|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 8,50 zł *2 książki - priorytet 9zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - ekonomiczna - 12,50 zł - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DHL,UPS)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
| JĘZYK A MUZYKA. Lingwistyczne aspekty związków intersemiotycznych Ewa Biłas-Pleszak
Rok wydania: 2005 Okładka: miękka Stron: 176
OPIS
Relacja język - muzyka przedstawiona została w kontekście trzech powiązanych ze sobą zagadnień. Pierwsze dotyczy inwentarza znaków językowych, służących do wyrażania i opisu sztuki dźwięków, drugie - poszukiwania definicji muzyki w tekstach muzykologicznych i filozoficznych, trzecie natomiast - analizy intersemiotycznych przekładów, polegających na kształtowaniu utworów poetyckich wedle reguł przynależnych formom muzycznym. Każdemu z tych problemów badawczych poświęcony został jeden z rozdziałów książki. Poprzez interpretację faktów językowych Autorka starała się dotrzeć do sposobów konceptualizacji muzyki, tworzenia jej językowego obrazu i rozumienia funkcji, jaką pełni w kulturze ta forma sztuki. Z uwagi na przedmiot badań oraz poczynione analizy i interpretacje praca może okazać się przydatna nie tylko dla językoznawców, ale także dla teoretyków i historyków literatury, kulturoznawców i muzykologów.
SPIS TREŚCI
I. Teoretyczne aspekty relacji intersemiotycznych: język a inne systemy znakowe
II. Struktura pojęć we współczesnych koncepcjach semantycznych
III. Pole leksykalno-znaczeniowe MUZYKA
IV. "Opisując niewyrażalne". Główne kierunki konceptualizacji muzyki
V. Znaki intersemiotyczne - formy muzyczne w "przekładach" literackich
Język a muzyka - próba podsumowania
| |