MUSICA SACRA
Wykonawstwo form wokalnych i wokalno-instrumentalnych muzyki religijnej w kontekście budowy formalnej oraz treści utworów
Bernard Mendlik 2006 rok
stron 116
+
PŁYTA CD:_________________________MUZYKAKA WOKALNA A CAPPELLA 1, Wacław z Szamotuł - Modlitwa, gdy. dziatki spaóidą [2'31], 2. Giovanni Pierluigi da Palestrina « Alina RedemptorisMater['52 3. Mikołaj Zieleński- Ogloriosa Domina [1!48], 4. Heinrich Schutz -Alsohat Gott die Weltgeliebt [1'34], 5. Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Missa Paschalis {Kyrie) [2'54], 6. Antonio Lotti - Missa brevis {Kyrie) [1'52], 7. Vic Nees - Deprofundis damavi [3'02], 8. Zdenek Lukaś - Pater Noster [2'30], 9. Marek Jasiński - Alleluja [3*12], 10. Paweł Łukaszewski - Crucem tuam adoramus, Domine [3'16] - WOLFGANG AMADEUS MOZART - REQUIEM d-moll KV 62611. I.Introitus 1.Allegro assai) [1'58], 12. 7*Mfea mirum {Andante) [3'50], 3. i?ex tremende [2'20], 4. Recordare [5'25], 5. Confutatis {Andante) [2'32], 6. Lacrimosa {Larghetto) [3'20]; 18-19. IV. Offertorium *:f Domine Jesu (Andante con moto) [3'27], 2. Hostias (Andante, Andante con moto) [3'43]; 20. V. Sanctus (Adagio, Allegro) [1*38]; 21. VI. Benedictus (Andante, Allegro) [5'25]; 22. VII. Agnus Dei [9'22]; VIII. Commu-nio - Lux aeterna_______________________________________________________OPIS Autor omawia problematykę wykonawczą form wokalnych i wokalno-instrumentalnych muzyki religijnej, prezentowanych na płycie CD Musica Sacra, zwracając szczególną uwagę na treść utworów i ich budowę formalną. Książka jest adresowana do drygentów pracujących z chórami, może także służyć nauczycielom akademickim i studentom kształcącym się w specjalności dyrygentura chóralna.
SPIS TREŚCIRozdział I.
Rys historyczny wybranych form wokalnych
i wokalno-instrumentahiych muzyki religijnej ....................................... 91. Motet ...................................................................................................... 10
2. Msza.......................................................................................................... 13
3. Polska pieśń religijna............................................................................... 17
Rozdział II.
Formy wokalne muzyki religijnej renesansu, baroku
i XX wieku w odniesieniu do budowy formalnej i treści utworów .... 211. Wacław z Szamotuł - Modlitwa, gdy dziatki spać idą ............................ 21
2. Giovanni Pierluigi da Palestrina - Alma Redemptoris Mater................ 26
3. Mikołaj Zieleński — O Gloriosa Domina..................................................... 32
4. Heinrich Schiitz - Also hat Gott die Welt geliebt .................................. 41
5 Grzegorz Gerwazy Gorczycki - Missa Paschalis - Kyrie.......................... 48
6. Antonio Lotti - Missa brevis - Kyrie........................................................... 53
Podsumowanie .............................................................................................. 57
8. Vic Nees - De projundis clamavi ........................................................... 58
9. Zdenek Lukas - Pater noster................................................................... 63
10. Marek Jasiński - Alleluja........................................................................... 72
11. Paweł Łukaszewski - Crucem tuam adoramus, Domine....................... 81
Podsumowanie............................................................................................... 88
Rozdział III.
Requiem W.A. Mozarta — analiza utworu................................................. 891. Forma requiem......................................................................................... 89
2. Biogram W.A. Mozarta........................................................................... 94
3. Problematyka wykonawcza Requiem d-moll KV626- W.A.Mozarta.... 96
Zakończenie ................................................................................................... 109
BibUografia..................................................................................................... 112
Płyta CD Musica Sacra