Myśl jak człowiek biznesu - Piotr Surdel
-----------------------------------------------------------------------------------
Jak dostrzegać okazje oraz nowe możliwości i wykorzystywać je w polskich realiach?
Przedsiębiorczość to stan umysłu. Osoby przedsiębiorcze myślą inaczej niż większość społeczeństwa. Możliwe, że też jesteś taką osobą i czujesz to, tylko jeszcze nie wiesz, jak wykorzystać. Przedsiębiorcy często działają "pod prąd", podejmują decyzje, które innym wydają się irracjonalne. To właśnie ich nastawienie powoduje, że potrafią przełamywać ograniczenia i bariery.
Wiele osób myśli, że przedsiębiorcy, którym się udało, mają szczęście. Otóż nie, oni ciężko pracują nad sobą i swoim biznesem i w ten sposób tworzą swoje szczęście. Nie byliby jednak w stanie tego robić bez odpowiedniego podejścia i sposobu myślenia, jakie cechuje ludzi przedsiębiorczych.
To niesamowite, że wszystko, co zaczynamy robić, ma swoje źródło w naszej głowie. Człowiek, aby tworzyć nowe rzeczy, potrzebuje inspiracji, pomysłów, ale także odpowiedniego podejścia i sposobu myślenia. Jeśli tak jest, czym zatem jest przedsiębiorczość i czy można się tego nauczyć?
Jak to jest, że wiele osób zakłada firmy, ale tylko nieliczni osiągają większe sukcesy. Pytanie, co oni robią inaczej? W końcu jedni i drudzy podejmują działanie (które jest najważniejszym czynnikiem, bo bez niego żadne myślenie nic nam nie da).
Wszystko wydaje się niemożliwe, zanim znajdziesz sposób, jak to zrobić.
Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe, zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy - robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest niemożliwe.
- R. Hunt Green, współzałożyciel Green, Holcomb i Fisher
Czy żyjesz tak, jak chciałbyś żyć, czy może chciałbyś coś zmienić?
Jak wzmocnić swoją przedsiębiorczość za pomocą sprawdzonych metod?
Każdego stanu umysłu można się nauczyć - w końcu twój umysł jest twój i możesz go ćwiczyć jak chcesz. Możesz nauczyć się relaksować, medytować, możesz nauczyć się kontrolować gniew, możesz też nauczyć się kreatywności i to wszystko poprzez takie same mechanizmy jak w przypadku każdej innej dziedziny. Chcesz grać na gitarze? Bierzesz gitarę i ćwiczysz, ćwiczysz, i ćwiczysz.
To samo dzieje się w głowie - wysiłkiem woli tworzysz myśl, która jest dla Ciebie korzystna, a potem za każdym razem, gdy zauważysz, że wracasz do starych schematów, przywołujesz nowy sposób myślenia, czyli go ćwiczysz. Z czasem nowy sposób myślenia staje się naturalny i bezwiedny, tak jak z grą na gitarze - po jakimś czasie granie na niej jest proste, prawie jak "wrodzone".
Dla kogo jest ta książka?
W książce znajdziesz wiele sytuacji biznesowych i studiów przypadków dotyczących konkretnych przedsiębiorców, które pokazują szanse i zagrożenia, a także rozwój koncepcji biznesowych w polskiej praktyce. Piotr Surdel logicznie, krok po kroku, prowadzi nas przez kolejne etapy rozwoju przedsiębiorczości. Wskazuje na kluczowe aspekty, które decydują o tym, że jedni wygrywają, a inni nie. Zaprasza czytelnika do zrealizowania pomysłu na biznes życia. To książka dla:
- aktywnych przedsiębiorców, ludzi prowadzących swoje lub zarządzających czyimś przedsiębiorstwem, którzy mogą dzięki niej sprawdzić, czy wspierają swój biznes oraz czy biznes wspiera ich.
- przyszłych przedsiębiorców, którzy dopiero planują przygodę z biznesem. Niniejsza książka może im pomóc tak dobrać profil i sposób działalności gospodarczej, by realizowali się przez nią w stu procentach.
- byłych przedsiębiorców, czyli tych, którzy w różny sposób zakończyli swoją przedsiębiorczą przygodę. Metody i techniki coachingowe zawarte tutaj mogą pomóc w analizie tego, co się stało, co było dobre i właściwe z punktu widzenia osobowości danego przedsiębiorcy i co można wciąż wykorzystać. Pozwoli też obiektywnie rozpatrzyć, czy jest sens wracać na przedsiębiorczą ścieżkę oraz jak to zrobić.
- domowych przedsiębiorców, czyli ludzi chcących w prosty sposób podreperować budżet bez angażowania się w uregulowaną, konkretną przedsiębiorczość. Osoby te będą mogły sprawdzić, czym dla nich pachnie szeroka przedsiębiorczość i gdzie można jej używać, przeznaczając na nią tylko tyle czasu i energii, ile się chce.
Niezależnie od aktualnej sytuacji, wszyscy czytelnicy będą mogli wytworzyć w sobie styl myślenia oraz pewne nawyki, czyli przedsiębiorczy stan umysłu, który pozwoli automatycznie zauważać możliwości i okazje - również zarobkowe, oszczędnościowe czy inwestycyjne. Poznają oni dogłębnie siebie w zakresie swojej osobowości, systemu wartości oraz ich pasji i będą mieli możliwość odnieść to wszystko do szeroko pojętej przedsiębiorczości.
Przedsiębiorczość to stan umysłu.
Nie wierzysz? Zobacz, jak to działa w praktyce!
Jeśli będziesz świadom, jak to, co myślisz, wpływa na Ciebie i Twoje otoczenie,
i ukierunkujesz swój styl bycia na bardziej pozytywny, szybko przekonasz się, że otoczenie będzie wspierać ten komunikat równie mocno jak ten negatywny. Szybko zauważysz też dodatkową energię do działania. Twój umysł pozostanie również otwarty na możliwości zwykle piętrzące się dookoła oraz pozwoli z nich korzystać w odpowiedni sposób.
Pamiętaj: nie ma tutaj żadnej magii. Sposób myślenia wpływa na otoczenie nie za sprawą czarów, tylko Twojej reakcji, mającej potwierdzić Twoją otwartość lub uprzedzenia. Wręcz poszukujesz sytuacji potwierdzających słuszność Twego poglądu.
Oczywiście to jest pierwszy krok, bo samo myślenie, sam stan umysłu to nie wszystko. To dopiero pierwszy, ale kluczowy krok. Możesz mieć ukończone świetne studia, możesz być świetnym menedżerem, mieć dyplomy i masę pomysłów. Ale czy to znaczy, że będziesz dobrym przedsiębiorcą?
Umiejętności są oczywiście bardzo ważne. Ktoś może być przedsiębiorcą w umyśle, ale może nie potrafić nic z tym zrobić. Z drugiej strony jednak, są nikłe szanse, aby sukces w biznesie odniosła osoba, która ma znakomite umiejętności, ale nie myśli jak przedsiębiorca.
"(...) Nie sądziłem też, że każdy w zasadzie może w każdym momencie swego życia, korzystając z technik i ćwiczeń, takich jak na przykład zawartych w książce "Myśl jak człowiek biznesu", stać się przedsiębiorcą. Nie sądziłem, że ten proces da się poznać i replikować we własnym zakresie.
Teraz jednak widzę wyraźnie, że nie tylko się da, lecz wręcz trzeba w dzisiejszych czasach gospodarczej katastrofy, posiadać i stosować podobną wiedzę. Niebawem będziemy mieli szansę widzieć, jak znów upadają wielkie korporacje, jak skostniali giganci obracają się w gruzy i zgliszcza. Na ich popiołach będzie nad wyraz żyzna ziemia dla przedsiębiorczych pomysłów. To właśnie tutaj będą rodzić się wielopokoleniowe przedsiębiorstwa, zakładane przez zdolnych przedsiębiorców, którzy wcale nie muszą mieć swych umiejętności wrodzonych - teraz mogą się ich zawczasu nauczyć.
Myślę, że chcesz być wśród nich, gdy przyjdzie czas; myślę że chcesz być we właściwym czasie, we właściwym miejscu i we właściwym stanie umysłu. Myślę, że chcesz mieć swoją szansę na stworzenie firmy, która będzie służyć Tobie i Twojej rodzinie przez wiele, wiele lat. Firmy, którą być może przekażesz swoim dzieciom, tak by i Twoje wnuki i prawnuki na niej skorzystały. Jeśli mam rację, nie ma na co czekać. Rozpocznij ten proces już dzisiaj."
Mateusz Chłodnicki,
Wiceprezes Zarządu Złote Myśli Sp. z o.o.
Spis treści:
Przedmowa
Podziękowania
Od autora na przedbiegu
Część I. Umysł przedsiębiorczy
Rozdział I. Przedsiębiorcza rzeczywistość
Popyt generuje podaż
Podaż generuje popyt
Inne czasy
Etyka
Definicje
Rozdział II. Jakim chcesz być przedsiębiorcą?
Zjawisko instalacji
Siła oddziaływań autorytetu zewnętrznego
Eksperyment Milgrama
Autorytet i jego komunikat
Ćwiczenie. Poziomy logiczne Roberta Diltsa
Przykład: Mechanicy
Rozdział III. Percepcja Przedsiębiorcza
Up time
Przekonania
Racjonalna Terapia Zachowań
Skaner przekonań
Przykłady skanowania przekonań
Ćwiczenie: Włodek
Rozdział IV. Pomysł na biznes życia
Stan flow
Ćwiczenie flow
SPP
Ćwiczenie SPP
Nasze (nie)wspierające otoczenie
Społeczne przyzwolenia i zakazy
Rozdział V. Pomysł, plan, akcja, realizacja!
Wymiarowanie celu
Efekt
Jeszcze o celach
Organizacja czasu
Zasada Pareto
Prawo Parkinsona
Matryca Eisenhowera
Hey ho, let’s go!
Rozdział VI. Studium przypadku
Przemek sklepikarz
Janusz wynalazca
Łukasz negocjator
Pan Rysiek fachowiec
Arek wizjoner
Podsumowanie
Część II. Świat przedsiębiorczy
Rozdział VII. Typy przedsiębiorczości
Usługi, handel i produkcja
Przedsiębiorczość usługowa
Przedsiębiorczość handlowa
Przedsiębiorczość produkcyjna
Jaka działalność dla mnie?
Rozdział VIII. Oszczędzanie, inwestowanie, triki
Oszczędzanie
Energia elektryczna
Ciepło
Woda
Paliwo
Forma pracy
Domowe finanse
Inwestowanie
Giełda
Nauka
Inwestycja w wędkę
Triki
Rozdział IX. Reklama
Internet
Hosting
Domena
Strona internetowa
SEO
Facebook
Reklama offline
Jaka reklama dla ciebie?
Rozdział X. Sursum corda!
Gdy pojawi się konkurencja
Gdy nadejdzie kryzys
Gdy problemy się nawarstwią
Koło wpływu
Praktyczny tuzin przedsiębiorczy
Addendum. Nie przestawaj się uczyć
Rozwój osobisty
Rozwój branżowy
Rozwój ogólny
Od autora na starcie
Bibliografia
Opinie o produkcie: