rzeczywistości. Ich silne oddziaływanie na odbiorcę wynika z ich doskonałej kompozycji, mimo, że autor wszystkie fotografie wykonał w sytuacji zastanej - żadne z nich nie było zaaranżowane w jakikolwiek sposób. Ten autentyczny zapis cechuje "maksymalna prostota w ujęciu formy", znakomite opanowanie warsztatu, świetne wyczucie światła. To właśnie światło: cienie, załamania, odblaski i odbicia powodują, że nowojorskie fotografie Wojciecha Wieteski otrzymują dodatkowy wymiar przestrzenności i głębi. Fotografie Wojciecha Wieteski to zarówno próba odwzorowania otaczającego nas świata, ale również zapisania tego świata w sobie tylko właściwy sposób. Zdjęcia z Nowego Jorku mogą to potwierdzić. Na wystawie zostanie pokazanych 50 kolorowych fotografii o Nowym Jorku w formacie 100 x 125 cm.
O swoim projekcie Wojtek Wieteska mówi: "Realizowałem go w lutym, kwietniu i maju 2002 roku w Nowym Jorku. Forma eseju fotograficznego, jakiej użyłem, precyzyjnie określa moje rozumienie współczesnej fotografii. Interesował mnie wyłącznie pełny realizm, a to dla mnie oznacza: nieprzekłamany technologicznie kolor, przedmiotowe potraktowanie fotografowanych postaci i fragmentaryczność ujęcia miejskiej przestrzeni. Cykl łączy różnorodne punkty widzenia, pomyślane i ułożone w jedną pogmatwaną, nielinearną perspektywę szczególnego miasta, jakim jest dziś Nowy Jork."