Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MUZYKA _ ZASADY _ Biernacki 1929 rytmika fonetyka

28-02-2012, 15:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 34.99 zł     
Użytkownik szmucpagina
numer aukcji: 2069463175
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 19:30:00
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

    Płatność z góry
    • Przelew bankowy
    • List polecony ekonomiczny                    5,10 zł

    • List polecony priorytetowy                      6,20 zł







                    WYSYŁKA - LIST POLECONY LUB PACZKA POCZTOWA


      PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ



                    Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

      Free Image Hosting at www.ImageShack.us

                    Znajomość obowiązujących w muzyce prawideł niezbęd­ną jest dla każdego, kto się nią zajmuje, poznać i zrozumieć pragnie i dąży jużto do poprawności wykonawczej, jużto do przyswojenia sobie szerszej wiedzy teoretycznej; wykonawca lub miłośnik sztuki znajdzie w Zasadach pożądane wiado­mości, uczeń zaś — przygotowanie do wyższych studjów a przedewszystkiem — do Harmonji.
      Lubo niezasobną literaturę naszą muzyczno-teoretyczną wzbogaciły ostatnio prace, odznaczające się wistocie licznemi a cennemi zalety, idące w myśl postępu oraz wymagań peda­gogiki, — i one przecież nie są wolne od stron słabszych, które uniemożebniają oparcie się na owych jedynie podręcz­nikach „Zasadn, przyjęcie ich bezwzględne, bez zastrzeżeń-. Okazała się potrzeba bądź rozszerzenia, bądź przedstawienia pewnych działów odmiennie a zgodnie z przekonaniem osobi-stem; należało — słowem — przedmiot ile można wyczerpać akoteż naukę kształcącej się zawodowo młodzieży ułatwić przez dostarczenie jej treści wykładów, których słucha a które spisuje częstokroć niedokładnie. W myśl tego wiadomości aajgłówniejsze (obowiązujące) podano większym drukiem, szczegóły czy rozwinięcie ich—mniejszym, dalsze zaś objaśnie­nia zawarto w „ odsyłaczachw lub „przypisach44 (na końcu Części 11), tak, iżby to razem, uzupełnione nadto „pytaniami i zadaniami44, dawało całokształt teorji Zasad muzycznych,
      Taki był cel książki niniejszej, to przyczynę wydania tłomaczy.
      Warszawa w Sierpniu icic r.
      M. M. Biernacki.
      Co do wydania drugiego i następnych
      Wyczerpanie w lat kilka całkowitego nakładu książki— to wyraźne dlań bądźcobądź świadectwo, że była potrzebną i nawet w pierwszem, pod wielu względy niezadowalaj^cem wydaniu niosła już pożytek.

                    Oprawa:  miękka

                    Format: 16x24 cm

                    Ilość stron: 186 str.

                    Stan: db przytarcia i odbarwienia okladki, male zadarcie u gory grzbietu, miejscami podkreslenia w tekscie

                    Tytuł / autor / wydawnictwo 
      BIBLJOTEKA TEORETYCZNA WARSZAWSKIEGO KONSERWATORJUM MUZYCZNEGO
      M. M. BIERNACKI
      ZASADY MUZYKI
      PRZYJĘTE I ZALECONE
      PRZEZ KONSERWATORJUM PAŃSTWOWE I WYŻSZĄ SZKOŁĘ MUZYCZNĄ IM. FR. CHOPINA W. T. M.
      WYDANIE SIÓDME, STEREOTYPOWE


      NAKŁAD GEBETHNERA I WOLFFA WARSZAWA- KRAKÓW — LUBLIN — ŁÓDŹ PARYŻ-POZNAŃ-WILNO-ZAKOPANE





                    Spis treści: 
      TREŚĆ.
      CZĘŚĆ Pl ERWSZA.
      S. fonetyka (DźwIękl).
      Określenie muzyki, podział jej i materjał. . . , j.
      Dźwięk. Nazwy. Alfabet muzyczny 2
      Oktawy. Notacja ........... 3
      Pjęciolinja i system nutowy . 5
      Stopnie, odległości i nazwy tychże ..... t 6
      Klucze. Czytanie w nich i pisanie. Cel kluczy ... 9
      Znaki chromatyczne. Cały ton i półton 16
      Enharmonja. Dwojakie półtony. Następstwo dźwięków 21, 23, 25
      Gama (majorowa). Charakter i nazwy jej dźwięków . . 25
      Rozwój gam . 28
      Okrąg kwintowy 30
      Oznaczenie przykluczowe. Rozpoznawanie gam po ilości
      znaków , 52
      Zmiana tonacji. .......... 35
      Nauka odległości. Rozmiar. Stopnie. . .... 36
      Urabianie i przekształcanie odległości 43
      lnterwale jednobrzmiące. Przeistaczanie odległości. Prze­
      wroty ............. 46
      Konsonanse i dyssonanse ........ 49
      Gama minorowa. Trzy formy, Układ półtonów ... 49
      Odległości w minorze ,....,... 55
      Pokrewieństwo gam i tonacyj . . . , . . .. S7
      Gamy chromatyczne. Odległości ich 58
      Rozwiązywanie dyssonansów. Następstwo półtonów , . 61
      II. Rytmika.
      Rytm. Wartości rytmiczne. (Nuty i pans:j) „ a . 85
      Podział. Przedłużanie wartości . . . . . . f7, 69
      Grupy rytmiczne. Akcent ...... . . 72
      Takty . ... 73
      Grupowanie wartości rytmicznych , , . .79

      III.

      Stroaa . 86 . 92 . 95 . 100 103, 106 108
      Wstrzymanie ruchu. Wprowadzanie pauz Przeróbka taktów „równoilościowych11
      Synkopy -
      Grupy niemiarowe
      Takty mieszane. Niejednolitość rytmu. Odbitka .
      Ozdobniki
      Wyraz (ekspressja).
      Główne w muzyce czynniki i ich znaczenie . . . 123
      Znaczenie wyrazu. Cechy tegoż zewnętrzne ... 125
      Znaki i oznaczenia (techniczne, tempa, dynamiczne, chara­
      kter^ 127
      Bezwzględność wartości rytmicznych (Metronom) . . 130
      CZĘŚĆ DRUGA.
      Uli
      Czytanie nut głosem.
      Cel jego. Sposób nauki
      Trafianie odległości . . . . . . ...
      Wybijanie i liczenie taktu
      Zdania muzyczne (fraza). Tonacja główna i przygodna
      Zboczenia . 141,
      Transpozycja.
      Nauka transponowania zdań jedno-i dwugłosowych (z pole­
      czeniem kluczów) . . .....
      Skrócenia muzyczno-pisarskie.
      Repetycja. Dal segno. Powtarzanie taktu, grupy, dźwięku.
      Tremolando
      133
      142
      154

      IV. Pytania i zadania .......
      V. Przypisy.
      164,
      1. O muzyce. - 2. Głosy i instrumenty 3. Solmizacja. - 4. Alfabet. Heksakordy
      Pisownia grecka, neumy, nota choralis, tabulatura . 168,
      Dawne kształty kluczów. — 7. Djapazon. - 8. Komat
      Temperatura stroju .....---
      9- O nazwach: wielka, mała w zastosowaniu do kwarty
      i kwinty
      Odległości „podwójnieu-chromatyczne
      Konsonanse i dyssonanse
      Tonacje greckie i kościelne
      Wywód nazwy „harmonicznau.-14. Pismo mensurałnc-
      15. Rozwój motywu. Zdanie. Iloczas . .
      Wykaz wyrazów technicznych ...... -
      VI
      166 [zasłonięte] 169
      170
      172
      175 [zasłonięte] 177
      181

                    Zdjęcia / rysunki / ilustracje: 

      Powrót do zdjęć


      Dodaj do ulubionych Sprzedających

      Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"

      Pozostałe książki - moje aukcje


      Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.