Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie

17-02-2015, 0:55
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31.50 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 5004625298
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 17-02-2015 00:55:19

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel

Baczała Ditta, Błeszyński Jacek (red.)

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3199-1
  • liczba stron: 196
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
  • wymiary: 158 x 228 mm
  • Rok wydania: 2013
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis:
    Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie - trzy drogi, jeden cel ma zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje, jak istotne dla danego obszaru naukowego jest interdyscyplinarne podejście specjalistów różnych dziedzin. [...] Książka stanowi kolejny wkład wzbogacenia literatury z zakresu pedagogiki specjalnej, zwłaszcza logopedii. daje wiele praktycznych rad. [...] Zresztą grono osób, do których jest kierowana ta pozycja, jest bardzo szerokie. Są to logopedzi, nauczyciele nauczania początkowego, terapeuci, pedagodzy specjalni, studenci kierunków pedagogicznych . A co chyba najistotniejsze - wszyscy mający wpływ na edukację w Polsce.
    Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP


    Wprowadzenie / 9
    ROZDZIAŁ I
    HANNA ŻURAW
    Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 13
    Wstęp / 13
    Człowiek, jego ciało i dysfunkcje w refleksji antropologicznej / 15
    Krytyka rehabilitacji / 18
    Rehabilitacja w paradygmacie normalizacyjnym / 20
    Rewalidacyjne funkcje dóbr kultury / 23
    Alternatywne style życia / 29
    ROZDZIAŁ II
    PAWEŁ CYLULKO
    Zastosowanie muzykoterapii we wspomaganiu komunikacji / 35
    Wprowadzenie / 35
    Podstawowe założenia muzykoterapii / 37
    Wypowiadanie się w języku muzyki / 38
    Komunikaty werbalne i muzyczne w relacji muzykoterapeutycznej / 41
    Diagnostyczne walory komunikatów werbalnych i muzycznych / 44
    Zakończenie / 47
    ROZDZIAŁ III
    KLAUDIA KUKIEŁCZYŃSKA-KRAWCZYK
    Odzwierciedlenie ekspresywnego i semantycznego związku muzyki ze słowem w technikach muzykoterapii / 49
    Wprowadzenie / 49
    Związek muzyki ze słowem / 50
    ROZDZIAŁ IV
    EWA SZATAN
    Rozważania o kompetencjach muzycznych nauczycieli-terapeutów w terapii muzyką / 61
    Wprowadzenie: o muzyce i logo rytmice / 61
    Logopeda - logorytmik i jego kompetencje / 63
    Zdobywanie kompetencji rozpoczyna się już w przedszkolu i szkole / 63
    Kompetencje muzyczne niezbędne w terapii muzyką w ocenie studentów / 66
    ROZDZIAŁ V
    MAŁGORZATA SUŚWIŁŁO
    Rola śpiewu w rozwoju mowy dziecka i w terapii zaburzeń / 75
    Wstęp / 75
    Kompetencje dziecka w zakresie śpiewania / 77
    Muzyka i rozwój ogólny w badaniach nad mózgiem/ 78
    Śpiew w leczeniu zaburzeń mowy i głosu / 80
    Czynniki przyczyniające się do zaburzeń mowy i głosu / 81
    Ocena zniekształceń mowy i głosu / 83
    Możliwości leczenia zaburzeń mowy i głosu w warunkach wczesnej edukacji / 83
    Śpiew i jego oddziaływanie psychologiczne / 84
    Opis badań / 85
    Wyniki z przeprowadzonych badań / 88
    Dyskusja i podsumowanie / 96
    ROZDZIAŁ VI
    MONIKA KAMPER-KUBAŃSKA
    Muzyka jako początek i koniec wszelkiej mowy - fonogesty w komunikacji i języku muzycznym / 99
    Wprowadzenie / 99
    O metodzie Tomatisa słów parę / 101
    Język muzyki jako język uniwersalny - przegląd wybranych systemów wychowania muzycznego / 103
    Fonogesty i fonogestyka jako element wspierający komunikację / 106
    ROZDZIAŁ VII
    AMELIA GOLEMA
    Interdyscyplinarne podejście w terapii logopedycznej osób z niepełnosprawnością intelektualną
    w Warsztacie Terapii Zajęciowej/ 119
    Wstęp/ 119
    Wpływ muzyki na procesy poznawcze osób z niepełnosprawnością intelektualną / 120
    Zakończenie / 126
    ROZDZIAŁ VIII
    ANNA WALENCIK-TOPIŁKO
    Śpiew w logopedii i logorytmice - możliwości zastosowania, wskazówki metodyczne / 129
    Wprowadzenie / 129
    Możliwości zastosowania śpiewu w logopedii i logo rytmice / 131
    Stymulacja mowy poprzez śpiew - program autorski A. Walencik-Topiłko / 135
    Ćwiczenia logopedyczne i logorytmiczne z piosenką / 136
    ROZDZIAŁ IX
    ANDREA JAWORSKA
    Stymulacja słuchu muzyką metodą Tomatisa / 141
    Uwagi wstępne / 141
    Podstawy terapii Tomatisa / 142
    Zakończenie / 150
    ROZDZIAŁ X
    IWONA POLAK
    O rehabilitacji głosu - z doświadczeń pedagoga-wokalisty / 153
    Wstęp / 153
    Rehabilitacja głosu / 155
    Zamiast zakończenia / 158
    ROZDZIAŁ XI
    EWA KOWALEWSKA, ANNA WALENCIK-TOPIŁKO
    Zaburzenia głosu u osób z wadą słuchu - diagnoza i terapia / 165
    Wprowadzenie / 165
    Zaburzenia głosu a wada słuchu / 166
    Ćwiczenia emisji głosu / 169
    ROZDZIAŁ XII
    KARINA SZAFRAŃSKA
    Różne formy oddziaływań muzycznych w terapii dzieci z zespołem Aspergera / 177
    Muzykoterapia / 177
    Zespół Aspergera i zaburzenia współwystępujące / 180
    Zaburzenia integracji sensorycznej w zespole Aspergera / 183
    Muzykoterapia w terapii dzieci ZA / 185
    Podsumowanie / 190
    Informacje o autorach / 193



    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.