Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżer

28-02-2012, 14:13
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715550
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 20   
Koniec: 30-01-2012 10:19:11

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 146
Format: B5
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka lakierowana



Motywowanie pracowników Wskazówki dla menedżerów

Agata Pietroń-Pyszczek

W literaturze dotyczącej zarządzania mówi się o fenomenie zaangażowania pracowników, rozważając go jako potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Wskazuje się jednocześnie, że zaangażowanie to bezpośrednio wynika z umiejętności motywacyjnego oddziaływania na pracowników.
Prezentowana publikacja jest zbiorem podstawowych zagadnień dotyczących problematyki motywowania ludzi w procesach pracy. Głównym celem jej powstania było przedstawienie złożonych problemów kształtowania motywacji pracowniczej w sposób jasny i zrozumiały dla każdego Czytelnika tak, by ułatwić ich rozpoznawanie i rozwiązywanie w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem, jak również zachęcić i przygotować do bardziej pogłębionych studiów w tym zakresie.
W książce przedstawiono wiedzę w sposób skondensowany, dzięki czemu może ona stanowić swoisty przewodnik dla menedżerów poszukujących sposobów aktywizowania swoich podwładnych. Publikacja ta zwraca uwagę na sytuacje i zjawiska zagrażające skuteczności systemu motywacyjnego w przedsiębiorstwie, prezentując jednocześnie odpowiednie działania o charakterze profilaktycznym. Pokazuje przy tym, że nawet relatywnie wysokie opłacanie pracy ludzi nie gwarantuje wysokiego poziomu ich zaangażowania i lojalności wobec pracodawcy.
Forma prezentacji, w tym jej zwięzłość i prosty język, powoduje, że oddawana w ręce Czytelnika pozycja, może być także traktowana jako materiał pomocniczy w rozmaitych przedsięwzięciach edukacyjnych organizowanych przez służby personalne w przedsiębiorstwach lub przez firmy szkoleniowe. Studentom zarządzania może być polecana jako repetytorium systematyzujące wiedzę przed egzaminami oraz pomoc w przygotowywaniu prac licencjackich i magisterskich.


Spis treści:

WSTĘP

ROZDZIAŁ I
MOTYWOWANIE W PROCESIE ZARZĄDZANIA
1.1. Istota motywacji i jej odmiany
1.2. Motywacje pracownicze – przegląd koncepcji motywowania

ROZDZIAŁ II
NARZĘDZIA I PODMIOTY MOTYWOWANIA W PRZEDSIĘBIORSTWIE

2.1. Klasyfikacja, cele i zasady stosowania narzędzi motywowania
2.2. Wpływ kadry kierowniczej na przebieg procesu motywowania

ROZDZIAŁ III
WARUNKI PODNOSZENIA SKUTECZNOŚCI MOTYWOWANIA

3.1. Cele przedsiębiorstwa a wymagania stawiane pracownikom
3.2. Oczekiwania pracowników i możliwości ich diagnozowania

ROZDZIAŁ IV
WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW
4.1. Składowe wynagrodzenia i ich funkcje
4.2. Motywacyjne znaczenie wyboru formy płac
4.3. Kształtowanie polityki płac w przedsiębiorstwie

ROZDZIAŁ V
PARTYCYPACJA PRACOWNICZA JAKO NARZĘDZIE MOTYWOWANIA

5.1. Podstawowe formy uczestnictwa pracowników w procesach regulacyjnych przedsiębiorstwa
5.2. Kreowanie zaangażowania pracowników przez partycypację finansową

ROZDZIAŁ VI
SATYSFAKCJA PRACOWNICZA I PROBLEMY JEJ DIAGNOZOWANIA

6.1. Czynniki kształtujące satysfakcję pracowników
6.2. Badanie poziomu satysfakcji pracowników

ROZDZIAŁ VII
DYSFUNKCJE PROCESU MOTYWOWANIA
7.1. Symptomy nieprawidłowości w sferze motywacyjnej
7.2. Identyfikacja przyczyn spadku skuteczności motywowania
LITERATURA
SPIS RYSUNKÓW
Spis tabel