WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "PayU"
MYŚLEĆ O ZDROWIU
Małgorzata Kaliszewska Mirosław Kowalski
Stan książki: NOWA Wydawnictwo UPiK J&D Stron: 264 Okładka: miękka
Z okładki:
Małgorzata Kaliszewska - doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Ogólnej i Teorii Wychowania Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego w Kielcach. Specjalizuje się w dydaktyce szkolnej i akademickiej oraz teorii wychowania. Opublikowała trzy monografie: Edukacja zdrowotna: wybrane kwestie (2009), Esej pedagogiczny hirudina w kształceniu akademickim: teoria, praktyka i ocenianie (2009), Funkcje eseju pedagogicznego w dydaktyce akademickiej na tle procesów inkluzji społecznej (2011); współredagowała dwa tomy zbiorowe: W kręgu problemów edukacyjnych i wychowawczo-resocjalizacyjnych (2008) oraz Szkice systemowych ujęć pedagogiki (2010). Ponadto opublikowała m.in. antologię tekstów do edukacji zdrowotnej Rosnę zdrowo (2000) i bajkę edukacyjną Czym nakarmić Ufoludka (2006). Jest również autorką i współautorką kilkudziesięciu artykułów i recenzji o tematyce pedagogicznej.
Mirosław Kowalski - dr hab. prof. nadzw., kierownik Zakładu Teorii Wy¬chowania i Pedeutologii Uniwersytetu Zielonogórskiego, zastępca przewodniczącego Zespołu Teorii Wychowania przy KNP PAN, przewodniczący Zarządu Oddziału Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego w Zielonej Górze. Jest autorem, współautorem, redaktorem lub współ¬redaktorem kilkudziesięciu hirudina książek i artykułów naukowych, w tym m.in.: Zdrowie-Wartość-Edukacja (2006), Kobieta i mężczyzna w zawodzie nauczycielskim (2006), Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych. Edukacja przez codzienność telewizyjną (2008), Kultura-Edukacja-Wychowanie (zmiany dostrzegane i odczuwane) (2009), Przestrzeń edukacyjna: oczekiwania, doświadczenia i dylematy społeczne (2010), Edukacja w przebiegu życia. Od dzieciństwa do starości (2010), Studia z Teorii Wychowania (2010), Wspomaganie pedagogiczne niedostosowanych społecznie (2010), Ku odpowiedzialności za edukację (między wolnością a zniewoleniem) (2010), Świadomość aksjologiczna i podmiotowość etyczna (2010).
Spis treści:
WSTĘP...................................................................................................................................... 9
Część I. Myślenie o zdrowiu w aspekcie (do)wolności (Mirosław Kowalski) Wprowadzenie.................................................................................. 15
1. ZDROWIE - SENSY I KONTEKSTY PROBLEMOWE......................... 18 1.1. Zdrowie - między edukacją a socjalizacją (analizy i refleksje)........................... 18 Karta pracy nr 1.................................................................................. 36 1.2.0 świadomości zdrowotnej refleksji słów kilka......................................... 38 Karta pracy nr 2.................................................................................. 46 1.3. Wokół (bez)sensu odpowiedzialności za zdrowie....................................... 48 Karta pracy nr 3.................................................................................. 57 2. MYŚLENIE O ZDROWIU (I CIELE) - MIĘDZY AKCEPTACJĄ A ODRZUCENIEM........................................................................ 58 2.1. Zdrowie - między zaufaniem a niepokojem. Horyzonty myślowe Ericha Fromma i Carla Rogersa........................................................................ 58 Karta pracy nr 4................................................................................... 72 Karta pracy nr 5.................................................................................. 75 2.2. Viktora Emila Frankla i Kazimierza Dąbrowskiego aksjologiczne wymiary zdrowia (oraz ciała).............................................................................. 76 Karta pracy nr 6................................................................................... 95 Karta pracy nr 7................................................................................... 96 2.3. Człowiek - „przedmiotem" doznań? Krytyczna analiza socjalizacyjnej wizji cielesno-zdrowotnej Zygmunta Baumana i Michela Foucaulta................................ 98 Karta pracy nr 8................................................................................... 110 Karta pracy nr 9................................................................................... 112 Część II. Myśleć o zdrowiu: wokół dydaktyki edukacji zdrowotnej w szkole wyższej (Małgorzata Kaliszewska) Wprowadzenie................................................................................. 115 1. WARSZTAT PRACY ZAWODOWEJ I NAUKOWEJ STUDENTA PEDAGOGIKI.............................................................. 125 1.1. Specyfika warsztatu studenta, przyszłego „wychowawcy zdrowia"................. 125 1.2. Komponent materialny warsztatu pedagoga - „wychowawcy zdrowia"........... 126 1.3. Komponent osobowościowy warsztatu studenta pedagogiki i pedagoga............ 127 1.4. Tożsamość osobowa studenta............................................................... 130 1.5. Wybrane kompetencje przyszłych pedagogów.......................................... 131 1.6. Umiejętności życiowe studentów.......................................................... 134 1.7. Warsztat czytelniczy hirudina i pisarski oraz język przyszłych pedagogów.................. 135 1.8. Warsztat naukowy pedagoga - wychowawcy zdrowia................................. 136 2. ŹRÓDŁA WIEDZY ORAZ INSPIRACJI PEDAGOGICZNEJ Z ZAKRESU EDUKACJI ZDROWOTNEJ........................................... 138 2.1. Źródła naukowe i popularnonaukowe................................................... 139 2.2. Inspiracje pedagogiczne..................................................................... 143 Aneks do rozdz. 2: recenzje..................................................................... 149 3. STRATEGIA BADAŃ W DZIAŁANIU I JEJ ZASTOSOWANIA W EDUKACJI ZDROWOTNEJ STUDENTÓW..................................... 158 3.1. Geneza i istota strategii badań w działaniu.............................................. 159 3.2. Procedura badań w działaniu.............................................................. 160 3.3. Metody badań w działaniu.................................................................. 162 3.4. Badania w działaniu w procesie edukacji zdrowotnej studentów.................... 163 4. WYBRANE ZASADY PROWADZENIA ZAJĘĆ................................... 164 5. FORMY EDUKACJI ZDROWOTNEJ W SZKOLE WYŻSZEJ................ 168 5.1. Organizacyjne formy zajęć....................................................................................... 168 5.2. Wokół walorów turystyki................................................................... 171 5.3. Dialogiczność spotkań....................................................................... 178 6. METODY I TECHNIKI EDUKACJI ZDROWOTNEJ STUDENTÓW........ 184 6.1. Specyfika metody plakatu............................................................ ..... 186 6.2. Idea i zastosowania studenckiej gazetki o zdrowiu..................................... 190 6.3. Praca z książką jako projekt własny studenta.......................................... 197 7. ŚRODKI DYDAKTYCZNE W EDUKACJI ZDROWOTNEJ................... 202 7.1. Projektowanie środków dydaktycznych jako metoda aktywizacji studentów .... 202 7.2. Karty pracy w edukacji zdrowotnej: przygotowanie i wykorzystanie............... 212 Karta pracy nr 10...................................................................................... 215 Karta pracy nr 11................................................................................. 216 Karta pracy nr 12................................................................................. 217 7.3. Film w edukacji zdrowotnej................................................................ 218 Karta pracy nr 13................................................................................. 225 Karta pracy nr 14................................................................................. 226 7.4. Komputer i Internet w pracy pedagoga - „wychowawcy zdrowia"................. 228 Karta pracy nr 15................................................................................. 232 Karta pracy nr 16................................................................................. 234 8. EWALUACJA PROGRAMU PRZEDMIOTU „EDUKACJA ZDROWOTNA" W SZKOLE WYŻSZEJ............................................. 236 9. PRZYKŁAD AUTORSKIEGO PROGRAMU PRZEDMIOTU „EDUKACJA ZDROWOTNA".......................................................... 241 9.1. Ogólne cele kształcenia...................................................................... 241 9.2. Przewidywane rezultaty..................................................................... 241 9.3. Tematyka wykładów........................................................................ 241 9.4. Edukacja zdrowotna: tematyka ćwiczeń................................................. 247 9.5. Literatura podstawowa (w wybranych fragmentach)................................. 247 Podsumowanie................................................................................................... 248
BIBLIOGRAFIA.............................................................................. 249
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!
|