Mowa dziecka - wychowanie dwujęzykowe dziecka niesłyszącego
W książce autorka stara się tworzyć powiązanie pomiędzy praktyką
pedagogiczną dotyczącą uczenia mowy dzieci niesłyszących a wiedzą
teoretyczną dostarczaną przez filozofię języka i ostatnie badania nad
sposobem przyswajania przez dziecko słyszące umiejętności językowych w
interakcji
z matką
Całość zebranych w tym dziele obserwacji oraz ich analiza otwierają
nowe perspektywy wychowawcze: przyswajając sobie mowę dziecko
niesłyszące styka się z procesami, które wymagają posłużenia się
językiem migowym. Są to takie procesy, jak: wypowiadanie się i
przyjemność z tym związana, świadomość dotycząca percepcji własnej
mowy, wreszcie wzajemne interakcje rozpoznających się mówiących
istot. Poradnik dla pedagogów specjalnych, wychowawców i rodziców.
Dla dziecka niesłyszącego dwujęzyczność nie stanowi luksusu, lecz jest
koniecznością. Stworzony dziecku dostęp do języka migowego gwarantuje
właściwe opanowanie języka werbalnego.
Ci, którzy interesują się uczeniem czytania i pisania, znajdą w tej
książce potrzebne dla siebie dane. Autorka z rzadko spotykaną
dokładnością i pasją przedstawia nowe spojrzenie na problematykę,
która jak dotąd nie znalazła zadowalającego rozwiązania.
Oferowaną książkę można odebrać osobiście w Warszawie Białołęka na
ulicy Skarbka z Gór. Bądź na linii metra. Oferuję także wysyłkę.