OPIS PŁYTY:
Bestsellerowa powieść Janusza Wiśniewskiego "S@motność w sieci", którą kupiło w Polsce ponad 200 tysięcy osób, a przeczytało kilkakrotnie więcej, została przeniesiona na duży ekran! Witold Adamek - reżyser o filmie: "W sieci, jak w filmie - za prawdziwe uznajemy to, co wydaje się nam szczere" Setki tysięcy czytelników "S@motność w sieci" uwierzyło w emocje bohaterów powieści, bo odnalazło je w sobie samych. Taki jest film - różnorodny, bogaty w efekty wizualne i nowoczesne rozwiązania techniczne - ale przede wszystkim szczery" Bo pomimo całej współczesnej wymowy, "S@motność w sieci" jest uniwersalną, powszechnie zrozumiałą opowieścią o tym, co naprawdę łączy ludzi, o miłości." Album z muzyka z filmu S@motność w Sieci zawiera kompozycje Ketila Bjornstada i Bugge Wesseltofta w autorskim doborze reżysera. Ketil Bjornstad Artysta uznawany jest za jeden z emblematów skandynawskiego jazzu. Nie od początku jednak był jazzem zaintereso-wany. Odebrał klasyczną edukację muzyczną studiując w Oslo i Paryżu pod okiem cenionych pedagogów: Roberta Rieflinga i Amalie Christie. Na profesjonalnej scenie debiutował jako solista w Koncercie nr. 3 Beli Bartoka. Dopiero później usłyszawszy "In A Silent Way" Milesa Davisa zainteresował się inną muzyką. Od tego czasu wziął udział w niezliczonych sesjach nagraniowych i koncertach zespołów, nie tylko z kręgu muzyki improwizowanej, ale również rocka i folku. Nagrał z nimi, a także pod własnym nazwiskiem, ponad 30 płyt, wśród nich m.in. wysoko cenione tytuły wydane przez Emarcy/Universal i ECM, dla której regularnie nagrywa od 1993r. Towarzyszyli mu m.in jedni z najbardziej intrygujących twórców "stajni" Manfreda Eichera: wiolonczelista David Darling, gitarzysta Terje Rypdal czy popularny trębacz Nils Peter Molvaer. Płyty pod własnym nazwiskiem, w roli sidemana, muzyka do filmów (m.in. do obrazów Jean-Luca Godarda) to nie jedyne pasje Bjornstada. Od 1972 r., kiedy to zadebiutował jako pisarz zbiorem poematów Aschehoug, jego prace pisarskie (powieści, wiersze, eseje) tłumaczone są na wiele języków i wysoko cenione w kręgach literackich. Nie bez powodu często mówi się o nim jako o człowieku Renesansu i bezwzględnie jednym z najbardziej niezwykłych ludzi sztuki w Norwegii. Bugge Wesseltoft W wieku 3 lat zaczął grać na fortepianie, w wieku 7 lat zaczął pobierać regularne lekcje gry. Zaniechał ich jednak szyb-ko, aby poświęcić się własnej muzyce. Od 16 roku życia grał w zespołach punkowych, rockowych oraz w szkolnych orkiestrach dętych gdzie poznał Auduna Kleive'a - muzyka, który otworzył przed nim drzwi do świata jazzu. W tym cza-sie po raz pierwszy sięgnął po elektroniczne instrumenty klawiszowe i pozostał im wierny do dzisiaj. Wcześnie zaczął prowadzić własne zespoły, nie odżegnując się od gry w roli sidemana. U boku basisty Arilda Andersena, a potem gita-rzysty Terje Rypdala odebrał mistrzowskie szlify profesjonalnego muzyka oraz poznał całą czołówkę starszego i młode-go pokolenia norweskiego jazzu. Wśród nich znalazł najbliższych współpracowników znanych ze sztandarowych nagrań New Conception Of Jazz, a nowy nurt będący kolażem elektroniki, gry DJów z improwizacjami oraz komputerowymi loopami uczynił przebojem europejskich i światowych scen. Od 1996r Wessseltoft stoi na czele słynnej już dziś wytwórni Jazz Land będącej amboną dla takich grup jak m.in.: Eivind Aarset i Electronique Noire, Audun Kleive i Generator X czy Beady Belle. Wydane tam jego własne płyty Sharing oraz FiLM iNG stały się jednymi z najchętniej kupowanych tytułów w Europie końca lat 90.
|
|
UTWORY:
1.Shimmering 2.Prelude 19 3.Memory 4.Prelude 13 5.Existence 6.Days In Apris 7.You Mighty Say 8.Pianology 1 9.Sea Part II 10.Blue Man 11.Lover's Infiniteness
|
Dystrybutor: UMP
Nr katalogowy:[zasłonięte]98415
Rok wydania: 2006
Liczba płyt: 1
|