My Self Defence Coach
to kolejna produkcja stworzona z myślą o kontrolerze Kinect.
Specjaliści z Ubisoft postanowili tym razem zadbać nie tylko o
nasze zdrowie, ale również bezpieczeństwo i wykorzystać konsolę
Xbox 360 do nauki samoobrony w domowym zaciszu.
My Self Defence Coach to
kolejna produkcja stworzona z myślą o kontrolerze Kinect.
Specjaliści z Ubisoft postanowili tym razem zadbać nie tylko o
nasze zdrowie, ale również bezpieczeństwo i wykorzystać konsolę
Xbox 360 do nauki samoobrony w domowym zaciszu.
Twórcą i wydawcą gry jest firma
Ubisoft mająca już na swoim koncie pozycje związane stricte z
ludzkim ciałem i podnoszeniem sprawności fizycznej. Chodzi tutaj
między innymi o takie produkcje wykorzystujące kontrolery ruchu
jak: My Fitness
Coach Club, Just
Dance 3 czy Your
Shape: Fitness Evolved. O ile jednak wspomniane tytuły kładą
większy nacisk na podniesienie ogólnej formy użytkowników, o
tyle My
Self Defence Coach
skupia się głównie na nauczeniu gracza technik samoobrony.
My Self Defence Coach jest
bodaj pierwszą profesjonalną produkcją stworzoną z myślą o
kontrolerze Kinect, która ma za zadanie przygotować użytkownika
do odparcia ewentualnego ataku na ulicy. W tym celu autorzy
przygotowali wiele zróżnicowanych treningów poprawiających u
gracza technikę walki, podnoszących jego wytrzymałość oraz
wpływających na refleks i opanowanie. Głównymi filarami
treningów są między innymi kickboxing, mieszane sztuki walki
oraz wyciszające sesje Tai Chi.
Podobnie jak w wielu podobnych
tytułach zadaniem użytkownika jest przede wszystkim powtarzanie
konkretnych ruchów widocznych na ekranie. Im precyzyjniej uda
nam się w rzeczywistości odzwierciedlić konkretny ruch, tym
lepiej wykonamy zadanie. Oprócz typowych sesji treningowych z
samoobroną w roli głównej, w grze pojawiły się również różne
minigry urozmaicające zabawę.
Wykonanie graficzne nie odbiega
od podobnych „kinektowych” produkcji, takich jak Your
Shape: Fitness Evolved. Na ekranie widoczne są zatem przede
wszystkim trenujące postacie charakteryzujące się dużą precyzją
animacji oraz oznaczenia podpowiadające graczowi, jaki ruch
powinien w danym momencie wykonać. Do produkcji gry zatrudniono
specjalistów od samoobrony między innymi Audrey Ronquillo,
posiadaczkę czarnego pasa w karate i instruktorkę samoobrony.