Opis książki: Menedżerska erystyka
- Prowadzenie rozmów dotyczących zwolnień, dyskryminacji, gróźb i nieuczciwości
- Rozmowy na temat nagannego zachowania i nieodpowiedniego wyglądu
- Praktyczne scenariusze, ułatwiające profesjonalną wymianę zdań
Profesjonalna wymiana zdań
Szczera i otwarta rozmowa z Twoim podwładnym z pewnością nie należy do najprostszych zadań, z jakimi przyszło Ci się zmierzyć, szczególnie jeśli musisz omówić jakiś drażliwy temat. Zdarzają się sytuacje, w których niełatwo być mistrzem komunikacji, zachować pełny dystans i jeszcze wykazać się profesjonalizmem -- a przecież właśnie tego się od Ciebie wymaga. Nie odkładaj trudnych rozmów na potem, zadbaj o nietoksyczne relacje z podwładnymi i naucz się stawiać czoła każdej, nawet najbardziej niewygodnej i stresującej rozmowie.
Sięgnij po fachową poradę. Ten rzeczowy i praktyczny poradnik jest niezbędnikiem każdego skutecznego menedżera. Pomoże Ci on wypracować praktyki efektywnej komunikacji. Wskaże metody zarządzania emocjami. Podpowie, jak krok po kroku poprowadzić rozmowę, jakim tonem mówić, jak się wysławiać, a także -- co lepiej przemilczeć. Dopełnieniem całości są realistyczne scenariusze, przedstawiające różnego rodzaju dialogi oraz rady dotyczące rozpoczynania i kończenia rozmów.
Problemy do omówienia- Niezadowalające wyniki w pracy.
- Lenistwo, plotkarstwo i zaniedbania.
- Alkohol, narkotyki i przemoc w miejscu pracy.
- Molestowanie, dyskryminacja i mobbing.
- Zawieszenie w obowiązkach, postępowanie dyscyplinarne.
- Oraz wiele innych.
Podziękowania (7) Wprowadzenie (9) Rozdział 1. Jak sprawić, żeby Twoi pracownicy zrobili to, o co ich prosisz (13)
- Menedżerowie mają prawa i obowiązki (13)
- Wymaganie od pracowników postępowania zgodnego z Twoimi dyrektywami (14)
- Punkt widzenia pracownika (19)
- Zmień standardy i zadania (22)
- Wymagaj doskonałości (23)
- Obowiązki menedżerów (24)
- Czy można się z Tobą nie zgadzać? (26)
- Podejście "krok po kroku" (30)
- Jak zarządzać własnym gniewem (32)
- Uczenie się tego, aby doceniać organizację, w której możliwa jest konfrontacja (33)
- Bądź uczciwy i postępuj fair (37)
- Rola menedżera (38)
- Przygotuj się do rozmowy z pracownikiem (39)
Rozdział 2. Jak rozmawiać o słabych wynikach w pracy (43)
- Ustalanie celów (43)
- Rozmowa twarzą w twarz - to działa (45)
- Jasno określ kwestię wydajności pracy (46)
- Nakazy i zakazy związane z dokumentowaniem (47)
- Twórz obiektywną dokumentację (51)
- Wykorzystanie sztuki zadawania pytań (54)
- Sprawdzenie dopasowania zadań do możliwości pracownika (56)
- Klucz do zarządzania słabymi wynikami (57)
Rozdział 3. Jak rozmawiać na temat trudnych przeglądów wyników pracy (61)
- Wytyczne dotyczące oceny wyników pracy (61)
- Kluczowe punkty w radzeniu sobie z trudnymi przeglądami wyników pracy (68)
- We wszystkim bądź fair (73)
- Przykłady pytań dotyczących sytuacji widzianej z perspektywy pracownika (75)
Rozdział 4. Jak rozmawiać z leniami, plotkarzami i niedbałymi pracownikami (79)
- Ideał (79)
- Wartości i konflikty (82)
- Rozmowa z leniami (84)
- Szkolenie (87)
- Pracownicy niedbali (90)
- Plotkarze (93)
Rozdział 5. Jak radzić sobie z alkoholem, narkotykami i przemocą w miejscu pracy (97)
- Podstawowe zasady prawa pracy (97)
- Znaki ostrzegawcze dotyczące przemocy (101)
- Alkohol i narkotyki w pracy (106)
- Testy narkotykowe (109)
- Najważniejsze wytyczne w kwestii alkoholu i narkotyków (112)
Rozdział 6. Jak rozmawiać o higienie, sposobie ubierania się i uczesaniu (115)
- Twoje prawa i obowiązki jako menedżera (116)
- Tożsamość płciowa (120)
- Ogólne zasady dotyczące rozmów na temat ubioru czy stylu (123)
- A jeśli się opierają? Jak zmienić przeciwników w partnerów (124)
- Dodatkowe techniki, których można użyć w odniesieniu do rozgniewanych pracowników (128)
Rozdział 7. Jak reagować na skargi dotyczące dyskryminacji, gróźb, nieuczciwości lub niebezpiecznych warunków pracy (135)
- Niezgodne z prawem molestowanie i dyskryminacja: rzeczywiste pogwałcenie prawa (136)
- Przygotowywanie swojej firmy na oskarżenia (138)
- Prawne warunki molestowania i dyskryminacji (140)
- Wrogie środowisko (144)
- Dyskryminacja religijna (146)
- Orientacja seksualna (148)
- Molestowanie lub dyskryminacja a polityka Twojej organizacji (148)
- Pogwałcenie wartości (151)
- Ochrona informatora (151)
- Ogólne niebezpieczne warunki pracy albo niebezpieczne dobra konsumpcyjne (152)
- Wskazówki - jak radzić sobie, gdy ktoś składa skargę (153)
Rozdział 8. Jak rozmawiać na temat prowadzonego dochodzenia w miejscu pracy, kroków dyscyplinarnych i zawieszenia w obowiązkach (157)
- Dochodzenie (158)
- Jak radzić sobie ze swoimi emocjami i emocjami pracowników podczas dyscyplinowania ich lub dochodzenia (160)
- Negatywna krytyka i konfrontacja (162)
- Zaciekawienie czy konfrontacja (163)
- Wykorzystywanie emocji w celu osiągnięcia sukcesu podczas konfrontacji (165)
- Bądź świadomy wcześniejszych problemów, jeśli chodzi o sytuacje konfliktowe (168)
- Dodatkowe dochodzenie (168)
- Rozstrzygnięcie sprawy (171)
- Ciąg dalszy (174)
- Końcowa uwaga o zachowaniu tajemnicy (175)
Rozdział 9. Jak przekazywać informacje o zwolnieniach, ograniczeniach produkcji lub reagować na to, że ludzie się zwalniają (177)
- Zwolnienia (177)
- Co jeszcze można zrobić (180)
- Ograniczenia produkcji (183)
- Co mówić, kiedy ktoś się zwalnia (185)
Rozdział 10. Jak dowiedzieć się, co myślą Twoi pracownicy, zanim przeprowadzisz z nimi rozmowę (189)
- Jak słuchać, aby Twoi pracownicy mówili (190)
Zakończenie (195) Dodatek A: Dodatkowe źródła (197) Dodatek B: Literatura (199)
|