Opis:
Marta Wierzbieniec - Słowo wstępne, Małgorzata Komorowska (Warszawa) - Marcella Sembrich-Kochańska - życie, nauka, wakacje, koncerty i występy gościnne w Galicji i Lwowie w latach 1[zasłonięte]858-19, Jolanta Wąsacz-Krztoń (Rzeszów) - Wizyty polskiego zespołu Jana Nepomucena Kamińskiego z teatru lwowskiego w Krakowie w latach 20. XIX stulecia, Magdalena Dziadek (Warszawa) - Echa prasowe występów opery lwowskiej na Wystawie Muzyczno-Teatralnej w Wiedniu w 1892 roku, Ewa Nidecka (Rzeszów) - Elementy folkloru rumuńskiego w twórczości fortepianowej Karola Mikulego, Oksana Frajt (Drohobycz) - Maniera poetycka Aleksandra Ołesia w interpretacji Stanisława Ludkiewicza (na przykładzie pieśni solowych), Marzena Lubowiecka (Rzeszów) - Działalność Rudolfa Schwarza w Galicyjskim Towarzystwie Muzycznym we Lwowie w latach 1[zasłonięte]887-18, Anna Wypych-Gawrońska (Częstochowa) - Muzyka w lwowskim teatrze dramatycznym w XVIII i XIX wieku, Tatiana Kurżew (Olsztyn) - Z historii pianistyki lwowskiej (koniec XIX i początek XX wieku), Marta Wierzbieniec (Rzeszów) - Bronisław Filipczak - rozmiłowany w muzyce rejent z Sanoka, Myrosława Żyszkowycz (Lwów) - Repertuar wokalno-pedagogiczny oraz jego rola w kształtowaniu zawodowego śpiewaka (na przykładzie działalności Walerego Wysockiego), Violetta Dutczak (Iwano-Frankowsk) - Wykonawstwo bandurowe w Galicji do 1939 roku, Kinga Fink (Rzeszów) - Kornela Ujejskiego związki z muzyką, Natalia Tołoszniak (Iwano-Frankowsk) - Życie muzyczne Lwowa w latach 20. i 30. XX wieku w publicystyczno-krytycznej analizie Borysa Kudryka, Mariola Szydłowska (Częstochowa) - Polscy śpiewacy ze Lwowa na scenie Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Teresa Mazepa (Rzeszów) - Statuty jako dokumenty prawne Galicyjskiego Towarzystwa Muzycznego we Lwowie, Iryna Bermes (Drohobycz) - Zadania statutowe w działalności ukraińskich i polskich muzycznych stowarzyszeń wokalnych i uczelni Drohobycza (1[zasłonięte]900-19).
|