Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MUZYKA WSPOŁCZESNA + CD Bartok John Cage De Falla

24-01-2012, 5:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 45 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2041481801
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 8   
Koniec: 16-01-2012 16:11:58
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Księgarnia wysyłkowa
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl


KOSZT PRZESŁANIA
 
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 8,50 zł
*2 książki - priorytet 9zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka
- ekonomiczna - 12,50 zł
- priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł
(poczta polska)

KONTO - PKO BP Intelligo

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji

FORMA: wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto


Brzmienie jako konstytutywny element dzieła muzycznego na przykładzie partii fortepianowych w wybranych utworach Maurice’a Ravela, Manuela de Falli, Béli Bartóka i Johna Cage’a
Małgorzata Furche-Jurczyk
2009 rok
stron 103

                                       + CD:
______________________



OPIS

We wstępie książki podejmowane są zagadnienia tzw. nowej brzmieniowości w muzyce fortepianowej, co stanowi klucz dla dalszych uszczegółowionych rozważań i sytuuje podejmowane zagadnienia w szerokiej perspektywie piśmiennictwa. Książka prezentuje różnorodne aspekty XX-wiecznej brzmieniowości fortepianu. Autorka formułuje własne sądy i twierdzenia dotyczące realizacji określonych rozwiązań pianistycznych na podstawie interesująco dobranych kompozycji.

SPIS TREŚCI

Wstęp............................................................................7

Rozdział 1...................................................................................... 13

W kierunku nowej brzmieniowości muzyki fortepianowej. Czołowi reformatorzy i twórcy przemian w muzyce I połowy XX wieku

Rozdział 2 ................................................................................ 19

Maurice Ravel Sonutine pour piano. Przez syntezę tradycji ku brzmieniowej transformacji

2.1.  Część I - Modere....................................................................20

2.2.  Część II - Mouv' de Menuet......................................................23
2.3.  Część III - Anime....................................................................26

Rozdział 3 ....................................................................................... 30

Manuel de Falla Siete Canciones Populares Espańolas. W stronę transbrzmieniowości (od gitary do fortepianu)

3.1.  El pano moruno.........................................................................30

3.2.  Seguidilla Murciana..................................................................34
3.3.  Asturiana...............................................................................36
3.4.  Jota............................................................................................39
3.5.  Nana..............................................................................................41
3.6.  Canción.........................................................................................43
3.7.  Polo.............................................................................................46

Rozdział 4..............................................................................49

Bela Bartok Sonata for Two Pianos and Percussion. Perkusyjna projekcja brzmieniowości

4.1.  Cześć I - Assai lento.............................................................................49

4.2.  Część II - Lento, ma non troppo..........................................................62
4.3.  Część III - Allegro non troppo.............................................................70

Rozdział 5.............................................................................. 88

John Cage Sonatas and Interludes. Przez brzmieniowy eksperyment ku nowym horyzontom muzyki

Zakończenie........................................................................................................95

Bibliografia.........................................................................................................97
Wykaz skrótów muzycznych.............................................................................98
Spis przykładów nutowych................................................................................99
Opis płyty..........................................................................................................101
Indeks nazwisk..................................................................................................102
Summary...........................................................................................................103