Z ZAGADNIEŃ POZNAWCZYCH KULTUROWYCH i DYDAKTYCZNYCH MUZYKI
1996 r
Red J. Rećko
stron 212 format B-5
SPIS TREŚCI
Wstęp (IRENA MARCINIAK) .................................... 5Część I WYBRANE ZAGADNIENIA POZNAWCZE I KULTUROWE SZTUKIMaria Jałocha, Ikonograficzne zabytki tańca ........................ 9Bogusław Sudak, Wychowawcza rola muzyki w ujęciu Arystotelesa ... 45
Andrzej Tuchowski, W labiryncie aksjologicznym - problem wartościdzieła ....................................................... 57Bogumiła Tarasiewicz, Praktyka wykonawcza łemkowskiej wokalnejmuzyki ludowej .............................................. 65Rafał Ciesielski, Terapeutyczne właściwości muzyki w kontekście technik tradycyjnej terapii afrykańskiej ................................83 Część II Z PROBLEMATYKI KSZTAŁCENIA MUZYCZNEGOIrena Marciniak, Dyrygowanie jako przedmiot integrujący przygotowanie zawodowe nauczycieli muzyki ................................. 97Dorota Frąckowiak-Kapała, Specyfika nauczania gry na fortepianiestudentów wychowania muzycznego........................... 123Maria Jałocha, Relacja między muzyką a ruchem w kompozycjachruchowo-przestrzennych ..................................... 141Irena Marciniak, Reguły dydaktyczne w nauce dyrygowania........ 161Maria Jałocha, Problematyka nauczania zajęć muzyczno-ruchowychstudentów wyższych szkół pedagogicznych..................... 175Lidia Kataryńczuk-Mania, Zajęcia umuzykalniające w przedszkolu, twórczym działaniem dziecka i nauczyciela .................... 187
Lidia Kataryńczuk-Mania, Realizacja zajęć umuzykaliających w zielonogórskich przedszkolach .............................. 197 |