MUZYKA _ ZASADY _ Biernacki 1929 rytmika fonetyka
![](https://s.archiwumalle.pl/1/2069463175.jpg)
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 34.99 zł
Użytkownik szmucpagina
numer aukcji: 2069463175
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6
Koniec: 30-01-2012 19:30:00
WYSYŁKA - LIST POLECONY LUB PACZKA POCZTOWA
PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img36.imageshack.us/img36/1966/zasadymuzykibiernacki00.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img202.imageshack.us/img202/8803/zasadymuzykibiernacki01.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img39.imageshack.us/img39/7166/zasadymuzykibiernacki02.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img851.imageshack.us/img851/4200/zasadymuzykibiernacki03.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img341.imageshack.us/img341/6884/zasadymuzykibiernacki04.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img638.imageshack.us/img638/2275/zasadymuzykibiernacki05.jpg)
![Free Image Hosting at www.ImageShack.us](http://img836.imageshack.us/img836/5853/zasadymuzykibiernacki06.jpg)
Znajomość obowiązujących w muzyce prawideł niezbędną jest dla każdego, kto się nią zajmuje, poznać i zrozumieć pragnie i dąży jużto do poprawności wykonawczej, jużto do przyswojenia sobie szerszej wiedzy teoretycznej; wykonawca lub miłośnik sztuki znajdzie w Zasadach pożądane wiadomości, uczeń zaś — przygotowanie do wyższych studjów a przedewszystkiem — do Harmonji.
Lubo niezasobną literaturę naszą muzyczno-teoretyczną wzbogaciły ostatnio prace, odznaczające się wistocie licznemi a cennemi zalety, idące w myśl postępu oraz wymagań pedagogiki, — i one przecież nie są wolne od stron słabszych, które uniemożebniają oparcie się na owych jedynie podręcznikach „Zasadn, przyjęcie ich bezwzględne, bez zastrzeżeń-. Okazała się potrzeba bądź rozszerzenia, bądź przedstawienia pewnych działów odmiennie a zgodnie z przekonaniem osobi-stem; należało — słowem — przedmiot ile można wyczerpać akoteż naukę kształcącej się zawodowo młodzieży ułatwić przez dostarczenie jej treści wykładów, których słucha a które spisuje częstokroć niedokładnie. W myśl tego wiadomości aajgłówniejsze (obowiązujące) podano większym drukiem, szczegóły czy rozwinięcie ich—mniejszym, dalsze zaś objaśnienia zawarto w „ odsyłaczachw lub „przypisach44 (na końcu Części 11), tak, iżby to razem, uzupełnione nadto „pytaniami i zadaniami44, dawało całokształt teorji Zasad muzycznych,
Taki był cel książki niniejszej, to przyczynę wydania tłomaczy.
Warszawa w Sierpniu icic r.
M. M. Biernacki.
Co do wydania drugiego i następnych
Wyczerpanie w lat kilka całkowitego nakładu książki— to wyraźne dlań bądźcobądź świadectwo, że była potrzebną i nawet w pierwszem, pod wielu względy niezadowalaj^cem wydaniu niosła już pożytek.
Oprawa: miękka
Format: 16x24 cm
Ilość stron: 186 str.
Stan: db przytarcia i odbarwienia okladki, male zadarcie u gory grzbietu, miejscami podkreslenia w tekscie
Tytuł / autor / wydawnictwo
M. M. BIERNACKI
ZASADY MUZYKI
PRZYJĘTE I ZALECONE
PRZEZ KONSERWATORJUM PAŃSTWOWE I WYŻSZĄ SZKOŁĘ MUZYCZNĄ IM. FR. CHOPINA W. T. M.
WYDANIE SIÓDME, STEREOTYPOWE
NAKŁAD GEBETHNERA I WOLFFA WARSZAWA- KRAKÓW — LUBLIN — ŁÓDŹ PARYŻ-POZNAŃ-WILNO-ZAKOPANE
Spis treści:
TREŚĆ.
CZĘŚĆ Pl ERWSZA.
S. fonetyka (DźwIękl).
Określenie muzyki, podział jej i materjał. . . , j.
Dźwięk. Nazwy. Alfabet muzyczny 2
Oktawy. Notacja ........... 3
Pjęciolinja i system nutowy . 5
Stopnie, odległości i nazwy tychże ..... t 6
Klucze. Czytanie w nich i pisanie. Cel kluczy ... 9
Znaki chromatyczne. Cały ton i półton 16
Enharmonja. Dwojakie półtony. Następstwo dźwięków 21, 23, 25
Gama (majorowa). Charakter i nazwy jej dźwięków . . 25
Rozwój gam . 28
Okrąg kwintowy 30
Oznaczenie przykluczowe. Rozpoznawanie gam po ilości
znaków , 52
Zmiana tonacji. .......... 35
Nauka odległości. Rozmiar. Stopnie. . .... 36
Urabianie i przekształcanie odległości 43
lnterwale jednobrzmiące. Przeistaczanie odległości. Prze
wroty ............. 46
Konsonanse i dyssonanse ........ 49
Gama minorowa. Trzy formy, Układ półtonów ... 49
Odległości w minorze ,....,... 55
Pokrewieństwo gam i tonacyj . . . , . . .. S7
Gamy chromatyczne. Odległości ich 58
Rozwiązywanie dyssonansów. Następstwo półtonów , . 61
II. Rytmika.
Rytm. Wartości rytmiczne. (Nuty i pans:j) „ a . 85
Podział. Przedłużanie wartości . . . . . . f7, 69
Grupy rytmiczne. Akcent ...... . . 72
Takty . ... 73
Grupowanie wartości rytmicznych , , . .79
III.
Stroaa . 86 . 92 . 95 . 100 103, 106 108
Wstrzymanie ruchu. Wprowadzanie pauz Przeróbka taktów „równoilościowych11
Synkopy -
Grupy niemiarowe
Takty mieszane. Niejednolitość rytmu. Odbitka .
Ozdobniki
Wyraz (ekspressja).
Główne w muzyce czynniki i ich znaczenie . . . 123
Znaczenie wyrazu. Cechy tegoż zewnętrzne ... 125
Znaki i oznaczenia (techniczne, tempa, dynamiczne, chara
kter^ 127
Bezwzględność wartości rytmicznych (Metronom) . . 130
CZĘŚĆ DRUGA.
Uli
Czytanie nut głosem.
Cel jego. Sposób nauki
Trafianie odległości . . . . . . ...
Wybijanie i liczenie taktu
Zdania muzyczne (fraza). Tonacja główna i przygodna
Zboczenia . 141,
Transpozycja.
Nauka transponowania zdań jedno-i dwugłosowych (z pole
czeniem kluczów) . . .....
Skrócenia muzyczno-pisarskie.
Repetycja. Dal segno. Powtarzanie taktu, grupy, dźwięku.
Tremolando
133
142
154
IV. Pytania i zadania .......
V. Przypisy.
164,
1. O muzyce. - 2. Głosy i instrumenty 3. Solmizacja. - 4. Alfabet. Heksakordy
Pisownia grecka, neumy, nota choralis, tabulatura . 168,
Dawne kształty kluczów. — 7. Djapazon. - 8. Komat
Temperatura stroju .....---
9- O nazwach: wielka, mała w zastosowaniu do kwarty
i kwinty
Odległości „podwójnieu-chromatyczne
Konsonanse i dyssonanse
Tonacje greckie i kościelne
Wywód nazwy „harmonicznau.-14. Pismo mensurałnc-
15. Rozwój motywu. Zdanie. Iloczas . .
Wykaz wyrazów technicznych ...... -
VI
166 [zasłonięte] 169
170
172
175 [zasłonięte] 177
181
Zdjęcia / rysunki / ilustracje:
Powrót do zdjęć
Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"
Pozostałe książki - moje aukcje
Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.